Analyzujeme pozice vhodné pro vás
Analýza chvíli potrvá
Analýza chvíli potrvá
Naším posláním je lidi propojovat. V oceánu lidských schopností, zkušeností, talentů a osudů hledáme osobnosti, které budou největším přínosem pro týmy našich firemních zákazníků. V souvislosti s 10. výročím mBlue jsme pro Vás připravili Desatero dobrého personalisty – deset užitečných rad a doporučení, kterých se při náboru nových zaměstnanců ti nejlepší z nás vždy drží.
Šetřete čas, energii a nervy kolegům i kandidátům. Vytipujte si uchazeče, kteří mají pro danou pozici nejlepší předpoklady a budou největším přínosem pro vaši firmu. Těm věnujte péči přednostně, zatímco ostatní si můžete ponechat v záloze.
Je smutné, když personalista při pohovoru nejenže neví nic o kandidátovi, ale ani detaily o pozici, kvůli které přišel. Zjistěte si od příslušného manažera, co přesně pracovní náplň obnáší. Prostudujte si CV a třeba i LinkedIn kandidáta. Nějaký detail z životopisu, který jakoby mimochodem zmíníte během pohovoru, zafunguje jako spolehlivý icebreaker.
Otázky jsou důležité. Ptejte se nejdříve dobře liniového manažera i následně kandidáta, pomůžete zabránit nejasnostem a nedorozuměním. Sepište si k danému životopisu otázky dopředu. Správné otázky odhalí schopnost kandidáta formulovat myšlenky, jeho osobnost a motivaci, to v CV nenajdete.
Někteří personalisté vnímají pohovor jako příležitost pro svou osobní exhibici. Užívají si chvilkový pocit moci, zkoušejí uchazeče z nepodstatných detailů ze života firmy nebo rozvláčně popisují její historii. Mluvit by měl v první řadě kandidát. Jednak abyste ho co nejlépe poznali, ale hlavně abyste ověřili, do jaké míry se na danou pozici hodí.
Je v pořádku, že chcete ukázat svou společnost v tom nejlepším světle, představit všechna její pozitiva i benefity spojené s danou pozicí. Nemá ale smysl skutečnost nekriticky přikrášlovat, nebo dokonce vědomě lhát. K čemu vám bude rozčarovaný zaměstnanec, který po konfrontaci s firemní realitou odejde ve zkušební době?
Možná si to neuvědomujete, ale i pro ostřílené profesionály představuje přijímací řízení stres spojený s řadou drobných obětí. Musejí si vzít volno u současného zaměstnavatele, přeorganizovat svůj harmonogram, zajistit hlídání dětí… Chovat se ke kandidátům s patřičným respektem je nejen slušnost, ale také investice do dobrého renomé vaší společnosti.
Pozdní odpovědí na e-mail kandidáta dáváte prostor konkurenci, aby ho stáhla k sobě. Pozdním příchodem na schůzku zase dáváte prostor jeho fantazii k úvahám, co všechno kromě time managementu u vás ve firmě ještě nefunguje. Ukažte svou profesionalitu – reagujte pružně, choďte včas.
Chce se kandidát znovu potkat se svým potenciálním nadřízeným? Nevyhovuje mu termín pohovoru? Pokud je to jen trochu možné, pokuste se mu vyjít vstříc. Má-li se stát vaším zaměstnancem, bude to pro něj jeden z argumentů, proč k vám nastoupit. Mají-li se vaše cesty rozejít, odnese si s sebou vzpomínku na váš citlivý a přátelský přístup. Nikdy nevíte, kdy se vám to vrátí.
Průběžně informujte kandidáta, jak se výběrové řízení vyvíjí, jaké budou další kroky a jaký je jejich časový plán. Získá tak dobrý pocit z vašeho perfektního servisu a bude mít čas se na všechno připravit. A taky eliminujete možnost, že vám v mezičase uteče.
Pro každého uchazeče je odmítnutí více či méně nepříjemné – zvlášť pokud k němu došlo ve finální fázi výběrového řízení. Neschovávejte se za univerzální zprávy. Věnujte písemné odpovědi patřičnou péči, nebo ještě lépe zavolejte. Neúspěšnému kandidátovi sdělte věcně, že jste se rozhodli pro jiného uchazeče a poděkujte za čas a úsilí, které vám věnoval. Férové „ne” vydá za malé „ano”.
S nadcházejícím létem přichází čas, kdy mnoho rodičů řeší, jak skloubit kariéru s péčí o děti během letních prázdnin. České firmy mohou různými způsoby podpořit rodiče, které budou přínosné všechny…
Ve čtvrtek 15. prosince 2022 jsme oslavili letošní nelehký rok s kolegy v mBlue. Večírek jsme pojali nenuceně a rodinně v prostorách našich kanceláří v Nových Butovicích. Party začínala lákavě míchaným…
Míra fluktuace se loni v České republice pohybovala na úrovni kolem 14 %. I když je fluktuace v některých odvětvích, jako je výroba nebo maloobchod, běžná i v desítkách procent…
Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás, ozveme se vám co nejdříve zpět.
Hledáte lepší pracovní uplatnění? Chcete, abychom vám dali vědět, až se pro vás vhodná pozice otevře? Nahrajte nám, prosím, váš životopis.