Články se štítky Executive search

 "Jak předejít odmítnutí pracovní nabídky uchazečem o zaměstnání?" je atraktivní téma, které řeší mnoho firem. To dokazuje i téměř dvojnásobná účast našich klientů na letošní podzimní "Snídani s klienty" oproti obdobné přednášce na jaře. Do krásných prostor BC Aspira hned vedle nových kanceláří mBlue zavítalo 10. října 2018 více než 70 personalistů a top manažerů. Na snídani byly představeny zajímavé výstupy z dvouletého projektu, během kterého se mBlue podařilo snížit počet odmítnutých nabídek o celých 40%.

Když se řekne Interim manager, první asociace bývá mylně spojována v České republice pouze s krizovým managementem. Skutečnost je ovšem taková, že v současnosti interim manažer bývá najímán do firmy mnohem častěji za účelem pokrytí výpadku jako „Gap manager“ nebo k posílení teamu jako „Project Manager“. Poptávka sílí zejména v průmyslových odvětvích, ve výrobě, logistice a IT. Nově, jak se mění pracovní trh, vzniká velká poptávka po interim manažerech v HR oblasti.

Interim Recruitment se tak stává novým trendem.

Obrázek Executive Search

Přinášíme vám druhý díl seriálu odpovědí na otázky našich klientů z oblasti mBlue produktu Executive Search. V prvním díle jste si mohli přečíst jaký je rozdíl mezi Executive Search a headhuntingem nebo třeba co je pro headhuntera při "lovení hlav" nejtěžší. Dnes s otázkami pokračujeme.

Obrázek Executive Search

V rámci rozhodnutí napsat článek o službě Executive Search jsme přemýšleli, jaké oblasti by naše stávající či potenciální klienty v tomto ohledu nejvíce zajímaly. Nakonec jsme se rozhodli se jednoduše zeptat - a dotazů se nám sešlo opravdu hodně, od těch obvyklejších až po ty záludné :-) Protože nechceme žádnou z vašich otázek vynechat, a zároveň vás nezahltit textem o délce Tolstého románu, rozdělili jsme je do několika dílů. Dnes vám přinášíme první.

V září 2015 jsem byl pozván do panelové diskuze Asociace poskytovatelů personálních služeb http://www.apps.cz/Recruitment_workshop.html.

První přednáška od Jana Mühlfeita byla velmi inspirativní. Do HR praxe jsem si odnesl vynikající zkušenost z Microsoftu, kde se v rámci rozvoje zaměstnanců rozhodli výrazně podporovat silné stránky zaměstnaců. V zemích, kde tento program implementovali, výrazně vzrostly prodeje. Co k tomu dodat? Sám jsem začal přemýšlet, jak tuto myšlenku aplikovat v mBlue a začal zkoušet u několika zaměstnanců při tvorbě individuálního plánu rozvoje.