Články se štítky Pro firmy

13. 01. 2020

Za svou 25 letou praxi viděl Judr. Jan Vymětal mnoho situací, které firmy vedly k rozhodnutí využít Executive Search. Spouštěčem změny je nespokojenost. Nespokojenost s obchodními výsledky, postavením na trhu, inovacemi, propady až k červeným číslům. Zkusil je pro vás rozdělit do 5 nejčastějších situací.

V pátek 6. prosince 2019 proběhlo dnes již tradiční předvánoční setkání s klienty. Musíme říct, že ohlas na večírek byl obrovský, což nás velmi potěšilo a je to pro nás velký závazek do dalších let. Přeneste se tedy s námi o pár dní zpět a podívejte se, jak skvělé to bylo!

Každý recruiter/headhunter zažil období, kdy se mu nedařilo. Chyby, které vedou k neúspěchu, jsou v interním HR stejné nebo podobné jako u recruitera v agentuře. Obojí spojuje klient/zákazník, interní nebo externí.

Pojďme se podívat na nejčastější důvody.

Když se zmíníte o interim pozici před personalistou nebo managementem, většina z nich si představí náhradu za hlavní účetní, která půjde na 6 měsíců na mateřskou, případně zástup za logistického manažera, když ten předchozí odešel na hodinu a vy chcete mít dostatek času si v klidu vybrat nového. Ve skutečnosti však využití interim specialistů a interim manažerů je o mnoho širší.

Milan Mahovský, spoluzakladatel personálně-poradenské společnosti mBlue, byl hostem podcastu Time Toasters. Dozvíte se, jakým způsobem přistupuje k vedení lidí on sám. A jak můžete kreativně vymyslet a zlákat do firmy člověka, kterého byste si jinak nemohli dovolit.

Když firma přijímá nového zaměstnance, není to jenom o podpisu smlouvy a usazení nováčka ke stolu.  Aby u nových zaměstnanců převládaly pozitivní emoce nad negativními a po prvních týdnech nehrozily tzv. zaječí úmysly, je dnes žádoucí mít ve firmě dobře nastavený adaptační proces neboli onboarding.

Podívejte se na 3 zlatá pravidla.

09. 09. 2019

Pro vyloučení pochybností hned na úvod prohlašuji, že se jedná o CHYBY na straně recruitera nebo personalisty. Budu tedy střílet do vlastních řad, jmenovitě sám do sebe 😊.

Tuto otázku občas slýchám od klientů a odpověď na ni je překvapivě jednoduchá: když se chystáte najmout prvního zaměstnance. Firmám do 80 zaměstnanců se vlastní HR manager příliš nevyplatí.  Jaké jsou tedy v takovém případě další možnosti?

„Dobrý den, mám pro vás nabídku práce, můžeme se potkat?“

Takovou nebo podobnou větu už jste zřejmě slyšeli. Víte, jak poznáte, že byste tentokrát měli zbystřit?  Článků o tom, kde a jak najít ty správné kandidáty je plný internet. Pojďme se ale na to podívat z druhé strany: jak poznáte, že mluvíte s recruiterem, který vám opravdu ve vaší kariéře pomůže?

Pokud jste někdy na otázku „Čím se živíte“ dostali odpověď „Jsem headhunter“, je možné, že vám v tu chvíli proběhla v hlavě řada dost divokých představ. Od pravěkých lovců lebek, přes kanibaly, až po děje nejrůznějších amerických filmů. Název této pozice zní skutečně dramaticky. Někdy to napínavé je, to vám nebudu zastírat.