Články se štítky Nábor

Fakt, že 41% firem v ČR organizuje assessment centra, vyplynul jako jeden z výsledků průzkumu, které prováděla naše kolegyně v mBlue Karolína Šerá nejen pro svou diplomovou práci. Karolína oslovila přes 300 HR profesionálů, z nichž 86 se do průzkumu zapojilo. Jaké jsou v České republice zkušenosti firem s Assessment a Development centry (AC/DC)? Porovnali jsme výsledky s  podobnými výzkumy ze zahraničí.

Ve středu 12. června se v prostorách Business Centra Aspira  konala inspirativní snídaně mBlue, na kterou zavítalo kolem 50 personalistů a vrcholových manažerů z řad středních a větších firem. Čekali je tři zajímavé tématické bloky o nejnovějších trendech ve firemním benefitech, o principech služby executive search a o aktuálních výsledcích dlouholetého výzkumu, který monitoruje důvody odchodu ze zaměstnání. 

Budování značky není jen záležitostí produktů nebo firem. Svou image si dlouhodobě budují také města, prestižní školy, světové měny, obrazy, knihy, známky, různé symboly a další. Nezmínili jsme však kategorii, která má mezi značkami zřejmě tu největší moc a společenskou sílu – a tou je lidská značka (personal branding).

Milan Mahovský říká, že nejžádanější budou prostředníci mezi IT a dalšími obory. Lidé budou ze zaměstnaneckého poměru přecházet na freelancing a bez moderních IT technologií se neobejde ani recruiting. Nacházíme se v období nízké nezaměstnanosti, nedostatku kvalifikované pracovní síly, což se odráží v tlaku na růst mezd na jedné straně a s tím souvisejícím tlaku na zvyšování produktivity práce na straně druhé. O tom, jak za této situace být úspěšným v náboru, přednáší na vysokých školách a radí personalistům a managementu mnoha firem.

 

Se zařazením do šuplíku "overqualified" setkává nejeden kandidát ve zpětné vazbě od personalistů. Martin Strnad, Key Account Director personálně-poradenské společnosti mBlue, vidí těchto 5 nejčastějších bariér na straně zaměstnavatele.

 

Pojďme se společně podívat, jaké z nich jsou nejčastější chyby recruitera během náborového procesu a čemu bychom se měli vyhýbat (nebo se o to alespoň pokusit) podle Moniky Čápové, jedné z nejúspěšnějších konzultantů v mBlue.

29% lidí plánuje v letošním roce změnit práci. Dalších 33% novou práci aktivně hledat nechce, ale zároveň změnu práce úplně nevylučuje a pouze 38% lidí si jsou jisti, že změnu práce v roce 2019 řešit nechtějí. To jsou výsledky z naší mBlue ankety, která proběhla na přelomu roku mezi našimi bývalými uchazeči o zaměstnání.

S tím, jak postupně klesala po odeznění krize v České republice nezaměstnanost, začalo se měnit chování uchazečů o zaměstnaní. Zlom nastal v roce 2014, do té doby se lidé o práci báli a stačil jim tehdejší plat. Pro mladé lidi nebyla nikdy lepší doba na získání dobře placené práce než je dnes a zaměstnavatelé se tak dostávají do svízelné situace.

Milan Mahovský, jednatel mBlue, poskytl novinářům redakce Echo24 informace o nejvýraznějších změnách, kterých si v mBlue všímáme.

 "Jak předejít odmítnutí pracovní nabídky uchazečem o zaměstnání?" je atraktivní téma, které řeší mnoho firem. To dokazuje i téměř dvojnásobná účast našich klientů na letošní podzimní "Snídani s klienty" oproti obdobné přednášce na jaře. Do krásných prostor BC Aspira hned vedle nových kanceláří mBlue zavítalo 10. října 2018 více než 70 personalistů a top manažerů. Na snídani byly představeny zajímavé výstupy z dvouletého projektu, během kterého se mBlue podařilo snížit počet odmítnutých nabídek o celých 40%.

Když se řekne Interim manager, první asociace bývá mylně spojována v České republice pouze s krizovým managementem. Skutečnost je ovšem taková, že v současnosti interim manažer bývá najímán do firmy mnohem častěji za účelem pokrytí výpadku jako „Gap manager“ nebo k posílení teamu jako „Project Manager“. Poptávka sílí zejména v průmyslových odvětvích, ve výrobě, logistice a IT. Nově, jak se mění pracovní trh, vzniká velká poptávka po interim manažerech v HR oblasti.

Interim Recruitment se tak stává novým trendem.