Jak na účinný HR marketing

11.05.2021
HR marketing long
Michaela Břehovská
Michaela Břehovská Marketing Manager mBlue

Každá firma chce mít ty nejkvalitnější zaměstnance, kteří jí pomůžou v rozvoji a růstu. Pojďme si ukázat, jaké kroky udělat, aby je získala. Situace, kdy se kandidáti hlásí do firmy sami od sebe a zaměstnavatel si z nich může vybírat, nepřichází jen tak z čistého nebeJe za tím cílené a dlouhodobé budování dobré pověsti zaměstnavatele.  

HR marketing je marketing cílený na zaměstnance 

Pokud chce firma na trhu uspět se svými produkty nebo službamibýt konkurenceschopná a mít zisk, musím věnovat čas marketingu.  Jak už řekl Peter Drucker: “Cílem marketingu je poznat a pochopit zákazníka natolik dobře, aby mu produkt padl jako šitý na míru a prodával se sám.“  Když nahradíme slovo “zákazník” slovem “zaměstnanec” slovo “produkt” slovem pracovní pozice”, máme podstatu HR marketingu. HR marketing totiž buduje image atraktivního zaměstnavatele. Jsou to veškeré způsoby komunikace směrem k potenciálním i stávajícím zaměstnancům. 

HR marketing je nikdy nekončící proces a zasahuje do řady činností ve firmě. Ovšem pokud nevíte, kam jdete, nikdy tam nedojdete. Zaměstnavatel si musí definovat svou strategiidlouhodobé a krátkodobé cíle.  

Na co se tedy musím zaměřit? 

1. Koho oslovujeme? 

  • Zjistěte sikdo je vaše cílová skupina. Co má ráda, kde se pohybuje, co ji v práci motivuje nebo naopak odrazuje. 

Doporučení:  V marketingu si velmi často tvoříme tzv. persony, které nám detailně popisují klasického zástupce cílové skupiny. Využijte je i v HR a popište si vaše jednotlivé skupiny typických zaměstnanců.

2. Čím je chceme zaujmout? 

  • Cje na nás výjimečného a atraktivního? Co nabízíme jako zaměstnavatel oproti konkurenci? Jaká je naše Employee Value Proposition (EVP)? 

Doporučení:  Zeptejte se svých stávajících zaměstnanců, proč pro vás rádi pracují, čeho si cení, co je pro ně v práci nejdůležitější. 

3. Jak myšlenku komunikovat? 

  • Sdělení vytvořte pro každou cílovou skupinu zvlášť.  Něco jiného osloví absolventy pro škole, něco dělníky ve výrobě, něco ostřílené manažery. Nejen obsah, ale i forma sdělení je důležitá.  

Doporučení: Používejte obrázky, ikony, animace, videa… kreativitě se meze nekladou. Samotný text už dnes nikoho neosloví. 

4. Kdo to má na starosti? 

  • Je fajn, když máte na HR marketing vyčleněný budget a dedikovaného člověka, který je za aktivity zodpovědný. To však není pravidlem ani ve velkých firmách 

Doporučení: Využijte spokojených zaměstnanců. Určitě rádi doporučí volnou pozici svým známým, nebudou váhat s napsáním pozitivní hodnocení na svého zaměstnavatele a zapojit se do komunikace na firemních sociálních sítích.  

Nechte se inspirovat 

Zajímá vás, jakými projekty se v této oblasti inspirovatCo musí splňovat kariérní stránky, nebo jak vypadá úspěšná náborová kampaň? Jak využít sociální sítě v HR marketingu a recruitmentuJak může ulehčit HR automatizace a umělá inteligence (AI)?  Potom si pusťte záznam  z inspirativní snídaně, kde se dozvíte více. 

Nezapomeňte, že správně nastavený HR marketing pomáhá k získání a udržení nejvhodnějších zaměstnanců a pomáhá budovat silný brand.

Mohlo by vás zajímat

Pro firmy

Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás, ozveme se vám co nejdříve zpět.

Odesláním formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů

Pro uchazeče

Hledáte lepší pracovní uplatnění? Chcete, abychom vám dali vědět, až se pro vás vhodná pozice otevře? Nahrajte nám, prosím, váš životopis.

Vložením CV souhlasíte se zpracováním osobních údajů