Jak pomoci zaměstnancům v krizi

16.11.2020
Pomoc very long 1
Marie Hořáková
Marie Hořáková HR Advisory Manager

Z průzkumu Harvard Business Review vyplývá, že kvůli pandemii Covid 19 se:

  • 75 % zaměstnanců cítí sociálně izolovaní;
  • 57 % zaměstnanců cítí větší úzkost než před pandemií;
  • 53 % zaměstnanců cítí emočně více vyčerpaní.

Zaměstnavatelé mají v této situaci několik možností, jak své zaměstnance podpořit:

1. Chraňte aktivně své zaměstnance.

  • Zajistěte ochranné pomůcky: kvalitní dezinfekci, roušky a respirátory.
  • Uhraďte zaměstnancům testování nebo jim ho umožněte přímo na pracovišti.
  • Poskytněte jim vitamíny a přípravky se stopovými prvky podporující imunitu.
  • Umožněte home office všude tam, kde tomu nebrání provozní důvody.
  • Tam, kde home office není možný, vytvořte odstupy nebo oddělte zaměstnance plexiskly.

2. Dejte zaměstnancům pocit jistoty.

  • Využijte instantní průzkumy, abyste získali přehled, co zaměstnanci aktuálně potřebují a čeho se obávají.
  • Sdílejte s nimi maximum informací o firmě. Na vaše zaměstnance se denně valí informace o zhoršující se hospodářské situaci. Ujistěte je, že se o své místo nemusejí bát. Pokud to tak není, informujte je o propuštění co nejdřív, aby měli čas se s novou situací vyrovnat.
  • Zdůrazňujte, že aktuální situace je dočasná a z pohledu kariéry a lidského života krátkodobá.
  • Pokud zaměstnanci pracují na home office, poskytněte jim kvalitní vybavení (notebook, monitor apod.), abyste nezvyšovali jejich stres nevhodnými pracovními podmínkami. Umožněte jim nastavit si pracovní dobu podle jejich potřeb a biorytmu – spánek je dobrý proti stresu!
  • Využívejte všechny příležitosti pro komunikaci, jako jsou např. sociální sítě. Komunikujte se zaměstnanci pravidelně a co nejčastěji.
  • Sdílejte a povzbuzujte zaměstnance ke sdílení tipů a rad, pozitivních zpráv, organizujte virtuální porady, ale i „kávičky“, abyste zaměstnancům pomohli nastavit si doma rutinu a strukturu času. Povzbuzujte zaměstnance, ať si vzájemně pomáhají (např. s výukou dětí) – vzájemná pomoc a péče o druhé snižuje stres.
  • Zvažte nový benefit – příspěvek na firemního psychologa nebo kouče.

3. Podpořte zranitelné a exponované skupiny zaměstnanců.

  • Pokud to jde, umožněte rodičům školních dětí individuální úpravu pracovní doby.
  • Poskytněte maximální možnou podporu manažerům: kouče, mentory, terapeuty… Manažeři musí být stabilní, aby mohli být oporou podřízeným, a musí být velmi vnímaví, aby poznali, kdo se blíží vyhoření, nebo ztrácí půdu pod nohama.

Lidé dokážou zvládnout mnohé, pokud mají naději a pocit smysluplnosti. Dejte svým zaměstnancům vědět, že jejich úsilí má smysl. Posilujte ve svých týmech vědomí, že ze současné situace vyjdou silnější a odolnější. Všichni máme šanci se díky pandemii hodně naučit.

Potřebujete poradit?

Pokud byste se chtěli o tématu dozvědět víc a poradit se o vaší situaci, kontaktujte nás . Nabízíme hodinovou konzultaci zdarma.

Podívejte se inspirativní přednášku 

S našimi klienty jsme se tímto tématem zabývali na inspirativní HR snídani, ze které vám zdarma nabízíme záznam. 

 

Mohlo by vás zajímat

Pro firmy

Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás, ozveme se vám co nejdříve zpět.

Odesláním formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů

Pro uchazeče

Hledáte lepší pracovní uplatnění? Chcete, abychom vám dali vědět, až se pro vás vhodná pozice otevře? Nahrajte nám, prosím, váš životopis.

Vložením CV souhlasíte se zpracováním osobních údajů