„Ze startupu top personálně-poradenská společnost“, očima jednoho z nás - mBlue personální agentura

„Ze startupu top personálně-poradenská společnost“, očima jednoho z nás

mBlue 2012

Když jsem v červnu roku 2012 nastoupil do mBlue – nově založené firmy vlastněné 2 bratry –  napadlo mě, že tahle „rodinná“ personální agentura je jen jedna z dalších start-upů, které buď záhy zaniknou (v lepším případě budou přežívat) nebo expandují ke špici na trhu. Navíc – co si budeme povídat, rodinné firmy nebyly zrovna můj preferovaný směr.

Už v prvním měsíci jsem pochopil, že vize a cíle majitelů nejsou nijak nízké: stát se předním poskytovatelem komplexních HR služeb a poradenství. Do 5 let nabrat dalších 30 lidí a dále růst. Vytvořit prostředí, kam se zaměstnanci budou těšit. V duchu interních hesel „vstřícnost, spolehlivost, vytrvalost“ mě napadlo cosi o bláhovosti marketingových vizí, které slýchám každou chvíli. Navíc – čelili jsme konkurenci dalších cca 1500 agentur včetně velkých renomovaných hráčů.

Personální vize šly ale dobrým směrem:

V prvním roce nastoupily další 4 kolegyně. Překvapilo mě, jak rychle přibývali noví zákazníci a i systematičnost, s jakou se pracovalo na rozvoji interního „know-how“.  Nejvíc mě ale překvapila kvalita lidí, kteří byli do mBlue nabírání. Vždyť přeci „nový kolega nebo nová kolegyně“ je vždycky tak trochu nejistota…

V roce 2014 nás bylo cca 15 a nastaly kapacitní problémy. Vedení se tehdy rozhodlo koupit vilu v klidné části Nových Butovic. Toto jsme vnímali jako obrovský benefit – přece jenom terasy, vinný sklípek či zahrada nejsou v zaměstnání až tak často k vidění.

Během dalších 3 let se plánovalo rozšíření teamu na dvojnásobek a vytvoření pracovních teamů se systémem strukturovaného řízení. Bylo potřeba jednat rychle, protože se začala naplno projevovat absence interních směrnic a konceptu řízení vůbec. Vznikly role „team leaderů“ a top management se mohl naplno věnovat tvorbě organizační struktury, definicím pracovních míst, přepracování systému odměňování a vzdělávání, budovat struktury procesů, pravidel a směrnic tak, abychom se nedostali do fáze „neřízené střely“.  Co jsem ocenil bylo, že do procesu byli zapojeni všichni zaměstnanci – vznikly projektové týmy, naši firmu jsme si tedy budovali MY.

 

mBlue 2017

Myslím, že hlavním důvodem podařeného přerodu ze startupu do úspěšné firmy byla cesta, která se vyhýbala „jednorázovým byznysům“ a držela se vize stát se trvalým partnerem našich klientů.

Více než 80.000 kandidátů v databázi. Více než 180 spokojených  klientů, kteří každý rok většinu zakázek zadávají výhradně nám. Desítky absolvovaných assessment center a konzultačních projektů.  Nebude to dlouho trvat a budeme bouchat šampaňské na oslavu jednoho tisíce obsazených pozic.  32 zkušených kolegyň a kolegů, kteří chodí do práce rády/i.

mBlue nenabízí „rádoby“ benefity… mBlue přispívá tam, kde to má opravdu přidanou hodnotu – a to firemní kulturou.  Příjemným a vstřícným, ale zároveň s jasnou orientací na výkon. Pečlivě dbá na oblast rozvoje a vzdělávání zaměstnanců. Třeba školení nebo workshop každé úterní dopoledne na vybrané téma, to se každému novému v mBlue vždy nejdříve objeví v tváři úžas a pak přichází slova ocenění. Koneckonců, 6 týdnů dovolené za nadstandardní výsledky je také bezva věc. :-))

Co se mně osobně na mBlue líbí?

  1. Příjemné zjištění, že definované vize se opravdu plní. Díky systematickému řízení, zkušené a šťastné ruce při náboru teamu a následnému průběžnému rozvoji lidí se je daří naplňovat. Nejhorší rčení by totiž bylo „kovářovic kobyla chodí bosa“.
  2. Vstřícnost k zaměstnancům a podpora i v době, kdy se zrovna tolik nedaří. Ocenění výsledků, a to nejen finanční formou.
  3. A v neposlední řadě parta skvělých lidí – protože co si budeme říkat – pokud nefunguje team, ani sebelepší náplň práce nás nebude moc dlouho těšit…

Lukáš Faifr

Key Account Manager, specialista na IT pozice

 

Chcete se dozvědět více?

Jméno a Příjmení*
E-mail*
Telefon
Zpráva