Jak lze řešit výpadek ve vašem HR oddělení

Pravděpodobně už jste ve Vaší společnosti zažili stav, kdy Vám kolegyně z HR odešla na mateřskou dovolenou či dlouhodobě onemocněla nebo se nečekaně rozhodla pro odchod. Jak jste tento problém řešili?

U našich klientů se s touto situací setkáváme poslední dobou čím dál častěji a na základě toho se s Vámi chceme podělit o nedávnou zkušenost s naším klientem, strojírenskou společností Bobcat Doosan Manufacturing.

Situace

Náš klient, společnost zabývající se výrobou nak­ladačů a kompaktních bagrů, se dostal do situace, kdy odešel klíčový pracovník na pozici HR Businness part­nera zodpovědný převážně za recruitment středního a vyššího managementu. V rámci interního výběrového řízení kandidát vybraný na tuto pozici místo odřekl a klient se dostal do situace, kdy měl otevřeno cca 10 pracovních pozic a nebyl nikdo, kdo by rychle v rám­ci týmu problém řešil. Klient potřeboval okamžitou pomoc v oblasti recruitmentu resp. někoho, kdo by agendu co nejrychleji převzal a plynule navázal na svého předchůdce.

Řešení

Naše společnost uvolnila na tento projekt zkušeného Interim recruitment manažera, Milana Vondráčka, který se rychle seznámil s prostředím, volnými pozicemi a potřebami klienta a převzal veškerou recruitment agendu. Nedošlo tak k žádnému výpadku v této oblasti a volné pozice se dařilo průběžně úspěšně obsazovat.

Výsledek

Za cca 5 měsíců se Milanovi podařilo obsadit 15 volných pracovních míst ve střed­ním managementu a najít za sebe kvalitní náhradu, HR Business Partnera, kterého ještě v průběhu posledního měsíce zasvětil do problematiky a předal mu veškerou agendu. Za celou dobu projektu nevznikl žádný hluchý prostor v komunikaci mezi HR a liniovými manažery a v zásadě nikdo nezasvěcený nepozoroval žádnou změnu k horšímu, ba naopak. Podle Radka Váni, HR Directora Bobcatu, „Milan dokázal návázat velmi dobré vztahy s hiring managery naší společnosti a porozumět nejen profilům obsazovaných pozic, ale i specifickým požadavkům na osobnost kandidáta, tak aby kandidát dobře zapadl do konkrétního prostředí. Jako zkušený personální manažer se stal opravdovým business partnerem v oblasti re­cruitmentu pro manažery společnosti a pro nás v HR týmovým hráčem a velmi vítanou pomocí. Kontakty a zkušenosti, které Milan u nás ve společnosti získal, byť již jeho interim mise u nás skončila, využijeme nyní v klasickém dodavatelském vztahu, kdy Milan bude naším kontaktem na druhé straně v personální agentuře. Věříme, že znalost prostředí, lidí a kultury naší společno­sti, kterou Milan má, výrazně zkvalitní a zefektivní proces náboru zaměstnanců.“

Více informací o mBlue službě Interim Recruitment naleznete zde.

Chcete se dozvědět více?

Jméno a Příjmení*
E-mail*
Telefon
Zpráva

Mgr. Milan Mahovský - výkonný ředitel