Jak se chránit v práci?

Jsme rádi, že nouzový stav 18.5.2020 skončil a že se situace pomalu vrací do normálu, lidé do práce. Abychom vám usnadnili návrat do běžného provozu, připravili jsme základní doporučení, jak chránit své zaměstnance a obchodní partnery.

Ochrana zaměstnanců na pracovišti

Rouška nepatří u většiny profesí mezi osobní ochranné pracovní pomůcky (OOPP). Až na výjimky, jako jsou např. zdravotníci, zaměstnanci tetovacích salonů a nehtových studií, chemické provozy apod., není většina zaměstnavatelů ze zákona povinna vybavit své zaměstnance rouškami a respirátory. Přesto doporučujeme zaměstnancům roušky poskytovat, pokud to vaše ekonomická situace umožní.

Pro zvýšení bezpečnosti pracoviště doporučujeme zejména:

  • omezit setkávání zaměstnanců (přednostně organizovat porady online, maximálně ustálit pracovní týmy, i nadále co nejvíc využívat home office – tj. vracet se na pracoviště postupně)
  • upravit pracovní dobu tak, aby se zaměstnanci hromadně nepotkávali u vchodu na začátku / na konci pracovní doby, nebo při střídání směn
  • přestávky na jídlo organizovat tak, aby se minimalizoval kontakt zaměstnanců z různých týmů a bylo možné udržovat nutné rozestupy mezi zaměstnanci
  • upravit rozestupy mezi pracovními stoly, a pokud to není možné, alespoň oddělit zaměstnance přepážkami z plexiskla (nebo jiného omyvatelného materiálu)
  • zvážit, zda nebudete měřit zaměstnancům před vstupem na pracoviště teplotu (bezkontaktně)
  • vybavit zaměstnance dezinfekcí (umístit dezinfekci na recepci, na toaletách, v kuchyňkách a dalších společných plochách)
  • vybavit pracoviště zvýšeným množstvím mycích a čisticích prostředků
  • zvýšit intenzitu úklidu pracovišť, pravidelně dezinfikovat kliky, tlačítka výtahů, tlačítka kopírek a dalších přístrojů, povrchy stolů a další povrchy, kterých se zaměstnanci často dotýkají
  • vyčlenit alespoň jeden uzavřený odpadní koš na použité roušky
  • požádat zaměstnance, aby pravidelně dezinfikovali klávesnice svých počítačů a mobilní telefony

 

Ochrana v případě externích návštěvníků

  • telefonicky / emailem ověřit zdraví návštěvy 1 den před konáním schůzky
  • upozornit na povinnosti nošení roušky po celou dobu jednání ve firmě
  • po vstupu do prostor firmy požádat návštěvu, aby si vydezinfikovala ruce
  • návštěvám nepodávat ruku
  • jednání by mělo probíhat s odstupem minimálně 2 metry – doporučujeme vyznačit lepenkou na zemi, případně lze jednající oddělit plexisklem
  • upozornit návštěvy, že onemocnění koronavirem v období do 14 dnů po návštěvě mají neprodleně ohlásit všem, s nimiž jednali
  • po odchodu každé návštěvy si umýt ruce a použít dezinfekci
  • použité nádobí odnést do myčky / umýt detergentem, nastříkat dezinfekcí a otřít stůl a kliky, příp. kohoutek, ev. další místa, kterých se návštěva dotkla

 

Zní to složitě? Možná ano, ale po pár dnech se z ochranných opatření stane rutina, na kterou si vaši zaměstnanci zvyknou. Navíc ocení, že máte zájem o jejich zdraví a snažíte se je chránit.

Pro firmy

Kontaktujte nás prostřednictvím formuláře níže nebo emailem na spolupracujeme@mblue.cz

Jméno a Příjmení*

E-mail*

Telefon*

Zpráva

Pro uchazeče

Navažte s námi dlouhodobou spolupráci. Pokud si přes formulář mProfilu zadáte Vaše parametry ideální pracovní pozice, budeme na Vás myslet a dozvíte se o nové pozici přednostně.

Nechte si monitorovat
trh práce.
Jako máte svého lékaře,
mějte i svého recruitera.

vysněná práce