Články se štítky HR efektivita

aneb nejčastější HR otázky a odpovědi na téma pracovního práva.

V  době vyhlášení nouzového stavu v České republice a plošného omezení volného pohybu osob z důvodu ohrožení zdraví v souvislosti s prokázáním výskytu koronaviru (označovaný jako SARS CoV-2) na nejčastější otázky zaměstnavatelů mBlue připravilo ve spolupráci s právníky odpovědi.

S ohledem na aktuálně vyhlášený nouzový stav a omezení pohybu osob uzpůsobujeme od 16. 3. 2020 do odvolání systém fungování naší společnosti.

Pro bezpečí a zdraví našich klientů, kandidátů a zaměstnanců volíme primárně schůzky a pohovory v online formě přes Skype, Teams a jiné dostupné aplikace. V případě dotazů nás neváhejte kontaktovat.

Nejefektivněji se dosahuje cíle, když je tým poskládaný z lidí, kteří mají náplň práce stanovenou nejen podle svých dovedností, ale i s respektem k jejich osobnostním profilům. Každý z nás se cítí v určité roli dobře a tu opakovaně preferuje. Většinou v různých situacích volíme ještě sekundární nebo terciální roli. Více ale ne.

Umění je tým tedy vyváženě poskládat. Podívejte se, jak na to.

Aplikace umělé inteligence (AI, Artificial Intelligence) do mnoha firemních procesů je dnes velký trend. Cílem je zvýšení efektivity, ať už v podobě zkrácení doby procesu, snížení nákladů nebo zvýšení kvality výstupu. mBlue jako partner klientů v oblasti náboru se díky poznatkům získaným napříč trhem stalo také vyhledávaným partnerem pro řešení nejrůznějších poradenských projektů a nově vnímáme, že téma AI začíná být žhavé i v personalistice.

Každý recruiter/headhunter zažil období, kdy se mu nedařilo. Chyby, které vedou k neúspěchu, jsou v interním HR stejné nebo podobné jako u recruitera v agentuře. Obojí spojuje klient/zákazník, interní nebo externí.

Pojďme se podívat na nejčastější důvody.

Když se zmíníte o interim pozici před personalistou nebo managementem, většina z nich si představí náhradu za hlavní účetní, která půjde na 6 měsíců na mateřskou, případně zástup za logistického manažera, když ten předchozí odešel na hodinu a vy chcete mít dostatek času si v klidu vybrat nového. Ve skutečnosti však využití interim specialistů a interim manažerů je o mnoho širší.

Milan Mahovský, spoluzakladatel personálně-poradenské společnosti mBlue, byl hostem podcastu Time Toasters. Dozvíte se, jakým způsobem přistupuje k vedení lidí on sám. A jak můžete kreativně vymyslet a zlákat do firmy člověka, kterého byste si jinak nemohli dovolit.

Když firma přijímá nového zaměstnance, není to jenom o podpisu smlouvy a usazení nováčka ke stolu.  Aby u nových zaměstnanců převládaly pozitivní emoce nad negativními a po prvních týdnech nehrozily tzv. zaječí úmysly, je dnes žádoucí mít ve firmě dobře nastavený adaptační proces neboli onboarding.

Podívejte se na 3 zlatá pravidla.

Tuto otázku občas slýchám od klientů a odpověď na ni je překvapivě jednoduchá: když se chystáte najmout prvního zaměstnance. Firmám do 80 zaměstnanců se vlastní HR manager příliš nevyplatí.  Jaké jsou tedy v takovém případě další možnosti?

„Dobrý den, mám pro vás nabídku práce, můžeme se potkat?“

Takovou nebo podobnou větu už jste zřejmě slyšeli. Víte, jak poznáte, že byste tentokrát měli zbystřit?  Článků o tom, kde a jak najít ty správné kandidáty je plný internet. Pojďme se ale na to podívat z druhé strany: jak poznáte, že mluvíte s recruiterem, který vám opravdu ve vaší kariéře pomůže?