Články se štítky HR poradenství

20 let zkušeností z HR, vzdělávání a obchodu promítá Libor Vachek do každodenních konzultací s personalisty a pomáhá jim nalézt ta nejefektivnější řešení pro nábor klíčových zaměstnanců. A přestože sám sebe označuje za introverta, s námi se ochotně podělil o zkušenosti nasbírané právě při realizacích Assessment center.

Před dvěma týdny jste si zde mohli přečíst článek o našem průzkumu, proč lidé mění zaměstnání. Zaměřili jsme se v něm na nejčastější důvod odchodu - nemožnost seberealizace. V dnešním díle se chceme podívat na další časté důvody - nemožnost povýšení, nespokojenost s nadřízeným, mzda a benefity, atmosféra v týmu nebo reorganizace. 

Při domlouvání spolupráce při hledání pracovníků na různé pozice ve firmách se můžeme setkat i se stavem, kdy standardní nalezení uchazeče nemusí být tou nejefektivnější cestou k vyřešení situace klienta. Je to v případě, kdy má klient nastavené procesy hledání a chce je využívat. Zdá se to sice podivné, ale nejefektivnější řešení, které v takovýchto případech nabízíme, je analyzovat náborové procesy u klienta a navrhnout mu jejich optimalizaci. Tedy vlastně optimalizovat náborový proces a tak trochu si vzít prostor pro náš nábor. Ale to je ukázkou našeho přístupu, kdy hledáme vždy řešení, které je optimální pro klienta a sleduje jeho potřeby.

Lidé nastupují do zaměstnání s různým očekáváním a s různými ambicemi. V dnešní době již lidé nehledají pouze „obživu“, ale důležitá je pro ne seberealizace. Aktuálním trendem je i to, že lidé se chtějí chodit do práce bavit a očekávají příjemný kolektiv a zábavnou náplň práce. Rozdíl mezi volnem a prací se stírá.

Abychom potvrdili pocity, které máme z trhu, realizovala naše společnost v letech 2013, 2014 a 2015 výzkum důvodů odchodu ze zaměstnání, kterého se účastnilo 1863 respondentů. K našemu překvapení jsme zjistili, že jedním ze dvou důvodů, kteří zaměstnanci uvádějí jako důvod odchodu, není mzda – jak se obecně traduje – ale nemožnost kariérního růstu a seberealizace.

21.3. v 16:30 jste měli možnost poslechnout si na Českém rozhlase - Dvojce rozhovor s jednatelem mBlue Milanem Mahovským a Zuzkou Paulovou. V pořadu Jak to vidíte s moderátorkou Patricií Strouhalovou diskutovali na téma z jakých důvodů lidé mění zaměstnání. Záznam rozhovoru si můžete poslechnout zde.

V únoru jste si na našem blogu mohli přečíst článek o situaci náhlého výpadku na HR oddělení našeho klienta, společnosti Bobcat Doosan Manufacturing. Pomocí našeho produktu Interim Recruitment, kdy do společnosti na limitovanou dobu nastoupil náš kolega Milan Vondráček, neměla tato situace negativní dopad na fungování společnosti a naopak zajistila plynulý chod HR oddělení až do nástupu nového manažera.

Obdobný případ se odehrál i v naší spolupráci se společností Fortuna v loňském roce.

Jak deklaruje slogan naší společnosti, mBlue umí najít svým klientům ty nejlepší zaměstnance. Motto však pokračuje i dále: „Přinášíme řešení v lidských zdrojích“. Právě pod touto druhou částí se skrývá další stěžejní produkt mBlue – Efektivní řízení lidských zdrojů.

Co si pod tím představit?

STŘEDA 8. DUBEN 2015
Propuštění zaměstnanců nebývá pro zaměstnavatele nikdy jednoduché, a pokud se má uzavřít celá provozovna, pak je to hodně složité, jak po právní, tak lidské stránce. Výrobní společnost se zahraničním majitelem se rozhodla pro své propouštěné zaměstnance udělat v dané situaci to nejlepší a obrátila se na nás s požadavkem outplacementu, poradenstvím při hledání zaměstnání, šitým na míru pro cca 30 lidí, z nichž mnozí v závodě pracovali i 34 let a měli před sebou pár let do důchodu.  A to už je opravdu oříšek!
Po 3 letech působení v oblasti Executive search, recruitmentu a it bodyshopingu jsme se rozhodli,rozšířit naše služby o poradenství v oblasti: Poradenství a školení v recruitmentu a poradenství v oblasti Efektivního řízení a rozvoje lidských zdrojů.