Články se štítky HR efektivita

V úterý 29. 5. se krásných prostorech Business Centra Aspira hned vedle nových kanceláří mBlue v Nových Butovicích konalo snídaňové setkání na velmi aktuální téma: "Jak snížit počet odmítnutých nabídek mezi uchazeči o zaměstnání". Je vidět, že toto téma pálí mnoho firem, jelikož účast předčila naše očekávání. Na event zavítalo 40 personalistů a HR manažerů firem z řad našich klientů. Na snídani jsme představili zajímavé výstupy z dvouletého projektu, kdy se mBlue podařilo v roce 2017 snížit počet odmítnutých nabídek oproti roku 2016 o celých -40%.

mBlue představilo výsledky unikátního dlouhodobého průzkumu důvodů odchodu ze zaměstnání na výroční konferenci HR KNOW HOW, která se pořádala 23. května ve Slovanském domě. Výzkumného projektu se od roku 2013  účastnilo již téměř 4 500 uchazečů o zaměstnání, lidí s převážně VŠ vzděláním ucházející se o pozice specialistů a managementu , kteří vyplnili dotazník a následně s nimi byl veden osobní pohovor. Vzhledem k délce trvání průzkumu jsme letos mohli identifikovat výrazné změny v chování zaměstanců.

Zuzana Paulová, Key Account Director a Milan Mahovský, jednatel společnosti, seznámili více než 270 účastníků konference s posledními trendy důvodů odchodu ze zaměstnání napříč jednotlivými obory a v závěru prozradili pro současnou situaci nejefektivnější metody zvýšení retence

Jsou kompetence, které při běžném přijímacím pohovoru zůstanou skryté. Víte, jaké kompetence potřebuje obchodník a které vynikající asistentka? Přijímáte lidi podle toho, co umí nebo podle toho, co tvrdí, že umí?
Největší profesní sociální síť LinkedIn uvádí, že 80 % HR manažerů po celém světě souhlasí s tím, že dobrá reputace zaměstnavatele usnadňuje získávání špičkových talentů, protože mají:*
  • 31 % vyšší míru odpovědí
  • 43 % nižší náborové náklady
  • 20 % rychlejší náborový proces
  • Globální trendy v náboru zaměstnanců LinkedIn. 2017.

Nedostatek kandidátů je problém, se kterým se v současné chvíli potýká většina firem - zejména pokud se jedná o specializované pozice. Hlavní příčinou je aktuální ekonomická situace způsobující malou nezaměstnanost, částečně také viníme nefunkční školství nebo nepružný korporátní systém. Co když je ale důvodem i naše nepružné myšlení? Požadavky manažerů na vhodné kandidáty jsou někdy velmi rozsáhlé, zahrnující dlouholetou úspěšnou praxi na stejné pozici a řadu osobních, poměrně často proti sobě jdoucích vlastností. Pak samozřejmě není překvapením, že obdrží od HR oddělení takových lidí poskrovnu.

Vtip je jednoduše v tom, zkusit přemýšlet jinak. Zvážit i kandidáty, kteří nemají CV dokonale odpovídající popisu dané pozice. Je jasné, že v rámci klasické metody individuálních pohovorů nechceme ztrácet hodinu čas s analytikem, s nadějí, že se z něj vyklube zdatný obchodník. Pravděpodobně to v tomto omezeném časovém limitu ani nebudeme schopni posoudit. A právě zde se výborně uplatní metoda výběru kandidátů Assessment Centrum.

Obrázek Executive Search

Přinášíme vám druhý díl seriálu odpovědí na otázky našich klientů z oblasti mBlue produktu Executive Search. V prvním díle jste si mohli přečíst jaký je rozdíl mezi Executive Search a headhuntingem nebo třeba co je pro headhuntera při "lovení hlav" nejtěžší. Dnes s otázkami pokračujeme.

Při domlouvání spolupráce při hledání pracovníků na různé pozice ve firmách se můžeme setkat i se stavem, kdy standardní nalezení uchazeče nemusí být tou nejefektivnější cestou k vyřešení situace klienta. Je to v případě, kdy má klient nastavené procesy hledání a chce je využívat. Zdá se to sice podivné, ale nejefektivnější řešení, které v takovýchto případech nabízíme, je analyzovat náborové procesy u klienta a navrhnout mu jejich optimalizaci. Tedy vlastně optimalizovat náborový proces a tak trochu si vzít prostor pro náš nábor. Ale to je ukázkou našeho přístupu, kdy hledáme vždy řešení, které je optimální pro klienta a sleduje jeho potřeby.

21.3. v 16:30 jste měli možnost poslechnout si na Českém rozhlase - Dvojce rozhovor s jednatelem mBlue Milanem Mahovským a Zuzkou Paulovou. V pořadu Jak to vidíte s moderátorkou Patricií Strouhalovou diskutovali na téma z jakých důvodů lidé mění zaměstnání. Záznam rozhovoru si můžete poslechnout zde.

V únoru jste si na našem blogu mohli přečíst článek o situaci náhlého výpadku na HR oddělení našeho klienta, společnosti Bobcat Doosan Manufacturing. Pomocí našeho produktu Interim Recruitment, kdy do společnosti na limitovanou dobu nastoupil náš kolega Milan Vondráček, neměla tato situace negativní dopad na fungování společnosti a naopak zajistila plynulý chod HR oddělení až do nástupu nového manažera.

Obdobný případ se odehrál i v naší spolupráci se společností Fortuna v loňském roce.

Jak deklaruje slogan naší společnosti, mBlue umí najít svým klientům ty nejlepší zaměstnance. Motto však pokračuje i dále: „Přinášíme řešení v lidských zdrojích“. Právě pod touto druhou částí se skrývá další stěžejní produkt mBlue – Efektivní řízení lidských zdrojů.

Co si pod tím představit?