Inovativní Assessment Centrum se stává realitou - mBlue personální agentura

Inovativní Assessment Centrum se stává realitou

Dne 26.9. 2014 proběhlo v mBlue inovativní Assessment Centrum. V rámci AC jsme poprvé využili manažerskou simulační hru Unisim, kterou vyvinulo Centrum Informační Společnosti.

logo-unisim-1

 

Cílem Assessment Centra byl výběr obchodníka pro společnost Graitec. Výběru se osobně zúčastnil ředitel společnosti, protože Assessment Centrum není jen o výběru vhodného kandidáta, ale může také poskytnout řadu přínosných doplňkových informací pro management firmy.

Během dopoledne prošli účastníci AC několika modelovými situacemi. Museli ukázat schopnost zvládnout obchodní rozhovor, poradu či „elevator speech“.  Následovalo první vyřazování a na zbývající kandidáty pak už čekala simulační hra Unisim*

Díky simulační hře jsme byli schopni ohodnotit řadu kompetencí uchazečů. Mimo jiné osobnostní kompetence jako analýza problému, zaměření na výsledky, koncepčnost, adaptabilita či sebereflexe.

Simulační hra má oproti běžně používaným modelovým situacím v Assessment Centrech řadu výhod. Je komplexní a dynamická, takže účastníky skutečně důkladně prověří. Poskytuje měřitelné výstupy  a  tím umožňuje objektivní hodnocení. V neposlední řadě je blízko firemní praxi, takže výsledky mají vysokou relevanci.

Při hodnocení účastníků jsme vycházeli jak z dosažených výsledků a průběhu hry, tak i z přístupu ke hře a přípravě na ni. S některými aspekty simulační hry se kandidáti vyrovnávali jen obtížně, zejména s potřebou formulovat efektivní strategii. Nicméně právě odhalení určitých deficitů v profilech budoucích zaměstnanců může potencionálním zaměstnavatelům poskytnout velmi cennou zpětnou vazbu pro to, jak tyto zaměstnance řídit a dále rozvíjet.

Dalším krokem pro nás v mBlue proto bude zařazení manažerské simulační hry Unisim také na program Development Center. Chceme i nadále tento produkt rozvíjet a inovovat tak, aby našim klientům přinášel maximálně možný užitek.

 

* Simulační hra Unisim je inovativní model řízení firmy na virtuálním trhu s cílem maximalizovat vybrané ekonomické ukazatele. Zahrnuje všechny komerční funkce firmy: vývoj produktů, marketing a prodej, financování, reporting i řízení lidských zdrojů. Účastníci, tedy jednotlivé firmy, realizují svá rozhodnutí na základě informací o trhu a o konkurenci, které získají ze zakoupených reportů. Na základě provedené volby parametrů pak výpočetní model po skončení každého kola provede kalkulaci dopadů těchto rozhodnutí na komerční pozice jednotlivých firem.

Chcete se dozvědět více?

Jméno a Příjmení*
E-mail*
Telefon
Zpráva