Analyzujeme pozice vhodné pro vás
Analýza chvíli potrvá
Analýza chvíli potrvá
Velkou část svého profesního života se zabývám školením manažerů a výukou budoucích manažerů. Kdybych měla vybrat jedinou věc, kterou jim řeknu, byla by to věta:
Víte, s čím se potýkají vaši zaměstnanci? Z čeho mají právě teď obavy? Jakou pomoc potřebují, aby se vyrovnali s aktuální situací? Mají na home office všechno, co potřebují? Komunikuje s nimi pravidelně nadřízený? Dostávají motivující zpětnou vazbu? Pokud to nevíte, zeptejte se.
Několik tipů, jak úspěšně zjistit, co si zaměstnanci myslí, co potřebují, co chtějí:
1. Definujte co nejpřesněji, co chcete zjistit. Neplýtvejte časem zaměstnanců a ptejte se k věci a stručně. Dotazník delší než A4 většinu lidí odradí.
2. Otázky si vyzkoušejte na pilotním vzorku zaměstnanců. Ověřte si, že vaše otázky budou správně pochopeny.
3. Vyberte vhodnou metodu. Elektronické dotazníky vedou, ale mají všichni u vás ve firmě přístup k počítači? I dotazník tužka-papír má svoje výhody – vhozený do zalepené krabice dává respondentům větší pocit bezpečí a jistotu anonymity.
4. Pro zvýšení návratnosti dotazníků požádejte o podporu liniové manažery.
5. Při vyhodnocování výsledků dotazování nešetřete barevnými grafy – obrázek má větší vypovídací hodnotu než text na stejné ploše.
6. Výsledky průzkumu sdělte zaměstnancům co nejrychleji.
7. To, co dotazováním zjistíte, co nejrychleji řešte, využijte, aplikujte – alespoň zčásti. Zaměstnanci musí vidět, že neodpovídali zbytečně.
8. Komunikujte změny, které na základě zaměstnaneckého průzkumu provádíte. Zaměstnanci ocení, že berete v potaz jejich názory a přání.
Pro všechny, kteří by o zaměstnaneckých průzkumech chtěli vědět více, máme k dispozici záznam z nedávné inspirativní HR snídaně na toto téma.
Hodnocení zaměstnanců je velmi neoblíbená činnost: manažeři se mu vyhýbají, zaměstnanci se ho bojí a personalisty frustruje přístup obou… Přesto se domnívám, že hodnocení má smysl, protože zpětná vazba nám…
Ušetřete si čas a finanční prostředky Pracovní trh se otočil o 180 stupňů. Celých 86% recruiterů a 62% zaměstnanců se shoduje na tom, že na dnešním trhu práce to jsou…
Milan Mahovský, spoluzakladatel personálně-poradenské společnosti mBlue, byl hostem podcastu Time Toasters. Dozvíte se, jakým způsobem přistupuje k vedení lidí on sám. A jak můžete kreativně vymyslet a zlákat do firmy…
Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás, ozveme se vám co nejdříve zpět.
Hledáte lepší pracovní uplatnění? Chcete, abychom vám dali vědět, až se pro vás vhodná pozice otevře? Nahrajte nám, prosím, váš životopis.