Články se štítky HR poradenství

Příští rok to bude neskutečných vpravdě neuvěřitelných 25 let, kdy jsem se přidal na palubu těch, kteří se zabývají vyhledáváním a náborem nových zaměstnanců. Vzpomínám na tyto začátky, pro nás tehdy normální, ale pro mé současné kolegy určitě úsměvné, zábavné či dokonce archaické. „Inu minulé tisíciletí “, říkám jim s nadsázkou. Paradoxně trh v té době poněkud připomínal současnou situaci: z pohledu velkého množství volných míst oproti neadekvátní nabídce trhu.  

Nezaměstnanost klesá na 3%. Tak nízká nezaměstnanost tady od poloviny 90.let nikdy nebyla. Pro firemní úspěch je podstatné přijít s chytrou strategií na tyto témata:

  1. Jak zaměstnance najít aneb Jak zlepšit firemní schopnost získat kandidáty na interview.
  2. Jak udržet stávající zaměstnance.
  3. Jak udržet nové zaměstnance. 

Jsou toto oblasti shodné s Vaší HR strategií pro 2018? Pokud ano, věřím, že tento článek pro vás bude drobnou inspirací.

Rádi Vám pomůžeme, nabízíme pro 1 hodinu poradenství zdarma či tak dlouho, jak budeme potřebovat.

Milan Mahovský, GM a jednatel mBlue, milan@mblue.cz

„Můj táta jezdil autem po Karlově mostě a cestou do Brna prý potkal i 6 aut. Bylo to opravu tak dávno? Ani ne! Je to můj táta. Níže uvedená studie vám přiblíží, co brzy zažijete. Nejde o technologické novinky, že vám pizzu přiveze dron a dítě do školy odveze bezpilotní auto. Jde o HR, o vaši práci, která se mění stále rychleji. Určitě některé trendy již cítíte.“ Hezké zamyšlení přeje Milan Mahovský, mBlue.

Koncem července nabyla účinnosti novela zákona o zaměstnanosti, která přináší významné změny v oblasti agenturního zaměstnávání.  Pro agentury novela zavedla povinnost uhradit kauci ve výši 500 000,- Kč. Dále zpřísňuje podmínky pro agenturní zaměstnávání, zavádí vysoké pokuty. Počet agentur práce se zcela jistě zredukuje, očekává se, že malé a střední agentury ukončí svoji činnost. 

Rádi bychom Vám dali vědět, že mBlue Czech s.r.o. kauci již uhradila. V případě, že Váš současný...

Pracovní trh se otočil o 180 stupňů. Celých 86% recruiterů a 62% zaměstnanců se shoduje na tom, že na dnešním trhu práce to jsou kandidáti, kteří tahají za delší část lana. Je stále obtížnější obsazovat nové pozice. „Nedostatek kvalitních lidí na trhu práce je největším kamenem úrazu“, tvrdí 65% recruiterů.

Nábor zaměstnanců je časově a finančně náročný proces, takže je důležité udělat vše pro to, abyste kvalitního kandidáta získali právě vy. Víte, jak na uchazeče uděláte největší dojem nebo čím ho naopak jistě odradíte? 47% uchazečů říká, že největší dopad na jejich dojem z firmy má právě přijímací pohovor...

Jsou kompetence, které při běžném přijímacím pohovoru zůstanou skryté. Víte, jaké kompetence potřebuje obchodník a které vynikající asistentka? Přijímáte lidi podle toho, co umí nebo podle toho, co tvrdí, že umí?
Největší profesní sociální síť LinkedIn uvádí, že 80 % HR manažerů po celém světě souhlasí s tím, že dobrá reputace zaměstnavatele usnadňuje získávání špičkových talentů, protože mají:*
  • 31 % vyšší míru odpovědí
  • 43 % nižší náborové náklady
  • 20 % rychlejší náborový proces
  • Globální trendy v náboru zaměstnanců LinkedIn. 2017.

20 let zkušeností z HR, vzdělávání a obchodu promítá Libor Vachek do každodenních konzultací s personalisty a pomáhá jim nalézt ta nejefektivnější řešení pro nábor klíčových zaměstnanců. A přestože sám sebe označuje za introverta, s námi se ochotně podělil o zkušenosti nasbírané právě při realizacích Assessment center.

Před dvěma týdny jste si zde mohli přečíst článek o našem průzkumu, proč lidé mění zaměstnání. Zaměřili jsme se v něm na nejčastější důvod odchodu - nemožnost seberealizace. V dnešním díle se chceme podívat na další časté důvody - nemožnost povýšení, nespokojenost s nadřízeným, mzda a benefity, atmosféra v týmu nebo reorganizace. 

Při domlouvání spolupráce při hledání pracovníků na různé pozice ve firmách se můžeme setkat i se stavem, kdy standardní nalezení uchazeče nemusí být tou nejefektivnější cestou k vyřešení situace klienta. Je to v případě, kdy má klient nastavené procesy hledání a chce je využívat. Zdá se to sice podivné, ale nejefektivnější řešení, které v takovýchto případech nabízíme, je analyzovat náborové procesy u klienta a navrhnout mu jejich optimalizaci. Tedy vlastně optimalizovat náborový proces a tak trochu si vzít prostor pro náš nábor. Ale to je ukázkou našeho přístupu, kdy hledáme vždy řešení, které je optimální pro klienta a sleduje jeho potřeby.