5 pravidel, jak si správně nastavit LinkedIn

16.01.2019
blog 5 pravidel Linkedin long
Tomáš Hilgard
Tomáš Hilgard HR Partner mBlue

Přáli byste si získat lepší práci? Linkedin je skvělý nástroj a pokud zaujmete profilem, zástupci firem a recruitingových agentur Vás sami s pracovní nabídkou osloví.

V dnešní době patří Linkedin ke standardním nástrojům, jak zveřejnit svoji zkušenost a získat pasivní cestou potenciálně zajímavé pracovní nabídky. Aktuálně má v ČR Linkedin účet více než 1,3 milionu lidí a jedná se především o specialisty, manažery a lidi s praxí, kteří jsou v současné době velmi žádání a Linkedin může být vhodným nástrojem, jak dát o sobě vědět. Ekonomika šlape na plné obrátky a odborníků je málo, personalisté tak dnes běžně využívají Linkedin k přímému oslovení potenciálního zájemce.

Jak upravit svůj profil a dostat se do hledáčku recruiterů?

Linkedin profil sám o sobě je Váš online životopis, nicméně i zde platí určitá pravidla. Jsou věci, které by tam neměly chybět a naopak věci, které tam nepatří.

1. Short summary

Velmi doporučuji uvést o sobě v úvodu stránky několik vět, ze kterých bude jasné, jaké je Vaše zaměření, co máte nyní profesně za sebou, co můžete potenciálním zaměstnavatelům nabídnout a jaké nabídky jsou pro Vás dlouhodobě zajímavé.

V případě technologických rolí doporučuji uvést i technologie, případně dostupnost u kontraktorů.

Výrazně tím zvýšíte výskyt pro Vás opravdu relevantních nabídek.

2. Posledních 10 let

Důležité je strukturovaně, stručně a jasně napsat několik bodů či vět vystihující co nejlépe Vaší pracovní náplň a dále případně technologie/nástroje, které jste využívali (u technologických rolích), projekty či úspěchy, kterých jste dosáhli.

Doporučuji rozepsat především posledních několik letech – max 10 let (2-3 zaměstnavatelé), dále do minulosti stačí k pozici dodat jen opravdu velmi střídmý popis. Recruiteři rádi hledají fulltextem a často jim můžete vyjít ve výsledcích na zcela odlišnou roli, protože jste ji měli detailně popsanou na začátku Vaší kariéry.

Proč nestačí pouze samotný název role? Mnoho společností pod stejným názvem skrývá poměrně rozdílné role a právě krátkým popisem pozice přiblížíte svoji zkušenost nejlépe. Na druhou stranu se vyhněte nekončícím odstavcům a přílišným detailům. Recruiter věnuje CV pozornost zhruba 20 sekund a během té doby ho musíte zaujmout.

3. Certifikáty

Doporučuji si vyplnit dovednosti/skilly a nezapomeňte na certifikace, kterých jste dosáhli. V momentu, kdy je máte na profilu vyplněny, zvyšujete šanci, že Vás osloví.

4. Jazyky

Nezapomeňte u uvedených jazyků doplnit jejich úroveň. V momentu, kdy máte uvedený pouze daný jazyk, např. „německý jazyk“ – recruiteři budou automaticky předpokládat komunikativní úroveň a můžete dostat nabídky do mezinárodních firem, kde očekávají němčinu na denní bázi, ale to Vaší úrovni nemusí odpovídat. Platí to zejména pro druhý a třetí cizí jazyk.

Ovládáte více jazyků? Dnes máte možnost vyplnit si svůj profil již v několika jazycích zároveň a velmi doporučuji tuto možnost využít, obzvlášť pokud ovládáte němčinu, francouštinu nebo ruštinu. Zvyšujete tak šanci obdržet nabídky, kde tyto jazyky skutečně využijete.

5. Otevřen ke změně

V momentu, kdy se aktivně rozhlížíte a změna práce je pro Vás opravdu aktuální, nezapomeňte zaškrtnout, že jste otevřen změně (v Nastavení profilu/Ochrana soukromí/Preference pro hledání práce) a upřesnit i role, o které máte zájem či typ úvazku. Můžete také pozměnit text v úvodním představení, oblíbená je také změna v hlavičce rovnou pod jménem (“Looking for new opportunities”). Personalisté tak na Vás kliknou hned mezi prvními. Pokud netoužíte po tom, aby o změně byly informovány všechny Vaše kontakty, před provedením změn si nezapomeňte zašktnout pole Ne v položce Sdílejte změny. Najdete ji v Nastavení Vašeho profilu pod Ochranou soukromí/Jak ostatní vidí Vaši aktivitu.

 

Co říci závěrem? Linkedin je dnes již opravdu základním nástrojem, který umožňuje propojit Vaše zkušenosti a dovednosti a vhodné nabídky/zaměstnavatele bez toho, že byste museli trávit hodiny času aktivním hledáním mezi inzeráty na pracovních portálech. Je to výhodné pro zaměstnavatele i pro kandidáty. Kvalitním vyplněním zvýšíte relevantnost nabídek a kdo ví, možná Vás napřímo osloví i Váš potenciální budoucí nadřízený.

Alternativa k Linkedinu

mBlue za 7 let působení na českém trhu pomohlo již téměř 1 100 expertům získat lepší uplatnění. Pokud byste chtěli také chtěli vyzkoušet naší péči, stačí si vyplnit mProfil. Důležitá je skutečnost, že v mProfilu nedublujete informace z Vašeho Linkedin profilu, zabezpečený mProfil slouží jen k doplnění senzitivních informací jako je požadovaná pozice, finanční odměna nebo optimální termín změny. mProfil máte za pár minut hotový a zajistíte si tak, že se o nové vhodné pozici dozvíte dříve než ostatní a způsobem, který Vám vyhovuje. Někdo preferuje sms, jiný mail, další rovnou zavolat. Pak bude jen na Vás, zda se rozhodnete nabídky využít.

Vedlejším přínosným efektem je, že zůstáváte v obrazu, co se na pracovním trhu na Vaší pozici děje nebo kam se posouvá finanční ohodnocení. A to se může při vyjednávání o navýšení platu u Vašeho současného zaměstnavatele hodit. 🙂

Mohlo by vás zajímat

co vadi 4ku3

Co vadí ajťákům na headhunterech?

Do příchodu pandemie poptávka po uchazečích výrazně převyšovala nabídku. V oblasti IT se dá očekávat, že poptávka nazdory nouzovému stavu bude stále sílit, mnoho firem bude nuceno ke svému přežití…

03.03.2020
Celý článek
rawpixel-699806-unsplash

7 rad pro nástup do nové práce

1.září, první školní den… Ačkoli jsme jen mlhavě tušili, co nás další roky čeká, byli jsme plni očekávání, těšili se na nové kamarády a zážitky, zároveň jsme ale tušili, že…

14.08.2018
Celý článek

Pro firmy

Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás, ozveme se vám co nejdříve zpět.

Odesláním formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů

Pro uchazeče

Hledáte lepší pracovní uplatnění? Chcete, abychom vám dali vědět, až se pro vás vhodná pozice otevře? Nahrajte nám, prosím, váš životopis.

Vložením CV souhlasíte se zpracováním osobních údajů