Články se štítky HR poradenství

V úterý 29. 5. se krásných prostorech Business Centra Aspira hned vedle nových kanceláří mBlue v Nových Butovicích konalo snídaňové setkání na velmi aktuální téma: "Jak snížit počet odmítnutých nabídek mezi uchazeči o zaměstnání". Je vidět, že toto téma pálí mnoho firem, jelikož účast předčila naše očekávání. Na event zavítalo 40 personalistů a HR manažerů firem z řad našich klientů. Na snídani jsme představili zajímavé výstupy z dvouletého projektu, kdy se mBlue podařilo v roce 2017 snížit počet odmítnutých nabídek oproti roku 2016 o celých -40%.

mBlue představilo výsledky unikátního dlouhodobého průzkumu důvodů odchodu ze zaměstnání na výroční konferenci HR KNOW HOW, která se pořádala 23. května ve Slovanském domě. Výzkumného projektu se od roku 2013  účastnilo již téměř 4 500 uchazečů o zaměstnání, lidí s převážně VŠ vzděláním ucházející se o pozice specialistů a managementu , kteří vyplnili dotazník a následně s nimi byl veden osobní pohovor. Vzhledem k délce trvání průzkumu jsme letos mohli identifikovat výrazné změny v chování zaměstanců.

Zuzana Paulová, Key Account Director a Milan Mahovský, jednatel společnosti, seznámili více než 270 účastníků konference s posledními trendy důvodů odchodu ze zaměstnání napříč jednotlivými obory a v závěru prozradili pro současnou situaci nejefektivnější metody zvýšení retence

Příští rok to bude neskutečných vpravdě neuvěřitelných 25 let, kdy jsem se přidal na palubu těch, kteří se zabývají vyhledáváním a náborem nových zaměstnanců. Vzpomínám na tyto začátky, pro nás tehdy normální, ale pro mé současné kolegy určitě úsměvné, zábavné či dokonce archaické. „Inu minulé tisíciletí “, říkám jim s nadsázkou. Paradoxně trh v té době poněkud připomínal současnou situaci: z pohledu velkého množství volných míst oproti neadekvátní nabídce trhu.  

Nezaměstnanost klesá na 3%. Tak nízká nezaměstnanost tady od poloviny 90.let nikdy nebyla. Pro firemní úspěch je podstatné přijít s chytrou strategií na tyto témata:

  1. Jak zaměstnance najít aneb Jak zlepšit firemní schopnost získat kandidáty na interview.
  2. Jak udržet stávající zaměstnance.
  3. Jak udržet nové zaměstnance. 

Jsou toto oblasti shodné s Vaší HR strategií pro 2018? Pokud ano, věřím, že tento článek pro vás bude drobnou inspirací.

Rádi Vám pomůžeme, nabízíme pro 1 hodinu poradenství zdarma či tak dlouho, jak budeme potřebovat.

Milan Mahovský, GM a jednatel mBlue, milan@mblue.cz

„Můj táta jezdil autem po Karlově mostě a cestou do Brna prý potkal i 6 aut. Bylo to opravu tak dávno? Ani ne! Je to můj táta. Níže uvedená studie vám přiblíží, co brzy zažijete. Nejde o technologické novinky, že vám pizzu přiveze dron a dítě do školy odveze bezpilotní auto. Jde o HR, o vaši práci, která se mění stále rychleji. Určitě některé trendy již cítíte.“ Hezké zamyšlení přeje Milan Mahovský, mBlue.

Koncem července nabyla účinnosti novela zákona o zaměstnanosti, která přináší významné změny v oblasti agenturního zaměstnávání.  Pro agentury novela zavedla povinnost uhradit kauci ve výši 500 000,- Kč. Dále zpřísňuje podmínky pro agenturní zaměstnávání, zavádí vysoké pokuty. Počet agentur práce se zcela jistě zredukuje, očekává se, že malé a střední agentury ukončí svoji činnost. 

Rádi bychom Vám dali vědět, že mBlue Czech s.r.o. kauci již uhradila. V případě, že Váš současný...

Pracovní trh se otočil o 180 stupňů. Celých 86% recruiterů a 62% zaměstnanců se shoduje na tom, že na dnešním trhu práce to jsou kandidáti, kteří tahají za delší část lana. Je stále obtížnější obsazovat nové pozice. „Nedostatek kvalitních lidí na trhu práce je největším kamenem úrazu“, tvrdí 65% recruiterů.

Nábor zaměstnanců je časově a finančně náročný proces, takže je důležité udělat vše pro to, abyste kvalitního kandidáta získali právě vy. Víte, jak na uchazeče uděláte největší dojem nebo čím ho naopak jistě odradíte? 47% uchazečů říká, že největší dopad na jejich dojem z firmy má právě přijímací pohovor...

Jsou kompetence, které při běžném přijímacím pohovoru zůstanou skryté. Víte, jaké kompetence potřebuje obchodník a které vynikající asistentka? Přijímáte lidi podle toho, co umí nebo podle toho, co tvrdí, že umí?
Největší profesní sociální síť LinkedIn uvádí, že 80 % HR manažerů po celém světě souhlasí s tím, že dobrá reputace zaměstnavatele usnadňuje získávání špičkových talentů, protože mají:*
  • 31 % vyšší míru odpovědí
  • 43 % nižší náborové náklady
  • 20 % rychlejší náborový proces
  • Globální trendy v náboru zaměstnanců LinkedIn. 2017.

20 let zkušeností z HR, vzdělávání a obchodu promítá Libor Vachek do každodenních konzultací s personalisty a pomáhá jim nalézt ta nejefektivnější řešení pro nábor klíčových zaměstnanců. A přestože sám sebe označuje za introverta, s námi se ochotně podělil o zkušenosti nasbírané právě při realizacích Assessment center.