Články se štítky HR efektivita

Každý recruiter/headhunter zažil období, kdy se mu nedařilo. Chyby, které vedou k neúspěchu, jsou v interním HR stejné nebo podobné jako u recruitera v agentuře. Obojí spojuje klient/zákazník, interní nebo externí.

Pojďme se podívat na nejčastější důvody.

Když se zmíníte o interim pozici před personalistou nebo managementem, většina z nich si představí náhradu za hlavní účetní, která půjde na 6 měsíců na mateřskou, případně zástup za logistického manažera, když ten předchozí odešel na hodinu a vy chcete mít dostatek času si v klidu vybrat nového. Ve skutečnosti však využití interim specialistů a interim manažerů je o mnoho širší.

Milan Mahovský, spoluzakladatel personálně-poradenské společnosti mBlue, byl hostem podcastu Time Toasters. Dozvíte se, jakým způsobem přistupuje k vedení lidí on sám. A jak můžete kreativně vymyslet a zlákat do firmy člověka, kterého byste si jinak nemohli dovolit.

Když firma přijímá nového zaměstnance, není to jenom o podpisu smlouvy a usazení nováčka ke stolu.  Aby u nových zaměstnanců převládaly pozitivní emoce nad negativními a po prvních týdnech nehrozily tzv. zaječí úmysly, je dnes žádoucí mít ve firmě dobře nastavený adaptační proces neboli onboarding.

Podívejte se na 3 zlatá pravidla.

Tuto otázku občas slýchám od klientů a odpověď na ni je překvapivě jednoduchá: když se chystáte najmout prvního zaměstnance. Firmám do 80 zaměstnanců se vlastní HR manager příliš nevyplatí.  Jaké jsou tedy v takovém případě další možnosti?

„Dobrý den, mám pro vás nabídku práce, můžeme se potkat?“

Takovou nebo podobnou větu už jste zřejmě slyšeli. Víte, jak poznáte, že byste tentokrát měli zbystřit?  Článků o tom, kde a jak najít ty správné kandidáty je plný internet. Pojďme se ale na to podívat z druhé strany: jak poznáte, že mluvíte s recruiterem, který vám opravdu ve vaší kariéře pomůže?

Milan Mahovský říká, že nejžádanější budou prostředníci mezi IT a dalšími obory. Lidé budou ze zaměstnaneckého poměru přecházet na freelancing a bez moderních IT technologií se neobejde ani recruiting. Nacházíme se v období nízké nezaměstnanosti, nedostatku kvalifikované pracovní síly, což se odráží v tlaku na růst mezd na jedné straně a s tím souvisejícím tlaku na zvyšování produktivity práce na straně druhé. O tom, jak za této situace být úspěšným v náboru, přednáší na vysokých školách a radí personalistům a managementu mnoha firem.

 

Se zařazením do šuplíku "overqualified" setkává nejeden kandidát ve zpětné vazbě od personalistů. Martin Strnad, Key Account Director personálně-poradenské společnosti mBlue, vidí těchto 5 nejčastějších bariér na straně zaměstnavatele.

Víte, že lidé v dobré náladě jsou 6x inovativnější v hledání řešení na vzniklé problematické situace, o 26% se zvyšuje produktivita práce a o 50% klesá fluktuace?

Pod záštitou Happiness týmu se v mBlue v únoru 2019 uskutečnilo několik fajn akcí.

 "Jak předejít odmítnutí pracovní nabídky uchazečem o zaměstnání?" je atraktivní téma, které řeší mnoho firem. To dokazuje i téměř dvojnásobná účast našich klientů na letošní podzimní "Snídani s klienty" oproti obdobné přednášce na jaře. Do krásných prostor BC Aspira hned vedle nových kanceláří mBlue zavítalo 10. října 2018 více než 70 personalistů a top manažerů. Na snídani byly představeny zajímavé výstupy z dvouletého projektu, během kterého se mBlue podařilo snížit počet odmítnutých nabídek o celých 40%.