Analyzujeme pozice vhodné pro vás
Analýza chvíli potrvá
Analýza chvíli potrvá
Velkou část svého profesního života se zabývám školením manažerů a výukou budoucích manažerů. Kdybych měla vybrat jedinou věc, kterou jim řeknu, byla by to věta:
Víte, s čím se potýkají vaši zaměstnanci? Z čeho mají právě teď obavy? Jakou pomoc potřebují, aby se vyrovnali s aktuální situací? Mají na home office všechno, co potřebují? Komunikuje s nimi pravidelně nadřízený? Dostávají motivující zpětnou vazbu? Pokud to nevíte, zeptejte se.
Několik tipů, jak úspěšně zjistit, co si zaměstnanci myslí, co potřebují, co chtějí:
1. Definujte co nejpřesněji, co chcete zjistit. Neplýtvejte časem zaměstnanců a ptejte se k věci a stručně. Dotazník delší než A4 většinu lidí odradí.
2. Otázky si vyzkoušejte na pilotním vzorku zaměstnanců. Ověřte si, že vaše otázky budou správně pochopeny.
3. Vyberte vhodnou metodu. Elektronické dotazníky vedou, ale mají všichni u vás ve firmě přístup k počítači? I dotazník tužka-papír má svoje výhody – vhozený do zalepené krabice dává respondentům větší pocit bezpečí a jistotu anonymity.
4. Pro zvýšení návratnosti dotazníků požádejte o podporu liniové manažery.
5. Při vyhodnocování výsledků dotazování nešetřete barevnými grafy – obrázek má větší vypovídací hodnotu než text na stejné ploše.
6. Výsledky průzkumu sdělte zaměstnancům co nejrychleji.
7. To, co dotazováním zjistíte, co nejrychleji řešte, využijte, aplikujte – alespoň zčásti. Zaměstnanci musí vidět, že neodpovídali zbytečně.
8. Komunikujte změny, které na základě zaměstnaneckého průzkumu provádíte. Zaměstnanci ocení, že berete v potaz jejich názory a přání.
Pro všechny, kteří by o zaměstnaneckých průzkumech chtěli vědět více, máme k dispozici záznam z nedávné inspirativní HR snídaně na toto téma.
Najít skvělého obchodníka není jen o životopise a prvním dojmu. Mnoho firem chybuje tím, že hledá kandidáty se „správnými kontakty“ nebo sázejí na ty, kteří umí dobře mluvit. Ve skutečnosti…
Jako psycholog bych vám poradila několik jednoduchých opatření. Pořiďte si kvalitní židli… … a zorganizujte si pracovní kout, nebo koutek, ideálně pracovnu (jestli na ni máte prostor). Důležitý je dostatečně…
Rozhovor se zakladatelem personálně-poradenské agentury mBlue Czech Milan Mahovský říká, že nejžádanější budou prostředníci mezi IT a dalšími obory. Lidé budou ze zaměstnaneckého poměru přecházet na freelancing a bez moderních IT technologií…
Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás, ozveme se vám co nejdříve zpět.
Hledáte lepší pracovní uplatnění? Chcete, abychom vám dali vědět, až se pro vás vhodná pozice otevře? Nahrajte nám, prosím, váš životopis.