Články se štítky HR strategie

Profesionální sportovci po skončení kariéry začínají žít nový život. Jsou obvykle ve věku, kdy jejich vrstevníci již mají kariéru na vrcholu, zatímco bývalí profesionální sportovci začínají pěkně od začátku.  

mBlue se stalo jedním z hlavních partnerů, kteří vstoupili do projektu Ellit, který sportovce edukuje a aktivně jim pomáhá s hledáním nového pracovního uplatnění. Pro hladký přechod mezi odlišnými profesemi je totiž důležité včasné plánování a kvalitní příprava.

Proč jsou pro budoucí zaměstnavatelé ex-hráči ideální zaměstnanci?

V úterý 29. 5. se krásných prostorech Business Centra Aspira hned vedle nových kanceláří mBlue v Nových Butovicích konalo snídaňové setkání na velmi aktuální téma: "Jak snížit počet odmítnutých nabídek mezi uchazeči o zaměstnání". Je vidět, že toto téma pálí mnoho firem, jelikož účast předčila naše očekávání. Na event zavítalo 40 personalistů a HR manažerů firem z řad našich klientů. Na snídani jsme představili zajímavé výstupy z dvouletého projektu, kdy se mBlue podařilo v roce 2017 snížit počet odmítnutých nabídek oproti roku 2016 o celých -40%.

mBlue představilo výsledky unikátního dlouhodobého průzkumu důvodů odchodu ze zaměstnání na výroční konferenci HR KNOW HOW, která se pořádala 23. května ve Slovanském domě. Výzkumného projektu se od roku 2013  účastnilo již téměř 4 500 uchazečů o zaměstnání, lidí s převážně VŠ vzděláním ucházející se o pozice specialistů a managementu , kteří vyplnili dotazník a následně s nimi byl veden osobní pohovor. Vzhledem k délce trvání průzkumu jsme letos mohli identifikovat výrazné změny v chování zaměstanců.

Zuzana Paulová, Key Account Director a Milan Mahovský, jednatel společnosti, seznámili více než 270 účastníků konference s posledními trendy důvodů odchodu ze zaměstnání napříč jednotlivými obory a v závěru prozradili pro současnou situaci nejefektivnější metody zvýšení retence

Příští rok to bude neskutečných vpravdě neuvěřitelných 25 let, kdy jsem se přidal na palubu těch, kteří se zabývají vyhledáváním a náborem nových zaměstnanců. Vzpomínám na tyto začátky, pro nás tehdy normální, ale pro mé současné kolegy určitě úsměvné, zábavné či dokonce archaické. „Inu minulé tisíciletí “, říkám jim s nadsázkou. Paradoxně trh v té době poněkud připomínal současnou situaci: z pohledu velkého množství volných míst oproti neadekvátní nabídce trhu.  

Blíží se konec roku, což je pro nás čas na zastavení se, ohlédnutí se zpět, úsměv a pocit vděčnosti. Proto jsme 28. listopadu 2017 uspořádali vánoční večírek mBlue jako poděkování pro naše VIP klientky a klienty v prostorách designově zajímavého klubu Nebe na Václavském náměstí.

Tímto moc děkujeme všem za jejich účast, věříme, že se příjemně pobavili a těšíme se na další milou spolupráci v příštím roce.

Asi to zažil každý, kdo má na starosti nábor zaměstnanců: nábor IT specialistů je dřina a tvrdý boj. Jejich nedostatek je stav dlouhodobý a nepostihuje jenom Českou republiku, trend je globální. Poptávka po kvalifikovaných „ajťácích“ se každoročně zvyšuje přibližně o 4 %.  Evropská komise predikuje, že se nedostatek odborníků v oblasti ICT v EU do roku 2020 zhorší až na 825 000 neobsazených pracovních míst.

Změnou převisu poptávky nad nabídkou v IT oblasti se mění chování zaměstnavatelů.  Bývalo obvyklé, že ...

Pondělí 18. července

Bojujete s nedostatkem kvalifikovaných kandidátů? Nedaří se Vám oslovit ty správné uchazeče? A už jste se zamysleli, jakým způsobem vedete kampaň ohledně zaměstnání právě ve Vaší firmě?

Výrazným prvkem v oblasti HR je tzv. employer branding. Budování značky zaměstnavatele je vhodné věnovat péči ještě před samotným určením strategie řízení lidských zdrojů. Získat informace o tom, jak je Vaše firma vnímána na trhu práce i Vašimi vlastními zaměstnanci může být klíčové pro další rozhodování při volbě komunikace pracovních příležitostí. Lze vycházet z různých průzkumů znalosti značek zaměstnavatelů či si vytvořit interní průzkum motivovanosti a spokojenosti stávajících zaměstnanců.

Ve středu 22. 6. se v mBlue konalo snídaňové setkání na velmi aktuální téma: důvody odchodu ze zaměstnání. Účast se vyšplhala nad naše očekávání: do sídla společnosti zavítalo více než 30 personalistů a HR manažerů firem z řad našich klientů. Na snídani jsme představili zajímavé výstupy z tříletého výzkumu, při kterém jsme shromáždili data od téměř 2000 kandidátů (ve srovnání s výzkumnými agenturami je to až desetinásobek), kteří k nám za tuto dobu zavítali.

Při domlouvání spolupráce při hledání pracovníků na různé pozice ve firmách se můžeme setkat i se stavem, kdy standardní nalezení uchazeče nemusí být tou nejefektivnější cestou k vyřešení situace klienta. Je to v případě, kdy má klient nastavené procesy hledání a chce je využívat. Zdá se to sice podivné, ale nejefektivnější řešení, které v takovýchto případech nabízíme, je analyzovat náborové procesy u klienta a navrhnout mu jejich optimalizaci. Tedy vlastně optimalizovat náborový proces a tak trochu si vzít prostor pro náš nábor. Ale to je ukázkou našeho přístupu, kdy hledáme vždy řešení, které je optimální pro klienta a sleduje jeho potřeby.

V únoru jste si na našem blogu mohli přečíst článek o situaci náhlého výpadku na HR oddělení našeho klienta, společnosti Bobcat Doosan Manufacturing. Pomocí našeho produktu Interim Recruitment, kdy do společnosti na limitovanou dobu nastoupil náš kolega Milan Vondráček, neměla tato situace negativní dopad na fungování společnosti a naopak zajistila plynulý chod HR oddělení až do nástupu nového manažera.

Obdobný případ se odehrál i v naší spolupráci se společností Fortuna v loňském roce.