Články se štítky Assessment Centrum

Přihlásili jste se do výběrového řízení a součástí je i Assessment centrum. Na roli Vám záleží a chcete uspět? Lenka Tothová, která Assessment centra připravuje a vyhodnocuje už více jak 15 let, vám prozradí, jak se na ně připravit tak, abyste v nich uspěli právě vy.

Fakt, že 41% firem v ČR organizuje assessment centra, vyplynul jako jeden z výsledků průzkumu, které prováděla naše kolegyně v mBlue Karolína Šerá nejen pro svou diplomovou práci. Karolína oslovila přes 300 HR profesionálů, z nichž 86 se do průzkumu zapojilo. Jaké jsou v České republice zkušenosti firem s Assessment a Development centry (AC/DC)? Porovnali jsme výsledky s  podobnými výzkumy ze zahraničí.

V rámci diplomové práce jedna z našich kolegyň organizuje dotazníkové šetření na téma: Assessment a Development centra (AC/DC) v podnikové praxi. Pokud řešíte ve Vaší firmě HR, přidejte se a přispějte svým názorem i Vy.

Výsledky dotazování pomohou nejen nám, ale budete z nich moci těžit i Vy. Výsledky zveřejníme na blogu mBlue počátkem června 2019.

Vládu si zasloužíme, jakou volíme. Management takový, jaké vzdělání dostane. Loni jsem se rozhodl, že trochu přiložím ruku k dílu a přijal nabídku na 2 HR přednášky na VŠE.  Tím pádem na letošní pozvání od Anglo-American University – na přednášku o  Assessment Centrech -  jsem se už vyloženě těšil. Moje dcera říká, že nechápe, proč učitelé jen přednáší informace. Že na internetu si dohledá informace rychleji a v souvislostech. Vzal jsem tuto inspiraci vážně...

20 let zkušeností z HR, vzdělávání a obchodu promítá Libor Vachek do každodenních konzultací s personalisty a pomáhá jim nalézt ta nejefektivnější řešení pro nábor klíčových zaměstnanců. A přestože sám sebe označuje za introverta, s námi se ochotně podělil o zkušenosti nasbírané právě při realizacích Assessment center.

Nedostatek kandidátů je problém, se kterým se v současné chvíli potýká většina firem - zejména pokud se jedná o specializované pozice. Hlavní příčinou je aktuální ekonomická situace způsobující malou nezaměstnanost, částečně také viníme nefunkční školství nebo nepružný korporátní systém. Co když je ale důvodem i naše nepružné myšlení? Požadavky manažerů na vhodné kandidáty jsou někdy velmi rozsáhlé, zahrnující dlouholetou úspěšnou praxi na stejné pozici a řadu osobních, poměrně často proti sobě jdoucích vlastností. Pak samozřejmě není překvapením, že obdrží od HR oddělení takových lidí poskrovnu.

Vtip je jednoduše v tom, zkusit přemýšlet jinak. Zvážit i kandidáty, kteří nemají CV dokonale odpovídající popisu dané pozice. Je jasné, že v rámci klasické metody individuálních pohovorů nechceme ztrácet hodinu čas s analytikem, s nadějí, že se z něj vyklube zdatný obchodník. Pravděpodobně to v tomto omezeném časovém limitu ani nebudeme schopni posoudit. A právě zde se výborně uplatní metoda výběru kandidátů Assessment Centrum.

Před pár měsíci jste si na našem blogu mohli přečíst článek o Assessment Centru (AC), které mBlue standardně pořádá na pozici Research Consultant. Na AC dojde k vyhodnocení klíčových kompetencí, které se u vybraných kandidátů následně rozvíjejí v rámci počáteční dvouměsíční adaptace – tzv. Induction Programu.

Na podzim loňského roku byly právě na základě AC vybrány do mBlue Alica Valachová a Monika Čápová. Obě prošly úspěšně školením a testy Induction Programu a nyní jsou již plnohodnotně zapojeny v pracovním procesu v rámci týmu zaměřeného na Výrobu a FMCG. Nutno podotknout, že první úspěchy na sebe nenechaly dlouho čekat a hodnocení jejich pracovních výkonů jsou nadprůměrná :-)

Při domlouvání spolupráce při hledání pracovníků na různé pozice ve firmách se můžeme setkat i se stavem, kdy standardní nalezení uchazeče nemusí být tou nejefektivnější cestou k vyřešení situace klienta. Je to v případě, kdy má klient nastavené procesy hledání a chce je využívat. Zdá se to sice podivné, ale nejefektivnější řešení, které v takovýchto případech nabízíme, je analyzovat náborové procesy u klienta a navrhnout mu jejich optimalizaci. Tedy vlastně optimalizovat náborový proces a tak trochu si vzít prostor pro náš nábor. Ale to je ukázkou našeho přístupu, kdy hledáme vždy řešení, které je optimální pro klienta a sleduje jeho potřeby.

Pondělí 29. září

23.září se u nás v mBlue konalo již tradiční Assessment Centrum na pozici Research Consultanta. Výběr nových kolegů je pro nás klíčovou záležitostí, a proto využíváme právě formu AC, která nám umožní poznat kandidáty lépe než při několika hodinových osobních interview. Prostřednictvím kolektivní hry můžeme sledovat, jak je člověk schopen pracovat v týmu, přes sebeprezentaci lépe identifikujeme komunikační schopnosti kandidátů, psychodiagnostické testy nám prozradí něco o osobnosti a modelová situace ukáže schopnost improvizace a prodejní dovednosti.

Dne 26.9. 2014 proběhlo v mBlue inovativní Assessment Centrum. V rámci AC jsme poprvé využili manažerskou simulační hru Unisim, kterou vyvinulo Centrum Informační Společnosti. logo-unisim-1