Články se štítky Firemní kultura

Blíží se konec roku, což je pro nás čas na zastavení se, ohlédnutí se zpět, úsměv a pocit vděčnosti. Proto jsme 28. listopadu 2017 uspořádali vánoční večírek mBlue jako poděkování pro naše VIP klientky a klienty v prostorách designově zajímavého klubu Nebe na Václavském náměstí.

Tímto moc děkujeme všem za jejich účast, věříme, že se příjemně pobavili a těšíme se na další milou spolupráci v příštím roce.

mBlue je na trhu 5 let. Dalo by se říci "pouhých" pět let. Firma začínala jako startup s jedním zaměstnancem. V roce 2012, kdy doznívala krize a firmy stále ještě spíše zeštíhlovaly než nabíraly. Dnes nás je 33 a ze startupu se stala jedna z top 10 personálně-poradenských společností na českém trhu. Lukáš Faifr je jeden z těch, kteří jsou s firmou téměř od úplného počátku. Co vidí jako hlavní důvod, proč mBlue oproti jiným uspělo?

„Můj táta jezdil autem po Karlově mostě a cestou do Brna prý potkal i 6 aut. Bylo to opravu tak dávno? Ani ne! Je to můj táta. Níže uvedená studie vám přiblíží, co brzy zažijete. Nejde o technologické novinky, že vám pizzu přiveze dron a dítě do školy odveze bezpilotní auto. Jde o HR, o vaši práci, která se mění stále rychleji. Určitě některé trendy již cítíte.“ Hezké zamyšlení přeje Milan Mahovský, mBlue.

Adventní čas je sice pro většinu z nás ve znamení velkého shonu, přesto je dobré ctít tradici a moudrost předků a umět se někdy na chvíli ztišit, zastavit, být sám se sebou. Proto jsme 6. prosince uspořádali pro naše milé klientky a klienty slavnostní představení v divadle Lávka jako završení naší dobré spolupráce v roce 2016. 

Mnozí z nás si svoji letní dovolenou dopřejí hned na začátku července, protože díky státním svátkům „ušetří” dva dny. Jaký čas pro svůj odpočinek ale Češi považují za ideální? A jak jsou firmy připraveny vyslyšet jejich přání?

„Pět týdnů dovolené je dnes na trhu práce standardní nabídka,” říká Zuzana Paulová z personálně-poradenské společnosti mBlue, „a když zaměstnavatelé nabízí šest týdnů, je to pro lidi silným impulsem, jestli budou loajální, nebo přijmou místo u konkurence.”

Během posledních tří let jsme se v mBlue zeptali více než 1800 uchazečů o práci, proč dali výpověď a co si slibují od nové budoucnosti. Vznikl tak unikátní výzkum a obraz o zaměstnaneckém trhu České republiky. S poskytnutými informacemi jsme dále pracovali a náš letní seriál článků na téma Proč lidé mění zaměstnání se tak postupně začal objevovat i v médiích.

Pondělí 18. července

Bojujete s nedostatkem kvalifikovaných kandidátů? Nedaří se Vám oslovit ty správné uchazeče? A už jste se zamysleli, jakým způsobem vedete kampaň ohledně zaměstnání právě ve Vaší firmě?

Výrazným prvkem v oblasti HR je tzv. employer branding. Budování značky zaměstnavatele je vhodné věnovat péči ještě před samotným určením strategie řízení lidských zdrojů. Získat informace o tom, jak je Vaše firma vnímána na trhu práce i Vašimi vlastními zaměstnanci může být klíčové pro další rozhodování při volbě komunikace pracovních příležitostí. Lze vycházet z různých průzkumů znalosti značek zaměstnavatelů či si vytvořit interní průzkum motivovanosti a spokojenosti stávajících zaměstnanců.

Ve středu 22. 6. se v mBlue konalo snídaňové setkání na velmi aktuální téma: důvody odchodu ze zaměstnání. Účast se vyšplhala nad naše očekávání: do sídla společnosti zavítalo více než 30 personalistů a HR manažerů firem z řad našich klientů. Na snídani jsme představili zajímavé výstupy z tříletého výzkumu, při kterém jsme shromáždili data od téměř 2000 kandidátů (ve srovnání s výzkumnými agenturami je to až desetinásobek), kteří k nám za tuto dobu zavítali.

V zaměstnání trávíme třetinu času. Pro plnohodnotné prožití života je tedy důležitá spokojenost se zaměstnáním, které vykonáváme. V každodenním shonu někdy nezbývá čas se zamyslet, jestli nás naše práce stále uspokojuje. Pojďte se otestovat a zjistěte, jak na tom aktuálně jste.

Ke každému bodu přidělte 1-10 bodů dle toho, jak spokojení jste s konkrétním faktorem Vašeho zaměstnání. 1 bod znamená nejméně spokojeni, 10 bodů znamená zcela spokojeni.

Před dvěma týdny jste si zde mohli přečíst článek o našem průzkumu, proč lidé mění zaměstnání. Zaměřili jsme se v něm na nejčastější důvod odchodu - nemožnost seberealizace. V dnešním díle se chceme podívat na další časté důvody - nemožnost povýšení, nespokojenost s nadřízeným, mzda a benefity, atmosféra v týmu nebo reorganizace.