Analyzujeme pozice vhodné pro vás
Analýza chvíli potrvá
Analýza chvíli potrvá
Spolupráce mezi oddělením lidských zdrojů (HR) a manažery jednotlivých oddělení je klíčová pro úspěch náboru nových zaměstnanců. Vzájemné porozumění a koordinace jsou nezbytné nejen pro efektivní proces náboru, ale i pro hladké začlenění nových zaměstnanců. Správná spolupráce je také nedílnou součástí HR marketingu a budování značky zaměstnavatele.
Job Description (popis pracovního místa) je důležitým nástrojem, ale nečekejte, že tento dokument bude stačit pro zahájení hledání nových zaměstnanců. Je nezbytné od samého začátku si navzájem vyjasnit očekávání a získat jasnou představu nejen o potřebných kompetencích a dovednostech pro danou pozici, ale také o osobnosti ideálního kandidáta. Tímto předejdeme ztrátě času s nevhodnými uchazeči. Proces náboru je mnohem snazší, pokud HR Business Partner zná lidi, projekty a procesy v daném týmu. V případě neznalosti se mnoho firem uchyluje k tzv. “dnům pod pokličkou”, kdy HR Business Partner stráví den v kanceláři, kam hledá nové zaměstnance. Tímto nasaje atmosféru, lépe pozná tým a především se vybuduje vzájemná důvěra.
Nejlepší je získat feedback ihned po pohovoru. První dojmy jsou obvykle nejrelevantnější. Je třeba si uvědomit, že úlohou HR je poskytovat doporučení a zpětnou vazbu, ale konečné rozhodnutí o přijetí nového zaměstnance náleží manažerovi, který je zodpovědný za začlenění zaměstnance do svého týmu. Vzájemná chemie hraje důležitou roli a jen manažer je schopen posoudit schopnost nového zaměstnance zapadnout do týmu.
Pokud má manažer problém s hledáním času na pohovor nebo poskytnutí zpětné vazby, je vhodné se s ním domluvit na pravidelných 15minutových schůzkách. Při výběru kandidátů je třeba jednat rychle, a kvalitní uchazeči nebudou čekat, až se firma rozmyslí.
Pokud trh nenabízí vhodné kandidáty, měl by HR manažer odvážně sdělit hiring manažerovi, že je třeba upravit profil hledaného zaměstnance a společně přehodnotí požadavky.
Pokud jde o mentoring nových zaměstnanců, často ho nemůže zastávat přímo hiring manažer, bývá i o několik úrovní výše. Adaptace nových zaměstnanců je obecně problematická – a to i ve firmách, která má procesy adaptace nastaveny. Hiring manažer by měl minimálně na konci každého měsíce zkušební doby provést hodnotící pohovor jak s nadřízeným, tak s novým zaměstnancem. Je důležité získat zpětnou vazbu neformálním přístupem, zajít společně na oběd nebo na kávu. Nový zaměstnanec každopádně bude chtít vědět, jaký dojem na ostatní udělal a jak se může zlepšit.
Pokud vás téma adaptace zajímá více do hloubky, podívejte se na tento článek.
“Adaptační proces patří ke klíčovým oblastem řízení lidských zdrojů vedle přijímání a následného udržení kvalitních zaměstnanců v podniku.” (Hewitt Associates, 2011) Zažili jste někdy situaci, kdy jste s velkou dávkou entuziasmu…
Náboru budoucích podřízených v oblasti managementu se věnuji již bezmála více než 7 let. U nižších rolí bývalo nejvýznamnějším kritériem „chcete/nechcete“ pracovat a stát se součástí dynamického týmu, co táhne…
Když firma přijímá nového zaměstnance, není to jenom o podpisu smlouvy a usazení nováčka ke stolu. S nástupem do nového zaměstnání se u kandidátů kromě pocitů nadšení a těšení objevuje…
Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás, ozveme se vám co nejdříve zpět.
Hledáte lepší pracovní uplatnění? Chcete, abychom vám dali vědět, až se pro vás vhodná pozice otevře? Nahrajte nám, prosím, váš životopis.