HR inspirace z praxe

Vládu si zasloužíme, jakou volíme. Management takový, jaké vzdělání dostane. Loni jsem se rozhodl, že trochu přiložím ruku k dílu a přijal nabídku na 2 HR přednášky na VŠE.  Tím pádem na letošní pozvání od Anglo-American University – na přednášku o  Assessment Centrech -  jsem se už vyloženě těšil. Moje dcera říká, že nechápe, proč učitelé jen přednáší informace. Že na internetu si dohledá informace rychleji a v souvislostech. Vzal jsem tuto inspiraci vážně...

mBlue je na trhu 5 let. Dalo by se říci "pouhých" pět let. Firma začínala jako startup s jedním zaměstnancem. V roce 2012, kdy doznívala krize a firmy stále ještě spíše zeštíhlovaly než nabíraly. Dnes nás je 33 a ze startupu se stala jedna z top 10 personálně-poradenských společností na českém trhu. Lukáš Faifr je jeden z těch, kteří jsou s firmou téměř od úplného počátku. Co vidí jako hlavní důvod, proč mBlue oproti jiným uspělo?

„Můj táta jezdil autem po Karlově mostě a cestou do Brna prý potkal i 6 aut. Bylo to opravu tak dávno? Ani ne! Je to můj táta. Níže uvedená studie vám přiblíží, co brzy zažijete. Nejde o technologické novinky, že vám pizzu přiveze dron a dítě do školy odveze bezpilotní auto. Jde o HR, o vaši práci, která se mění stále rychleji. Určitě některé trendy již cítíte.“ Hezké zamyšlení přeje Milan Mahovský, mBlue.

Pracovní trh se otočil o 180 stupňů. Celých 86% recruiterů a 62% zaměstnanců se shoduje na tom, že na dnešním trhu práce to jsou kandidáti, kteří tahají za delší část lana. Je stále obtížnější obsazovat nové pozice. „Nedostatek kvalitních lidí na trhu práce je největším kamenem úrazu“, tvrdí 65% recruiterů.

Nábor zaměstnanců je časově a finančně náročný proces, takže je důležité udělat vše pro to, abyste kvalitního kandidáta získali právě vy. Víte, jak na uchazeče uděláte největší dojem nebo čím ho naopak jistě odradíte? 47% uchazečů říká, že největší dopad na jejich dojem z firmy má právě přijímací pohovor...

Největší profesní sociální síť LinkedIn uvádí, že 80 % HR manažerů po celém světě souhlasí s tím, že dobrá reputace zaměstnavatele usnadňuje získávání špičkových talentů, protože mají:*
  • 31 % vyšší míru odpovědí
  • 43 % nižší náborové náklady
  • 20 % rychlejší náborový proces
  • Globální trendy v náboru zaměstnanců LinkedIn. 2017.

20 let zkušeností z HR, vzdělávání a obchodu promítá Libor Vachek do každodenních konzultací s personalisty a pomáhá jim nalézt ta nejefektivnější řešení pro nábor klíčových zaměstnanců. A přestože sám sebe označuje za introverta, s námi se ochotně podělil o zkušenosti nasbírané právě při realizacích Assessment center.

Už jste někdy ve firmě pomysleli na interim recruitment manažera? Ten se totiž v konkrétních situacích docela dobře vyplatí. Pokud pod návalem náborových aktivit ani nevíte, kde vám hlava stojí, je na čase předat tu nejhorší práci profíkovi, který vám uvolní ruce. Seznamte se...

Při domlouvání spolupráce při hledání pracovníků na různé pozice ve firmách se můžeme setkat i se stavem, kdy standardní nalezení uchazeče nemusí být tou nejefektivnější cestou k vyřešení situace klienta. Je to v případě, kdy má klient nastavené procesy hledání a chce je využívat. Zdá se to sice podivné, ale nejefektivnější řešení, které v takovýchto případech nabízíme, je analyzovat náborové procesy u klienta a navrhnout mu jejich optimalizaci. Tedy vlastně optimalizovat náborový proces a tak trochu si vzít prostor pro náš nábor. Ale to je ukázkou našeho přístupu, kdy hledáme vždy řešení, které je optimální pro klienta a sleduje jeho potřeby.

V únoru jste si na našem blogu mohli přečíst článek o situaci náhlého výpadku na HR oddělení našeho klienta, společnosti Bobcat Doosan Manufacturing. Pomocí našeho produktu Interim Recruitment, kdy do společnosti na limitovanou dobu nastoupil náš kolega Milan Vondráček, neměla tato situace negativní dopad na fungování společnosti a naopak zajistila plynulý chod HR oddělení až do nástupu nového manažera.

Obdobný případ se odehrál i v naší spolupráci se společností Fortuna v loňském roce.

V září 2015 jsem byl pozván do panelové diskuze Asociace poskytovatelů personálních služeb http://www.apps.cz/Recruitment_workshop.html.

První přednáška od Jana Mühlfeita byla velmi inspirativní. Do HR praxe jsem si odnesl vynikající zkušenost z Microsoftu, kde se v rámci rozvoje zaměstnanců rozhodli výrazně podporovat silné stránky zaměstnaců. V zemích, kde tento program implementovali, výrazně vzrostly prodeje. Co k tomu dodat? Sám jsem začal přemýšlet, jak tuto myšlenku aplikovat v mBlue a začal zkoušet u několika zaměstnanců při tvorbě individuálního plánu rozvoje.