Důvody odchodu ze zaměstnání 2018 vs. 2013

30.05.2018
DŮVODY ODCHODU

mBlue představilo výsledky unikátního dlouhodobého průzkumu důvodů odchodu ze zaměstnání na výroční konferenci HR KNOW HOW, která se pořádala 23. května ve Slovanském domě. Výzkumného projektu se od roku 2013  účastnilo již téměř 4 500 uchazečů o zaměstnání, lidí s převážně VŠ vzděláním ucházející se o pozice specialistů a managementu , kteří vyplnili dotazník a následně s nimi byl veden osobní pohovor. Vzhledem k délce trvání průzkumu jsme letos mohli identifikovat výrazné změny v chování zaměstanců.

Zuzana Paulová, Key Account Director a Milan Mahovský, jednatel společnosti, seznámili více než 270 účastníků konference s posledními trendy důvodů odchodu ze zaměstnání napříč jednotlivými obory a v závěru prozradili pro současnou situaci nejefektivnější metody zvýšení retence.  

Výpovědi od zaměstanců se zdvojnásobily

Výzkum potvrdil, jak moc se trh práce v posledních letech změnil. Ekonomický vývoj nahrává do karet zaměstnancům a ti to dobře vědí. Za poslední 4 roky se zdvojnásobil se počet lidí, kteří odcházejí ze zaměstnání podáním výpovědi zaměstnancem (34 % v roce 2018). Také se o 50 % zvýšil počet lidí, kteří se rozhlíží po nové práci během stávajícího zaměstnání.

Peníze jsou až na čtvrtém místě

Lidé, kteří odcházejí ze zaměstnání, si chtějí polepšit. Překvapivě, ačkoliv se příčiny odchodu napříč obory a segmenty různí, nízké finanční ohodnocení uvedlo jako důvod odchodu pouhá 3 % uchazečů. Jinými slovy, výše mzdy je něco, co je pro uchazeče o zaměstnání podstatné, ale při rozhodování o změně hrají prim jiné faktory.  Správné nastavení HR strategie, vnitřních procesů a firemní kultury je pro společnosti důležitější než před pár lety. Nastalo období, kdy role HR není jen podpůrná, ale bude mít výrazný a přímý dopad na úspěšnost firmy na trhu.

Zaměstnanci požadují pestrost a rozvoj

mBlue na základě svého šetření doporučuje klientům, aby vyvinuli maximální úsilí k redukci odchodů z firmy. Nástrojů mají mnoho. Důležité je posílit možnosti rotací mezi odděleními a umožnit lidem pracovat v projektových teamech. Zrevidovat strategii při obsazování nových pozic a nejdříve se dobře podívat do vlastních řad. Průzkum totiž potvrdil, že nuda zabíjí. Velká část zaměstnanců si od nového zaměstnání slibuje především zajímavější pracovní náplň a možnost se naučit něco nového. Pokud jim to zaměstnavatel neumožní, dříve nebo později to najdou jinde.

Uvažujete také o změně zaměstnání?

„Lidé nechtějí být bombardováni nerelevantními pracovními nabídkami. Právě pro ně jsme zřídili službu mProfil. Do mProfilu si zadají, jakou novou práci hledají: v jaké oblasti, za jakou odměnu, na jaký úvazek a mohou uvést všechny detaily své vysněné práce. Někdo uvádí, že chce pracovat jen na trase metra B, jiný odmítá pracovat opět v korporaci a třetí preferuje částečný home office. Pokud o uchazeči tyto detaily víme, oslovíme ho jen s takovou nabídkou, která jeho parametry splňuje,“ říká Milan Mahovský, jednatel mBlue.

Podívejte se na prezentaci výsledků výzkumu

https://www.slideshare.net/mBlueCzech/odchazi-zamestnanci-kvuli-mzde

Další prezentace mBlue najdete zde.

 

Mohlo by vás zajímat

GENZ square2

Jak oslovit generaci Z?

Na trh práce právě vstupuje nová generace mladých dospělých, známá pod označením Gen Z nebo také post-mileniálové. Tato demografická kohorta, následující po generaci Mileniálů (Generace Y), zahrnuje lidi narozené mezi…

20.06.2024
Celý článek

Pro firmy

Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás, ozveme se vám co nejdříve zpět.

Odesláním formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů

Pro uchazeče

Hledáte lepší pracovní uplatnění? Chcete, abychom vám dali vědět, až se pro vás vhodná pozice otevře? Nahrajte nám, prosím, váš životopis.

Vložením CV souhlasíte se zpracováním osobních údajů