Jak využít LinkedIn na HR marketing

Bojujete s náborem lidí? Dělejte správně HR marketing!

 

 

Největší profesní sociální síť LinkedIn uvádí, že 80 % HR manažerů po celém světě souhlasí s tím, že dobrá reputace zaměstnavatele usnadňuje získávání špičkových talentů, protože mají:*

  • 31 % vyšší míru odpovědí
  • 43 % nižší náborové náklady
  • 20 % rychlejší náborový proces

* Globální trendy v náboru zaměstnanců LinkedIn, 2017.

 

Jak HR marketing využít pro online nábor

Když ji miluješ, není proč zhřešit! S tím, jak se v současné době vyvíjí pracovní trh, ti nejlepší kandidáti jsou náročnější a nové nabídky na práci pečlivěji zvažují. Jak to udělat, aby si vybrali právě Vaši firmu? Nejlepší společnosti na světě znají své zákazníky uvnitř i navenek. Vědí, kdo jsou tito lidé a také vědí, proč preferují určitý produkt, reklamu nebo službu. Marketingový experti shodně uvádí, že zákazník se se značkou prostě ztotožní, má pocit, je to přesně pro něj, že je součástí „velké rodiny“, kterou je jeho oblíbená značka. Stejně by to mělo fungovat i s „láskou“ k firmě. Nejznámější reklamní slogany „ I´m loving it“ McDonaldu nebo česká verze Kofoly „ Když ji miluješ, není co řešit“, mluví za vše. Jaké triky Vám pomohou, aby se budoucí zaměstnanec zamiloval ještě před nástupem do firmy? Právě zde může sehrát hlavní roli dobře cílený a skvěle provedený HR marketing na sociálních sítích a nejen na nich.

S láskou a  LinkedIn dvakrát levněji

 

 

Vytvořte team s vaším marketingem, aby pomohl mapovat cestu zaměstnanců, pochopit, co je pro ně důležité, jak je najít, zachytit jejich pozornost, jak je dovést do pracovního poměru a následně udržet ve firmě.Hodnoty, které jsou pro zaměstnance důležité:

  • firemní kultura
  • sladění pracovního a soukromého života
  • možnosti osobního rozvoje a růst

 

Marketingové knowhow pomůže personálnímu oddělení zacílit na žádaného zaměstnance – stejným způsobem jako na zákazníky – a budovat značku zaměstnavatele vytvořením emocionálního spojení mezi firmou a potenciálními zaměstnanci. S láskou k firmě. „Nábor nejtalentovanějších lidí je alfou a omegou pro každou firmu.“, říká Tomáš Hilgard, konzultant personálně-poradenské společnosti mBlue. „Základem pro oslovení vhodných kandidátů je kvalitní HR marketing. Hledáte-li seniorní role do firmy či úzce specializované odborníky, Linkedin je jasná volba.“, dodává Hilgard. Pokud máte dobře nastavenou strategii, není snadnější cesty než spustit PPC kampaň. „Můžete ji velmi přesně zacílit specialisty dle dovedností, předchozí pozice, současné pozice, seniority a dokonce i společnosti, ve které pracuje – a tak defacto přetahovat lidi od konkurence. Tato možnost v ČR zatím není tak využívaná. Soudím tak na základě minimální ceny za klik, která je určena konkurencí. Například v Británii je obvykle téměř dvojnásobná ve srovnání s ČR.“, doplňuje Michal Blažek, spoluzakladatel Marketing Makers.

 

5 kroků k budování Employer Brand (značka zaměstnavatele) na LinkedIn:

  • Pochopte zaměstnance v různých částech organizace

Proveďte výzkum mezi vlastními zaměstnanci. Jaká je ve firmě kultura, poslání, pracovní prostředí nebo jak se vnímá hodnota firmy v regionu?

  • Ukažte, co dělá Vaši firmu odlišnou

Přemýšlejte o tom, co z výsledku výzkumu pomůže nejvíce přilákat talenty do vaší společnosti. V čem se Vaše firma liší? Většina firem má prostor pro zlepšení v komunikaci s vlastními zaměstnanci a ani nemluvě o obrovském potenciálu, jak brand story zacílit na ty, které do firmy chtějí nalákat jako budoucí zaměstnance.

  • Zapojte zaměstnance do sociálních sítí

Povzbuďte zaměstnance, aby měli aktuální údaje na svém LinkedIn profilu a stali se followery Vašeho firemního profilu. Určitě ocení, když budou mít informace o nově otevíraných pozicích z první ruky a třeba doporučí někoho vhodného z okruhu svých známých.

  • Motivujte zaměstnance, aby rozšiřovali své aktivity na LinkedInu

Víte, že Vaši zaměstnanci jsou 3x důvěryhodnější než váš generální ředitel, pokud jde o informace, jaká je Vaše firma jako místo pro práci? Motivujte je, ať si na svých profilech sdílí Vaše firemní materiály, lajkují nebo komentují Vaše posty. Začněte s tím, že požádáte a proškolíte vedoucí pracovníky, aby posty sami vytvářeli.

  • Vytvořte si co největší počet followerů

Lidé mají tendenci sledovat společnosti, kde mají zájem pracovat. Usnadněte kandidátům, aby sledovali profil Vaší společnosti na  umístěním tlačítka „Sledovat“ na webovou stránku Vaší společnosti a do podpisu firemního mailu všech zaměstnanců.

 

Zajímají Vás tipy a triky LinkedInu pro Váš HR marketing?

Chcete si zvýšit počet uchazečů až o 30% a přitom uspořit až 20% nákladů?

Není na co čekat, vyzkoušejte poradenství u mBlue zdarma.

Chcete se dozvědět více?

Jméno a Příjmení*
E-mail*
Telefon
Zpráva

Mgr. Milan Mahovský - výkonný ředitel