Analyzujeme pozice vhodné pro vás
Analýza chvíli potrvá
Analýza chvíli potrvá
Velkou část svého profesního života se zabývám školením manažerů a výukou budoucích manažerů. Kdybych měla vybrat jedinou věc, kterou jim řeknu, byla by to věta:
Víte, s čím se potýkají vaši zaměstnanci? Z čeho mají právě teď obavy? Jakou pomoc potřebují, aby se vyrovnali s aktuální situací? Mají na home office všechno, co potřebují? Komunikuje s nimi pravidelně nadřízený? Dostávají motivující zpětnou vazbu? Pokud to nevíte, zeptejte se.
Několik tipů, jak úspěšně zjistit, co si zaměstnanci myslí, co potřebují, co chtějí:
1. Definujte co nejpřesněji, co chcete zjistit. Neplýtvejte časem zaměstnanců a ptejte se k věci a stručně. Dotazník delší než A4 většinu lidí odradí.
2. Otázky si vyzkoušejte na pilotním vzorku zaměstnanců. Ověřte si, že vaše otázky budou správně pochopeny.
3. Vyberte vhodnou metodu. Elektronické dotazníky vedou, ale mají všichni u vás ve firmě přístup k počítači? I dotazník tužka-papír má svoje výhody – vhozený do zalepené krabice dává respondentům větší pocit bezpečí a jistotu anonymity.
4. Pro zvýšení návratnosti dotazníků požádejte o podporu liniové manažery.
5. Při vyhodnocování výsledků dotazování nešetřete barevnými grafy – obrázek má větší vypovídací hodnotu než text na stejné ploše.
6. Výsledky průzkumu sdělte zaměstnancům co nejrychleji.
7. To, co dotazováním zjistíte, co nejrychleji řešte, využijte, aplikujte – alespoň zčásti. Zaměstnanci musí vidět, že neodpovídali zbytečně.
8. Komunikujte změny, které na základě zaměstnaneckého průzkumu provádíte. Zaměstnanci ocení, že berete v potaz jejich názory a přání.
Pro všechny, kteří by o zaměstnaneckých průzkumech chtěli vědět více, máme k dispozici záznam z nedávné inspirativní HR snídaně na toto téma.
Dnes se ponoříme do světa onboardingu nových zaměstnanců, kde prvních 14 dní hraje klíčovou roli. Statistiky nás varují – více než polovina firem se potýká s odchody během zkušební doby*…
Přidejte těm nejlepším V minulých letech rostly mzdy velmi rychlým tempem a zároveň pokračovaly dlouhodobé změny ve způsobu odměňování zaměstnanců. Za hlavní z nich lze považovat individualizaci odměňování a posilování…
Fakt, že 41% firem* v ČR organizuje assessment centra, vyplynul jako jeden z výsledků průzkumu, které prováděla naše kolegyně v mBlue Karolína Šerá nejen pro svou diplomovou práci. Karolína oslovila přes 300…
Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás, ozveme se vám co nejdříve zpět.
Hledáte lepší pracovní uplatnění? Chcete, abychom vám dali vědět, až se pro vás vhodná pozice otevře? Nahrajte nám, prosím, váš životopis.