Hledáme nejlepší zaměstnance

Každý recruiter/headhunter zažil období, kdy se mu nedařilo. Chyby, které vedou k neúspěchu, jsou v interním HR stejné nebo podobné jako u recruitera v agentuře. Obojí spojuje klient/zákazník, interní nebo externí.

Pojďme se podívat na nejčastější důvody.

Když se zmíníte o interim pozici před personalistou nebo managementem, většina z nich si představí náhradu za hlavní účetní, která půjde na 6 měsíců na mateřskou, případně zástup za logistického manažera, když ten předchozí odešel na hodinu a vy chcete mít dostatek času si v klidu vybrat nového. Ve skutečnosti však využití interim specialistů a interim manažerů je o mnoho širší.

Milan Mahovský, spoluzakladatel personálně-poradenské společnosti mBlue, byl hostem podcastu Time Toasters. Dozvíte se, jakým způsobem přistupuje k vedení lidí on sám. A jak můžete kreativně vymyslet a zlákat do firmy člověka, kterého byste si jinak nemohli dovolit.

Když firma přijímá nového zaměstnance, není to jenom o podpisu smlouvy a usazení nováčka ke stolu.  Aby u nových zaměstnanců převládaly pozitivní emoce nad negativními a po prvních týdnech nehrozily tzv. zaječí úmysly, je dnes žádoucí mít ve firmě dobře nastavený adaptační proces neboli onboarding.

Podívejte se na 3 zlatá pravidla.

09. 09. 2019

Pro vyloučení pochybností hned na úvod prohlašuji, že se jedná o CHYBY na straně recruitera nebo personalisty. Budu tedy střílet do vlastních řad, jmenovitě sám do sebe 😊.

Tuto otázku občas slýchám od klientů a odpověď na ni je překvapivě jednoduchá: když se chystáte najmout prvního zaměstnance. Firmám do 80 zaměstnanců se vlastní HR manager příliš nevyplatí.  Jaké jsou tedy v takovém případě další možnosti?

Pokud jste někdy na otázku „Čím se živíte“ dostali odpověď „Jsem headhunter“, je možné, že vám v tu chvíli proběhla v hlavě řada dost divokých představ. Od pravěkých lovců lebek, přes kanibaly, až po děje nejrůznějších amerických filmů. Název této pozice zní skutečně dramaticky. Někdy to napínavé je, to vám nebudu zastírat.

Fakt, že 41% firem v ČR organizuje assessment centra, vyplynul jako jeden z výsledků průzkumu, které prováděla naše kolegyně v mBlue Karolína Šerá nejen pro svou diplomovou práci. Karolína oslovila přes 300 HR profesionálů, z nichž 86 se do průzkumu zapojilo. Jaké jsou v České republice zkušenosti firem s Assessment a Development centry (AC/DC)? Porovnali jsme výsledky s  podobnými výzkumy ze zahraničí.

Ve středu 12. června se v prostorách Business Centra Aspira  konala inspirativní snídaně mBlue, na kterou zavítalo kolem 50 personalistů a vrcholových manažerů z řad středních a větších firem. Čekali je tři zajímavé tématické bloky o nejnovějších trendech ve firemním benefitech, o principech služby executive search a o aktuálních výsledcích dlouholetého výzkumu, který monitoruje důvody odchodu ze zaměstnání. 

Milan Mahovský říká, že nejžádanější budou prostředníci mezi IT a dalšími obory. Lidé budou ze zaměstnaneckého poměru přecházet na freelancing a bez moderních IT technologií se neobejde ani recruiting. Nacházíme se v období nízké nezaměstnanosti, nedostatku kvalifikované pracovní síly, což se odráží v tlaku na růst mezd na jedné straně a s tím souvisejícím tlaku na zvyšování produktivity práce na straně druhé. O tom, jak za této situace být úspěšným v náboru, přednáší na vysokých školách a radí personalistům a managementu mnoha firem.