Analyzujeme pozice vhodné pro vás
Analýza chvíli potrvá
Analýza chvíli potrvá
Hodnocení zaměstnanců je velmi neoblíbená činnost: manažeři se mu vyhýbají, zaměstnanci se ho bojí a personalisty frustruje přístup obou… Přesto se domnívám, že hodnocení má smysl, protože zpětná vazba nám pomáhá stát se lepší verzí sebe sama.
Jak tedy letos provést roční hodnocení zaměstnanců? Efektivně!
To, co potřebujete, je identifikovat:
Místo složitých kompetenčních modelů se soustřeďte na to, co vaši zaměstnanci skvěle zvládli. Pravděpodobně se museli přizpůsobit změněné situaci: možná jste bojovali s nedostatkem zakázek nebo naopak s jejich prudkým nárůstem. Soustřeďte se na flexibilitu, právě teď je klíčová. Pokud vaši zaměstnanci letošní rok dobře zvládli, nejspíš prokázali značnou flexibilitu v obtížné době, a proto chvalte, chvalte, chvalte!
Využijte hodnocení pro komunikaci o potřebách:
S ohledem na rychle se měnící situaci doporučujeme zkrátit hodnotící období. Nastavujte dynamické cíle a upravujte je podle toho, jak se situace a okolnosti budou měnit. Poskytujte zpětnou méně formálně a častěji. Naučte manažery poskytovat zpětnou vazbu průběžně.
Zkuste pro další období nastavit cíle pro týmy, nikoli jednotlivce, a směřovat je jako celek – tým už se o své členy postará sám. Budete díky tomu schopní rychleji reagovat na měnící se situaci.Nelpěte na zavedených postupech; řadu z nich jsme letos museli opustit, proč je tedy nenahradit něčím jednodušším, praktičtějším, flexibilnějším?
Pokud byste se chtěli o tématu dozvědět víc a poradit se o vaší situaci, kontaktujte nás . Nabízíme hodinovou konzultaci zdarma.
S našimi klienty jsme se tímto tématem zabývali na inspirativní HR snídani, ze které vám zdarma nabízíme záznam.
Když potřebujete během pohovoru zjistit, zda kandidát mlží nebo zda pracovní zkušenosti skutečně zažil, zvolte formu behaviorální pohovoru. Zkušení personalisté, kterým prochází rukama velké množství lidí, vědí, že mají jen…
Jsou ženy ve vedoucích pozicích stejně schopné jako muži? Anebo dokonce schopnější? Časopis Forbes zveřejnil globální studii 22 tisíc firem, podle které společnosti, které mají ve vedení alespoň 30% žen,…
Článek publikován v časopise Marketing a komunikace 02/2022: Nejen to, jak se oblékáme, podléhá módě. Téměř všechno, co nás obklopuje, je více či méně ovlivněno módními trendy – některé přetrvají…
Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás, ozveme se vám co nejdříve zpět.
Hledáte lepší pracovní uplatnění? Chcete, abychom vám dali vědět, až se pro vás vhodná pozice otevře? Nahrajte nám, prosím, váš životopis.