Auditem HR náborových procesů k lepším obchodním výsledkům

Při domlouvání spolupráce při hledání pracovníků na různé pozice ve firmách se můžeme setkat i se stavem, kdy standardní nalezení uchazeče nemusí být tou nejefektivnější cestou k vyřešení situace klienta. Je to v případě, kdy má klient již nastavené procesy hledání a chce je využívat. Zdá se to sice zvláštní, ale nejefektivnější řešení, které v takovýchto případech nabízíme, je analyzovat náborové procesy u klienta a navrhnout mu jejich optimalizaci. Tedy vlastně optimalizovat jejich náborový proces bez poskytnutí náborové služby mBlue. Právě to je ukázkou našeho přístupu, kdy hledáme vždy řešení, které je nejvhodnější pro klienta a jeho potřeby.

Situace

Společnost DHL Express, zabývající se logistickými službami, potřebovala vyřešit aktuální potřebu zaplnění pozic v obchodním oddělení. V rámci posledních zkušeností s náborem lidí nebyla spokojena s rychlostí interního náboru a množstvím vhodných kandidátů. Neobsazená pozice prodejce znamená přímý dopad na nižší prodej a tím na horší konečný obchodní výsledek. Před krátkým časem provedlo DHL i personální změnu na odpovídající pozici v HR. Nemělo zájem situaci řešit jednorázově externím náborem přes personální agenturu, ale chtělo si z dlouhodobého pohledu nastavit optimální a efektivní fungování náborových procesů.

Řešení

Nabídli jsme klientovi, že provedeme audit současných náborových procesů, zanalyzujeme je a pokud bude třeba, navrhneme jejich zefektivnění. Na zakázce se podíleli naši dva konzultanti, Martin Strnad (dlouholeté zkušenosti z řízení obchodu v logistice a pojišťovnictví) a Milan Vondráček (dlouholeté zkušenosti z HR a obchodu).

Výsledek

Na základě pohovorů se zainteresovanými pracovníky a analýzy situace jsme vytvořili mapu současných procesů i s jejich časovou dotací. Návrhy, které jsme následně tlumočili vedení klienta, ukazovaly způsoby, jak zkrátit čas náborového procesu téměř na polovinu a jaké kroky by měly navýšit množství uchazečů, ze kterých by se dalo vybírat. Navrhli jsme také úpravu vlastního výběrového Assessment centra, které klient pro výběr kandidátů na obchodní pozice pořádal. Pro klienta měly závěry auditu přínos v jednoduchém popisu současného náborového procesu, který byl původně roztříštěn mezi několik oddělení, a v přehledném souhrnu oblastí, které mají vliv na kvalitu uchazečů a jejich množství. Řešení tak dalo klientovi možnost rozhodnout se, které návrhy a v jakém časovém harmonogramu bude realizovat. Na základě pozitivních zkušeností z této spolupráce se na dalších řešeních u klienta i nadále podílíme.

Luděk Drnec, DHL Express Vice Prezident Marketing & Sales Central Europe/Czech Republic, řekl: “Ve spolupráci se společností mBlue se nám povedlo najít hlavně časové rezervy v našem recruitment procesu. Věřím, že nám to v budoucnu umožní tento proces zrychlit, což byl jeden z našich klíčových požadavků při začátku spolupráce s mBlue“.

Máte zájem o další informace k tomuto produktu? Kontaktujte jednatele mBlue, Milana Mahovského na milan@mblue.cz

 

 

Chcete se dozvědět více?

Jméno a Příjmení*
E-mail*
Telefon
Zpráva

Mgr. Milan Mahovský - výkonný ředitel