Články se štítky HR efektivita

Se zařazením do šuplíku "overqualified" setkává nejeden kandidát ve zpětné vazbě od personalistů. Martin Strnad, Key Account Director personálně-poradenské společnosti mBlue, vidí těchto 5 nejčastějších bariér na straně zaměstnavatele.

Víte, že lidé v dobré náladě jsou 6x inovativnější v hledání řešení na vzniklé problematické situace, o 26% se zvyšuje produktivita práce a o 50% klesá fluktuace?

Pod záštitou Happiness týmu se v mBlue v únoru 2019 uskutečnilo několik fajn akcí.

 "Jak předejít odmítnutí pracovní nabídky uchazečem o zaměstnání?" je atraktivní téma, které řeší mnoho firem. To dokazuje i téměř dvojnásobná účast našich klientů na letošní podzimní "Snídani s klienty" oproti obdobné přednášce na jaře. Do krásných prostor BC Aspira hned vedle nových kanceláří mBlue zavítalo 10. října 2018 více než 70 personalistů a top manažerů. Na snídani byly představeny zajímavé výstupy z dvouletého projektu, během kterého se mBlue podařilo snížit počet odmítnutých nabídek o celých 40%.

Pracovní smlouvu? Ne, radši na živnosťák. Zkušení pracovníci o jistoty nestojí a preferují pracovat na kontraktorskou smlouvu. Contracting nebo také bodyshopping je léta obvyklý způsob najímání specialistů zejména v IT oborech, ale postupně se objevuje i v marketingu, PR, obchodě či financích.

O co kontraktoři přicházejí a co naopak získají? A co na to zákon?

 

V úterý 29. 5. se krásných prostorech Business Centra Aspira hned vedle nových kanceláří mBlue v Nových Butovicích konalo snídaňové setkání na velmi aktuální téma: "Jak snížit počet odmítnutých nabídek mezi uchazeči o zaměstnání". Je vidět, že toto téma pálí mnoho firem, jelikož účast předčila naše očekávání. Na event zavítalo 40 personalistů a HR manažerů firem z řad našich klientů. Na snídani jsme představili zajímavé výstupy z dvouletého projektu, kdy se mBlue podařilo v roce 2017 snížit počet odmítnutých nabídek oproti roku 2016 o celých -40%.

mBlue představilo výsledky unikátního dlouhodobého průzkumu důvodů odchodu ze zaměstnání na výroční konferenci HR KNOW HOW, která se pořádala 23. května ve Slovanském domě. Výzkumného projektu se od roku 2013  účastnilo již téměř 4 500 uchazečů o zaměstnání, lidí s převážně VŠ vzděláním ucházející se o pozice specialistů a managementu , kteří vyplnili dotazník a následně s nimi byl veden osobní pohovor. Vzhledem k délce trvání průzkumu jsme letos mohli identifikovat výrazné změny v chování zaměstanců.

Zuzana Paulová, Key Account Director a Milan Mahovský, jednatel společnosti, seznámili více než 270 účastníků konference s posledními trendy důvodů odchodu ze zaměstnání napříč jednotlivými obory a v závěru prozradili pro současnou situaci nejefektivnější metody zvýšení retence

Jsou kompetence, které při běžném přijímacím pohovoru zůstanou skryté. Víte, jaké kompetence potřebuje obchodník a které vynikající asistentka? Přijímáte lidi podle toho, co umí nebo podle toho, co tvrdí, že umí?
Největší profesní sociální síť LinkedIn uvádí, že 80 % HR manažerů po celém světě souhlasí s tím, že dobrá reputace zaměstnavatele usnadňuje získávání špičkových talentů, protože mají:*
  • 31 % vyšší míru odpovědí
  • 43 % nižší náborové náklady
  • 20 % rychlejší náborový proces
  • Globální trendy v náboru zaměstnanců LinkedIn. 2017.

Nedostatek kandidátů je problém, se kterým se v současné chvíli potýká většina firem - zejména pokud se jedná o specializované pozice. Hlavní příčinou je aktuální ekonomická situace způsobující malou nezaměstnanost, částečně také viníme nefunkční školství nebo nepružný korporátní systém. Co když je ale důvodem i naše nepružné myšlení? Požadavky manažerů na vhodné kandidáty jsou někdy velmi rozsáhlé, zahrnující dlouholetou úspěšnou praxi na stejné pozici a řadu osobních, poměrně často proti sobě jdoucích vlastností. Pak samozřejmě není překvapením, že obdrží od HR oddělení takových lidí poskrovnu.

Vtip je jednoduše v tom, zkusit přemýšlet jinak. Zvážit i kandidáty, kteří nemají CV dokonale odpovídající popisu dané pozice. Je jasné, že v rámci klasické metody individuálních pohovorů nechceme ztrácet hodinu čas s analytikem, s nadějí, že se z něj vyklube zdatný obchodník. Pravděpodobně to v tomto omezeném časovém limitu ani nebudeme schopni posoudit. A právě zde se výborně uplatní metoda výběru kandidátů Assessment Centrum.

Obrázek Executive Search

Přinášíme vám druhý díl seriálu odpovědí na otázky našich klientů z oblasti mBlue produktu Executive Search. V prvním díle jste si mohli přečíst jaký je rozdíl mezi Executive Search a headhuntingem nebo třeba co je pro headhuntera při "lovení hlav" nejtěžší. Dnes s otázkami pokračujeme.