Články se štítky HR inspirace z praxe

Češi chtějí v práci kamarády, více dovolené a profesní růst. To jsou nejčastější požadavky zaměstnanců. V době, kdy je přemíra pracovních míst, si mohou dovolit žádat víc.

Jaká je největší motivace pro pracující? Už to nejsou jen peníze.

Více v interview se Zuzanou Paulovou, mBlue, pro Týden a  TV Barrandov.

„1. září“ zažíváme v dospělosti s každým nástupem do nové práce. S tím rozdílem, že vplouváte jako jediní noví už mezi zajetý kolektiv. Jak se co nejrychleji cítit jako ryba ve vodě? 

Eva Hnilicová, Key Account ředitelka personální agentury mBlue, Vám přináší několik osvědčených tipů, jak se na první dny připravit.

Profesionální sportovci po skončení kariéry začínají žít nový život. Jsou obvykle ve věku, kdy jejich vrstevníci již mají kariéru na vrcholu, zatímco bývalí profesionální sportovci začínají pěkně od začátku.  

mBlue se stalo jedním z hlavních partnerů, kteří vstoupili do projektu Ellit, který sportovce edukuje a aktivně jim pomáhá s hledáním nového pracovního uplatnění. Pro hladký přechod mezi odlišnými profesemi je totiž důležité včasné plánování a kvalitní příprava.

Proč jsou pro budoucí zaměstnavatelé ex-hráči ideální zaměstnanci?

mBlue team opět vyrazit mimo kancelář na dvoudenní offsite meeting, aby - nerušen každodenními záležitostmi - mohl zhodnotit obchodní a provozní výsledky prvního půlroku a následně v teamech pracovat na strategickém nastavení projektů na 2. pololetí.

A aby to nebylo vše jen o práci, byl jako zázemí záměrně vybrán kongresový hotel Jezerka na břehu přehrady Seč s bohatými volnočasovými možnostmi. Oproti loňskému roku se mBlue team rozrostl na 42 lidí, kteří mohli večer nabrat síly v nově vybudovaném wellness centru nebo se uvolnit pod rukama některého ze čtyř masérů. Na druhý den jsme si zahráli a zasmáli se během beach volejbalového turnaje. Díky krásnému počasí jsme se kochali letní přírodou z vyvýšených pozic na Segwayích, z kol nebo pěkně po svých kolem zříceniny hradu Oheb.

I letos mBlue team potvrdil svou dobrosrdečnost, když mezi sebou vybral 3 149,-Kč na letní tábor, které se účastní 30 dětí s Downovým syndromem. 

K tomu děti ještě obdržely velkou tašku sladkostí, krabici s  DVD s pohádkami a další drobné hračky do táborových soutěží.

Nebudeme si nic nalhávat, v mBlue je převaha žen. A když se na jednom místě sejde hodně žen, které se rády hezky oblékají, a tudíž doma mají plné skříně, je to už jen krok k tomu, aby čas od času uspořádaly bazar, na kterém si některé kousky prohodí. Tentokrát jsme to pojaly ještě s nádechem dobrého skutku – každý kousek jsme ohodnotily částkou v řádech desítkách korun, a vybranou částku věnovaly tzv. dočaskám – spolku dobrovolníků, který poskytuje azyl týraným a opuštěným pejskům, připravuje je na nový začátek a hledá pro ně nové a lepší domovy.

Příští rok to bude neskutečných vpravdě neuvěřitelných 25 let, kdy jsem se přidal na palubu těch, kteří se zabývají vyhledáváním a náborem nových zaměstnanců. Vzpomínám na tyto začátky, pro nás tehdy normální, ale pro mé současné kolegy určitě úsměvné, zábavné či dokonce archaické. „Inu minulé tisíciletí “, říkám jim s nadsázkou. Paradoxně trh v té době poněkud připomínal současnou situaci: z pohledu velkého množství volných míst oproti neadekvátní nabídce trhu.  

Nezaměstnanost klesá na 3%. Tak nízká nezaměstnanost tady od poloviny 90.let nikdy nebyla. Pro firemní úspěch je podstatné přijít s chytrou strategií na tyto témata:

  1. Jak zaměstnance najít aneb Jak zlepšit firemní schopnost získat kandidáty na interview.
  2. Jak udržet stávající zaměstnance.
  3. Jak udržet nové zaměstnance. 

Jsou toto oblasti shodné s Vaší HR strategií pro 2018? Pokud ano, věřím, že tento článek pro vás bude drobnou inspirací.

Rádi Vám pomůžeme, nabízíme pro 1 hodinu poradenství zdarma či tak dlouho, jak budeme potřebovat.

Milan Mahovský, GM a jednatel mBlue, milan@mblue.cz

Zkoušeli jste  někdy dětem vysvětlovat, co děláte za práci? Když jsem pracovala jako marketingová manažerka v nejmenované korporaci, která nabízela luxusní stolní porcelán a sanitární keramiku, moje děti odpovídaly: "Maminka prodává záchody".

Že mají děti pozoruhodný postřeh, prokázala taky dcera mého kolegy Petra Curycha...

Že mBlue je kreativní a hravá firma dokázal náš team zaměstnanců, který pro interní vánoční setkání připravil neoficiální video ze zákulisí mBlue. Natolik nám pohnulo city, že jsme se rozhodli se o něj podělit i s veřejností.

Přejeme příjemné prožití svátků, užijte si vánoční pohádky!