Analyzujeme pozice vhodné pro vás
Analýza chvíli potrvá
Analýza chvíli potrvá
Situace na trhu s kandidáty není nejrůžovější už několik měsíců. Nezaměstnanost zůstává nízká a stále pokračuje trend, kdy máme mnohem více volných pracovních míst než potenciálních kandidátů, kterými bychom prázdné židle mohli obsadit. Toto samozřejmě vede k tomu, že kandidáti jsou v jednu chvíli v několika výběrových řízeních, a nakonec mají i několik pracovních nabídek, mezi kterými se rozhodují. A pokud už se kandidát rozhodne, že zaměstnání změní, vždycky si chce polepšit – chce dělat zajímavější práci, za více peněz, s lepším nadřízeným. Je tedy nezbytné, aby právě ta Vaše pracovní nabídka byla tou, která se neodmítá. Pojďme se společně podívat na to, jak co nejlépe napomoci tomu, aby nám kandidáti pracovní nabídky odmítali co nejméně.
Pokud uděláme vše správně, ve finále máme toho optimálního kandidáta, kterému chceme dát pracovní nabídku. I na tomto je potřeba si dát záležet a co nejvíce tak zvýšit šance na její akceptování.
To, že nabídku dáváme vždy písemně (a ne třeba v smsce, což jsme také zažili), je už dnes samozřejmé věc. Optimální je, pokud se i zde pokusíte odlišit od konkurence. Proč posílat dokument v pdf, když můžeme využít interaktivní prezentaci, kam mimo klasických informací (mzda, pozice, benefity) přidáme třeba i fotky nového týmu, pracovního místa, společných akcí atd. Opět je cílem v kandidátovi vyvolat pozitivní emoce.
Než kandidátovi nabídku pošlete, zavolejte mu nebo si domluvte video schůzku a nabídku s ním předem projděte. Máte možnost mu pogratulovat, předat pozitivní emoci, vyvolat nadšení. Také ale máte možnost z kandidáta poznat, jestli má z nabídky radost, jestli je taková, jakou si ji představoval. Pokud není, můžete v ní ještě před oficiálním odesláním něco změnit. Pokud ji totiž rovnou odešlete, může se stát, že vám kandidát nabídku odmítne z důvodu, se kterým by se ještě něco dalo dělat a vy se to ani nemusíte dozvědět. A to by byla škoda.
Pokud to lze, zapojte do podávání nabídky budoucího přímého nadřízeného – na kandidáty to působí motivačně, mají pocit opravdového zájmu.
S kandidátem se pak zkontaktujete opět za 1 – 2 dny po odeslání nabídky, i když byste se domluvili na delší době, kterou pro rozhodnutí bude potřebovat. Ověřte si, že všemu rozumí, zeptejte se, zda má veškeré informace, které pro rozhodování bude potřebovat a pokud ne, nabídněte mu další schůzku nebo telefonát.
Všechno dobře dopadlo, kandidát nabídku přijal. Tady by ale naše práce rozhodně neměla skončit. Pokud máme kandidáta, který teprve bude dávat výpověď, je před námi eště dlouhá cesta ke skutečnému nástupu. Buďte tedy s kandidátem v kontaktu i během tohoto období, nabídněte mu podporu v podávání výpovědi – třeba i zasláním vzoru výpovědi. Zapojte kandidáta do dění ve firmě – pozvěte ho na oběd, Vánoční večírek, teambuilding. Nastupující manažery můžete zapojit do náboru, pokud zrovna do jejich týmu nábor plánujete. Cílem je, aby se kandidát cítil součástí firmy ještě dříve, než se jí reálně stane.
Pevně věřím, že pokud se v maximální míře pokusíme výše uvedená doporučení dodržovat, snížíme počet odmítnutých nabídek na absolutní minimum. Držím nám všem palce!
Zajímají vás další možnosti, jak snížit pravděpodobnost odmítnutých pracovních nabídek? Podívejte se postupy, které používají naši klienti, na záznamu z online inspirativní snídaně mBlue nebo využijte možnost nezávazné konzultace zdarma. Pošlete nám na sebe kontakt, ozveme se vám zpět.
Firmám už se nedaří nábor zaměstnanců tak jednoduše jak v minulosti. Kandidáti jsou zahlceni nabídkami, ze kterých si pečlivě vybírají a nenaláká je jen tak něco. Firmy jsou nucené investovat do…
Psychodiagnostika je velmi obsáhlá psychologická disciplína. Jejím úkolem je zjistit povahu a úroveň různých duševních stavů a charakteristik člověka. Převážnou většinu informací čerpá z oblasti psychologie osobnosti a doplňuje je…
V průměru jen asi 6,5 % zaměstnanců na nedělnických pozicích dává výpověď kvůli nízké mzdě. Tato skutečnost vyplynula z dat personálně-poradenské společnosti mBlue, která se v průběhu uplynulých šesti let dotazovala téměř…
Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás, ozveme se vám co nejdříve zpět.
Hledáte lepší pracovní uplatnění? Chcete, abychom vám dali vědět, až se pro vás vhodná pozice otevře? Nahrajte nám, prosím, váš životopis.