Články se štítky HR inspirace z praxe

Nezaměstnanost klesá na 3%. Tak nízká nezaměstnanost tady od poloviny 90.let nikdy nebyla. Pro firemní úspěch je podstatné přijít s chytrou strategií na tyto témata:

  1. Jak zaměstnance najít aneb Jak zlepšit firemní schopnost získat kandidáty na interview.
  2. Jak udržet stávající zaměstnance.
  3. Jak udržet nové zaměstnance. 

Jsou toto oblasti shodné s Vaší HR strategií pro 2018? Pokud ano, věřím, že tento článek pro vás bude drobnou inspirací.

Rádi Vám pomůžeme, nabízíme pro 1 hodinu poradenství zdarma či tak dlouho, jak budeme potřebovat.

Milan Mahovský, GM a jednatel mBlue, milan@mblue.cz

Zkoušeli jste  někdy dětem vysvětlovat, co děláte za práci? Když jsem pracovala jako marketingová manažerka v nejmenované korporaci, která nabízela luxusní stolní porcelán a sanitární keramiku, moje děti odpovídaly: "Maminka prodává záchody".

Že mají děti pozoruhodný postřeh, prokázala taky dcera mého kolegy Petra Curycha...

Že mBlue je kreativní a hravá firma dokázal náš team zaměstnanců, který pro interní vánoční setkání připravil neoficiální video ze zákulisí mBlue. Natolik nám pohnulo city, že jsme se rozhodli se o něj podělit i s veřejností.

Přejeme příjemné prožití svátků, užijte si vánoční pohádky!

"Při své práci v personální agentuře se částečně věnuji i konzultacím s kandidáty, kteří se rozhlížejí na trhu práce. Velmi často se jedná o zkušené praktiky z různých manažerských i výkonných pozic v různých oborech, kteří jsou z rozmanitých důvodů, po dlouhé době v jednom oboru, nuceni se nabízet novým zaměstnavatelům. Pošlou několik životopisů jako reakci na inzerát, který podle nich vystihuje jejich dovednosti a zkušenosti a pak jsou celí skleslí, že se jim nikdo neozval nebo přišla lakonická zamítavá odpověď," říká Martin Strnad, Key Account Director v mBlue.

"V tomto okamžiku se s některými potkávám a povídáme si o jejich situaci a o možných cestách, jak dosáhnout svého.

Tady je mých 5 ověřených doporučení pro lidi nad 50 let."

Vládu si zasloužíme, jakou volíme. Management takový, jaké vzdělání dostane. Loni jsem se rozhodl, že trochu přiložím ruku k dílu a přijal nabídku na 2 HR přednášky na VŠE.  Tím pádem na letošní pozvání od Anglo-American University – na přednášku o  Assessment Centrech -  jsem se už vyloženě těšil. Moje dcera říká, že nechápe, proč učitelé jen přednáší informace. Že na internetu si dohledá informace rychleji a v souvislostech. Vzal jsem tuto inspiraci vážně...

mBlue je na trhu 5 let. Dalo by se říci "pouhých" pět let. Firma začínala jako startup s jedním zaměstnancem. V roce 2012, kdy doznívala krize a firmy stále ještě spíše zeštíhlovaly než nabíraly. Dnes nás je 33 a ze startupu se stala jedna z top 10 personálně-poradenských společností na českém trhu. Lukáš Faifr je jeden z těch, kteří jsou s firmou téměř od úplného počátku. Co vidí jako hlavní důvod, proč mBlue oproti jiným uspělo?

„Můj táta jezdil autem po Karlově mostě a cestou do Brna prý potkal i 6 aut. Bylo to opravu tak dávno? Ani ne! Je to můj táta. Níže uvedená studie vám přiblíží, co brzy zažijete. Nejde o technologické novinky, že vám pizzu přiveze dron a dítě do školy odveze bezpilotní auto. Jde o HR, o vaši práci, která se mění stále rychleji. Určitě některé trendy již cítíte.“ Hezké zamyšlení přeje Milan Mahovský, mBlue.

20 let zkušeností z HR, vzdělávání a obchodu promítá Libor Vachek do každodenních konzultací s personalisty a pomáhá jim nalézt ta nejefektivnější řešení pro nábor klíčových zaměstnanců. A přestože sám sebe označuje za introverta, s námi se ochotně podělil o zkušenosti nasbírané právě při realizacích Assessment center.

Už jste někdy ve firmě pomysleli na interim recruitment manažera? Ten se totiž v konkrétních situacích docela dobře vyplatí. Pokud pod návalem náborových aktivit ani nevíte, kde vám hlava stojí, je na čase předat tu nejhorší práci profíkovi, který vám uvolní ruce. Seznamte se...

Ve středu 22. 6. se v mBlue konalo snídaňové setkání na velmi aktuální téma: důvody odchodu ze zaměstnání. Účast se vyšplhala nad naše očekávání: do sídla společnosti zavítalo více než 30 personalistů a HR manažerů firem z řad našich klientů. Na snídani jsme představili zajímavé výstupy z tříletého výzkumu, při kterém jsme shromáždili data od téměř 2000 kandidátů (ve srovnání s výzkumnými agenturami je to až desetinásobek), kteří k nám za tuto dobu zavítali.