Články se štítky Pro firmy

Pracovní trh se otočil o 180 stupňů. Celých 86% recruiterů a 62% zaměstnanců se shoduje na tom, že na dnešním trhu práce to jsou kandidáti, kteří tahají za delší část lana. Je stále obtížnější obsazovat nové pozice. „Nedostatek kvalitních lidí na trhu práce je největším kamenem úrazu“, tvrdí 65% recruiterů.

Nábor zaměstnanců je časově a finančně náročný proces, takže je důležité udělat vše pro to, abyste kvalitního kandidáta získali právě vy. Víte, jak na uchazeče uděláte největší dojem nebo čím ho naopak jistě odradíte? 47% uchazečů říká, že největší dopad na jejich dojem z firmy má právě přijímací pohovor...

Jsou kompetence, které při běžném přijímacím pohovoru zůstanou skryté. Víte, jaké kompetence potřebuje obchodník a které vynikající asistentka? Přijímáte lidi podle toho, co umí nebo podle toho, co tvrdí, že umí?

20 let zkušeností z HR, vzdělávání a obchodu promítá Libor Vachek do každodenních konzultací s personalisty a pomáhá jim nalézt ta nejefektivnější řešení pro nábor klíčových zaměstnanců. A přestože sám sebe označuje za introverta, s námi se ochotně podělil o zkušenosti nasbírané právě při realizacích Assessment center.

Adventní čas je sice pro většinu z nás ve znamení velkého shonu, přesto je dobré ctít tradici a moudrost předků a umět se někdy na chvíli ztišit, zastavit, být sám se sebou. Proto jsme 6. prosince uspořádali pro naše milé klientky a klienty slavnostní představení v divadle Lávka jako završení naší dobré spolupráce v roce 2016. 

Pondělí 18. července

Bojujete s nedostatkem kvalifikovaných kandidátů? Nedaří se Vám oslovit ty správné uchazeče? A už jste se zamysleli, jakým způsobem vedete kampaň ohledně zaměstnání právě ve Vaší firmě?

Výrazným prvkem v oblasti HR je tzv. employer branding. Budování značky zaměstnavatele je vhodné věnovat péči ještě před samotným určením strategie řízení lidských zdrojů. Získat informace o tom, jak je Vaše firma vnímána na trhu práce i Vašimi vlastními zaměstnanci může být klíčové pro další rozhodování při volbě komunikace pracovních příležitostí. Lze vycházet z různých průzkumů znalosti značek zaměstnavatelů či si vytvořit interní průzkum motivovanosti a spokojenosti stávajících zaměstnanců.

Ve středu 22. 6. se v mBlue konalo snídaňové setkání na velmi aktuální téma: důvody odchodu ze zaměstnání. Účast se vyšplhala nad naše očekávání: do sídla společnosti zavítalo více než 30 personalistů a HR manažerů firem z řad našich klientů. Na snídani jsme představili zajímavé výstupy z tříletého výzkumu, při kterém jsme shromáždili data od téměř 2000 kandidátů (ve srovnání s výzkumnými agenturami je to až desetinásobek), kteří k nám za tuto dobu zavítali.

Nedostatek kandidátů je problém, se kterým se v současné chvíli potýká většina firem - zejména pokud se jedná o specializované pozice. Hlavní příčinou je aktuální ekonomická situace způsobující malou nezaměstnanost, částečně také viníme nefunkční školství nebo nepružný korporátní systém. Co když je ale důvodem i naše nepružné myšlení? Požadavky manažerů na vhodné kandidáty jsou někdy velmi rozsáhlé, zahrnující dlouholetou úspěšnou praxi na stejné pozici a řadu osobních, poměrně často proti sobě jdoucích vlastností. Pak samozřejmě není překvapením, že obdrží od HR oddělení takových lidí poskrovnu.

Vtip je jednoduše v tom, zkusit přemýšlet jinak. Zvážit i kandidáty, kteří nemají CV dokonale odpovídající popisu dané pozice. Je jasné, že v rámci klasické metody individuálních pohovorů nechceme ztrácet hodinu čas s analytikem, s nadějí, že se z něj vyklube zdatný obchodník. Pravděpodobně to v tomto omezeném časovém limitu ani nebudeme schopni posoudit. A právě zde se výborně uplatní metoda výběru kandidátů Assessment Centrum.

Obrázek Executive Search

Přinášíme vám druhý díl seriálu odpovědí na otázky našich klientů z oblasti mBlue produktu Executive Search. V prvním díle jste si mohli přečíst jaký je rozdíl mezi Executive Search a headhuntingem nebo třeba co je pro headhuntera při "lovení hlav" nejtěžší. Dnes s otázkami pokračujeme.

Obrázek Executive Search

V rámci rozhodnutí napsat článek o službě Executive Search jsme přemýšleli, jaké oblasti by naše stávající či potenciální klienty v tomto ohledu nejvíce zajímaly. Nakonec jsme se rozhodli se jednoduše zeptat - a dotazů se nám sešlo opravdu hodně, od těch obvyklejších až po ty záludné :-) Protože nechceme žádnou z vašich otázek vynechat, a zároveň vás nezahltit textem o délce Tolstého románu, rozdělili jsme je do několika dílů. Dnes vám přinášíme první.

Před dvěma týdny jste si zde mohli přečíst článek o našem průzkumu, proč lidé mění zaměstnání. Zaměřili jsme se v něm na nejčastější důvod odchodu - nemožnost seberealizace. V dnešním díle se chceme podívat na další časté důvody - nemožnost povýšení, nespokojenost s nadřízeným, mzda a benefity, atmosféra v týmu nebo reorganizace.