Analyzujeme pozice vhodné pro vás
Analýza chvíli potrvá
Analýza chvíli potrvá
Letos je v přípravě jiná, pouze jednodenní koncepce Evolve! Summitu. Pojďme se ohlédnout zpátky, co na loňský ročník přinesl do náboru, očima Martiny Knopové, jednoho z našich juniorních recruiterů:
Dvoudenní konference se zhruba 500 lidmi v jiném městě. Ještě jsem na konferenci obdobné velikosti nebyla. Sešlo se tu spousty HR specialistů, manažerů z různých firem a přednášejících z různých oborů, aby nasdílelo své know-how, pobavili se o tématech, která je zajímají, anebo se prostě seznámili a rozšířili si tak svoji síť. Akce se konala v SONO centru, které nabízí velice zajímavé prostory, a to i v podzemních garážích.
Celá konference je organizačně „řízena“ přes aplikace Whova, na kterou jsme dostali odkaz již několik týdnů předem. Když jsem si ji poprvé otevřela, přihlásila si letošní Evolve a rychle prošla, lekla jsem se (zdálo se mi to velice chaotické a nepřehledné), zase ji zavřela a otevřela až v den konference, než jsme na konferenci dorazily. V aplikaci máte možnost si nastavit, na které přednášky chcete jít, takže máte na jednom místě přehled o tom, kdy a kde chcete být. Dále je možnost chatovat s ostatními účastníky i návštěvníky. Předem se tak můžete domluvit na spolujízdě nebo ubytování a během konference sdílet myšlenky, dojmy a zážitky z průběhu. Zároveň máte možnost v průběhu každé přednášky napsat dotaz na přednášejícího, což je celkem fajn, protože nemusíte čekat, až k vám přijdou s mikrofonem, ale všichni dotaz vidí na obrazovce nebo přímo v aplikaci a přednášející si může vybírat, na které dotazy a v jakém pořadí odpoví. V průběhu vám chodí také upozornění, co se kde děje – kdy a kde je coffee break, že se objevila fotobuňka, od kolika a kde se potkáte na after party ad.
Každá přednáška trvá 30 minut, během kterých má přednášející za úkol sdělit veškeré myšlenky na dané téma a ideálně nechat ještě prostor pro případné dotazy. Někteří se do tohoto vymezeného času nezvládli vejít, ale nic se nepozdržovalo, organizátoři dokázali čas optimalizovat. Vstupy se konaly na třech místech – v rámci Innovation stage, která se nacházela v nejvyšším patře, které je velice zajímavě řešené – je poměrně velké, rozdělené do několika poschodí a přednášející vystupují na pódiu. Odehrávaly se tu i minivstupy, kdy se návštěvníci mohli v 10 minutách protáhnout při józe nebo se dozvěděli o tom, jak pracovat s dechem či jak si zlepšit zrak a tím i produktivitu. Další přednášky se konaly na Experience stage, což byla větší místnost a sedělo se klasicky v řadách. Třetím a největším prostorem byla Underground stage, kde se konaly jak přednášky, tak diskuse, mohli jste se poradit s fyzioterapeutkou nebo si změřit zrak a schopnost koncentrace a mimo jiné to bylo místo, kde se podával vynikající oběd, svačinky a večeře. Kromě toho, voda a káva byly k dispozici pořád a všude.
Co se týče samotného obsahu přednášek, stoprocentně každý si tam našel to své. Nám osobně se líbil program od samého začátku, který odstartoval Josef Kadlec s přehledem technologií, které lze v současné době využívat při sourcingu. José nám dokonce ukázal FaceCam – zařízení na rozpoznávání lidí, které postavili ve společnosti Goodcall. Dále nám pak Kasia Tang při své prezentaci Digital minimalism for recruiters dávala návody, jak nepropadnout technologiím, kterými jsme, jako rekruiteři, neustále obklopeni. Nadšené jsme byly i ze Zdeňky Krejčíkové, která nám ukázala, jak probíhal nábor u nich v CN Group, kde trochu bojovali s odmítnutými nabídkami. Předělala tedy výběrový proces tak, aby tomu předcházeli a inspirovala tak další firmy. Dále jsme se mohli dozvědět, jak vytvořit skvělý HR web, jak zapracovat na svém „brandu“ nebo jak vytrénovat chatbot. Nakonec jsme se mohli účastnit živého podcastu Nelidské zdroje, který má na starosti již zmíněný José s kolegou Matějem Matolínem. Nabídka byla tedy opravdu pestrá. Navíc, organizátoři jsou vybaveni i pro ty, kteří nemluví plynně anglicky nebo česky – každá přednáška je překládána, takže si stačí vzít sluchátka a nejste tak omezeni případnou jazykovou bariérou.
Mimo osobního kontaktu, přes aplikaci a webové stránky Evolve summitu jste měli samozřejmě možnost dění sledovat i na instagramu, kde byli již předem průběžně představováni přednášející a další informace ke konferenci.
Co všechno si lze ze summitu odnést? Primárně samozřejmě spoustu informací z přednášek a workshopů – jak hledat lidi – ať už kandidáty nebo klienty, jak je přilákat, jak je neodradit a tak dále. Mimo jiné se zde dozvíte, jak „zamakat“ na sobě samém, ať už psychicky nebo i fyzicky. Jak být na trhu vidět. A jak se z toho všeho nezbláznit. Je to také hodně o poznání nových lidí. Poznáte nové osobnosti v oblasti, seznámíte se s lidmi z branže, nasbíráte kontakty do budoucna. V neposlední řadě je to přirozeně i o změně prostředí, takovém „nakopnutí“ v osobním i profesním životě.
A jak se mi akce líbila? I když nemám možnost porovnání s jinými událostmi, musím podtrhnout, že organizačně to bylo zvládnuté perfektně. Přestože mě aplikace Whova zpočátku vyděsila, v průběhu jsem se s ní naučila pracovat a zjistila, že je naprosto super. Omezený čas na každou přednášku byl ideální – u některých bych samozřejmě uvítala delší prostor, ale stejně, jak při svém stand upu uvedl Jiří Charvát, mileniál není schopen se soustředit déle jak 9 vteřin, takže předpokládám, že u dalších generací to bude obdobně I přesto, že ne všechno mě v programu zaujalo podle popisu, každá přednáška mi něco dala. Dostala jsem jak nové podněty, tak jsem potkala i spoustu zajímavých lidí z HR i mimo, od kterých se ráda budu nadále inspirovat.
Naším posláním je lidi propojovat. V oceánu lidských schopností, zkušeností, talentů a osudů hledáme osobnosti, které budou největším přínosem pro naše firemní zákazníky. A uchazečům o zaměstnání hledáme pracovní prostředí a týmy, ve kterých nejlépe uplatní svůj potenciál a budou se…
Leden je každoročně ve znamení zimního offsite meetingu 2018 mBlue, tentokrát proběhl v geometrickém středu České republiky na Vysočině v hotelu Luna. Vedení firmy přestavilo obchodní výsledky a jednotlivé úspěchy roku 2017….
Příští rok to bude neskutečných vpravdě neuvěřitelných 25 let, kdy jsem se přidal na palubu těch, kteří se zabývají vyhledáváním a náborem nových zaměstnanců. Vzpomínám na tyto začátky, pro nás…
Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás, ozveme se vám co nejdříve zpět.
Hledáte lepší pracovní uplatnění? Chcete, abychom vám dali vědět, až se pro vás vhodná pozice otevře? Nahrajte nám, prosím, váš životopis.