Články se štítky HR strategie

Asi to zažil každý, kdo má na starosti nábor zaměstnanců: nábor IT specialistů je dřina a tvrdý boj. Jejich nedostatek je stav dlouhodobý a nepostihuje jenom Českou republiku, trend je globální. Poptávka po kvalifikovaných „ajťácích“ se každoročně zvyšuje přibližně o 4 %.  Evropská komise predikuje, že se nedostatek odborníků v oblasti ICT v EU do roku 2020 zhorší až na 825 000 neobsazených pracovních míst.

Změnou převisu poptávky nad nabídkou v IT oblasti se mění chování zaměstnavatelů.  Bývalo obvyklé, že ...

Pondělí 18. července

Bojujete s nedostatkem kvalifikovaných kandidátů? Nedaří se Vám oslovit ty správné uchazeče? A už jste se zamysleli, jakým způsobem vedete kampaň ohledně zaměstnání právě ve Vaší firmě?

Výrazným prvkem v oblasti HR je tzv. employer branding. Budování značky zaměstnavatele je vhodné věnovat péči ještě před samotným určením strategie řízení lidských zdrojů. Získat informace o tom, jak je Vaše firma vnímána na trhu práce i Vašimi vlastními zaměstnanci může být klíčové pro další rozhodování při volbě komunikace pracovních příležitostí. Lze vycházet z různých průzkumů znalosti značek zaměstnavatelů či si vytvořit interní průzkum motivovanosti a spokojenosti stávajících zaměstnanců.

Ve středu 22. 6. se v mBlue konalo snídaňové setkání na velmi aktuální téma: důvody odchodu ze zaměstnání. Účast se vyšplhala nad naše očekávání: do sídla společnosti zavítalo více než 30 personalistů a HR manažerů firem z řad našich klientů. Na snídani jsme představili zajímavé výstupy z tříletého výzkumu, při kterém jsme shromáždili data od téměř 2000 kandidátů (ve srovnání s výzkumnými agenturami je to až desetinásobek), kteří k nám za tuto dobu zavítali.

Při domlouvání spolupráce při hledání pracovníků na různé pozice ve firmách se můžeme setkat i se stavem, kdy standardní nalezení uchazeče nemusí být tou nejefektivnější cestou k vyřešení situace klienta. Je to v případě, kdy má klient nastavené procesy hledání a chce je využívat. Zdá se to sice podivné, ale nejefektivnější řešení, které v takovýchto případech nabízíme, je analyzovat náborové procesy u klienta a navrhnout mu jejich optimalizaci. Tedy vlastně optimalizovat náborový proces a tak trochu si vzít prostor pro náš nábor. Ale to je ukázkou našeho přístupu, kdy hledáme vždy řešení, které je optimální pro klienta a sleduje jeho potřeby.

V únoru jste si na našem blogu mohli přečíst článek o situaci náhlého výpadku na HR oddělení našeho klienta, společnosti Bobcat Doosan Manufacturing. Pomocí našeho produktu Interim Recruitment, kdy do společnosti na limitovanou dobu nastoupil náš kolega Milan Vondráček, neměla tato situace negativní dopad na fungování společnosti a naopak zajistila plynulý chod HR oddělení až do nástupu nového manažera.

Obdobný případ se odehrál i v naší spolupráci se společností Fortuna v loňském roce.

Jak deklaruje slogan naší společnosti, mBlue umí najít svým klientům ty nejlepší zaměstnance. Motto však pokračuje i dále: „Přinášíme řešení v lidských zdrojích“. Právě pod touto druhou částí se skrývá další stěžejní produkt mBlue – Efektivní řízení lidských zdrojů.

Co si pod tím představit?

Společnost mBlue uskutečnila v období od září 2013 do listopadu 2014 výzkum týkající se důvodů, proč lidé mění zaměstnání. Celkem se do výzkumu zapojila 753 respondentů. Jednalo se uchazeče o zaměstnání na pozicích specialistů, nižšího, středního a vyššího managementu.  
Také jste se již s tímto tvrzením setkali? Je to klišé nebo se toto tvrzení zakládá na pravdě?  V mBlue jsme se rozhodli podívat na tuto problematiku zblízka. Na základě výzkumu v roce 2014 jsme zjistili, že nedostatečný prostor pro seberealizaci a nemožnost kariérního růstu je důvodem odchodu ze zaměstnání cca 50 % lidí.  Proto bychom vás rádi inspirovali trochou teorie, jak takové hrozbě odchodu vašich zaměstnanců čelit.
Také jste se již s tímto tvrzením setkali? Je to klišé nebo se toto tvrzení zakládá na pravdě?  V mBlue jsme se rozhodli podívat na tuto problematiku zblízka. Na základě výzkumu v roce 2014 jsme zjistili, že nedostatečný prostor pro seberealizaci a nemožnost kariérního růstu je důvodem odchodu ze zaměstnání cca 50 % lidí.  Proto bychom vás rádi inspirovali trochou teorie, jak takové hrozbě odchodu vašich zaměstnanců čelit.
Tip na zaměstnance, který Vás určitě nezklame. Ředitel mBlue Milan Mahovský tuto strategii náboru zaměstnanců (podřízených) používá mnoho let a nikdy se zatím nezklamal. Nejlepšími zaměstnanci jsou sportovci. Hledejte je a najměte do své firmy.