Články se štítky HR marketing

Mnozí z nás si svoji letní dovolenou dopřejí hned na začátku července, protože díky státním svátkům „ušetří” dva dny. Jaký čas pro svůj odpočinek ale Češi považují za ideální? A jak jsou firmy připraveny vyslyšet jejich přání?

„Pět týdnů dovolené je dnes na trhu práce standardní nabídka,” říká Zuzana Paulová z personálně-poradenské společnosti mBlue, „a když zaměstnavatelé nabízí šest týdnů, je to pro lidi silným impulsem, jestli budou loajální, nebo přijmou místo u konkurence.”

Během posledních tří let jsme se v mBlue zeptali více než 1800 uchazečů o práci, proč dali výpověď a co si slibují od nové budoucnosti. Vznikl tak unikátní výzkum a obraz o zaměstnaneckém trhu České republiky. S poskytnutými informacemi jsme dále pracovali a náš letní seriál článků na téma Proč lidé mění zaměstnání se tak postupně začal objevovat i v médiích.

Pondělí 18. července

Bojujete s nedostatkem kvalifikovaných kandidátů? Nedaří se Vám oslovit ty správné uchazeče? A už jste se zamysleli, jakým způsobem vedete kampaň ohledně zaměstnání právě ve Vaší firmě?

Výrazným prvkem v oblasti HR je tzv. employer branding. Budování značky zaměstnavatele je vhodné věnovat péči ještě před samotným určením strategie řízení lidských zdrojů. Získat informace o tom, jak je Vaše firma vnímána na trhu práce i Vašimi vlastními zaměstnanci může být klíčové pro další rozhodování při volbě komunikace pracovních příležitostí. Lze vycházet z různých průzkumů znalosti značek zaměstnavatelů či si vytvořit interní průzkum motivovanosti a spokojenosti stávajících zaměstnanců.

Před dvěma týdny jste si zde mohli přečíst článek o našem průzkumu, proč lidé mění zaměstnání. Zaměřili jsme se v něm na nejčastější důvod odchodu - nemožnost seberealizace. V dnešním díle se chceme podívat na další časté důvody - nemožnost povýšení, nespokojenost s nadřízeným, mzda a benefity, atmosféra v týmu nebo reorganizace. 

Rok co rok vynakládáme na marketing více a více prostředků, jinak tomu nebude ani letos. Ať už jste ostřílení odborníci hledající změnu nebo nováčci, kteří právě připravují první plány, ujistěte se, že jsou vaše strategie zaměřeny tím správným směrem. Marketingové taktiky, které byste měli zkusit v roce 2015
Komunikace na sociálních sítích je v současnosti již nezbytnou součástí firemních strategií. Obzvláště však u menších společností se vede boj s časovými kapacitami a možnostmi se aktivně starat o všechny firemní profily na sociálních sítích. Nechcete-li mít jen prázdná torza profilů, vyberte si sociální sítě, ze kterých plyne přínos pro vaši společnost. Za úvahu určitě stojí právě LinkedIn! Přečtěte si sedm důvodů, proč právě do něj byste měli investovat čas a finance.
Video je stále důležitějším nástrojem pro zvyšování povědomí o značce a byznysu. Proč tedy nevyužít celosvětově dostupný nástroj, který nabízí jednoduchou správu a distribuci reklamních sdělení? Znění celého článku najdete zde