Jak na zaměstnanecký průzkum?

02.09.2020
zamestnanecky pruzkum long
Marie Hořáková
Marie Hořáková HR Advisory Manager

Velkou část svého profesního života se zabývám školením manažerů a výukou budoucích manažerů. Kdybych měla vybrat jedinou věc, kterou jim řeknu, byla by to věta:

Nevytvářejte si domněnky o tom, co si ostatní myslí; nepřemýšlejte o tom, co asi chtějí, zeptejte se.

 

Víte, s čím se potýkají vaši zaměstnanci? Z čeho mají právě teď obavy? Jakou pomoc potřebují, aby se vyrovnali s aktuální situací? Mají na home office všechno, co potřebují? Komunikuje s nimi pravidelně nadřízený? Dostávají motivující zpětnou vazbu? Pokud to nevíte, zeptejte se.

Několik tipů, jak úspěšně zjistit, co si zaměstnanci myslí, co potřebují, co chtějí:

1. Definujte co nejpřesněji, co chcete zjistit. Neplýtvejte časem zaměstnanců a ptejte se k věci a stručně. Dotazník delší než A4 většinu lidí odradí.

2. Otázky si vyzkoušejte na pilotním vzorku zaměstnanců. Ověřte si, že vaše otázky budou správně pochopeny.

3. Vyberte vhodnou metodu. Elektronické dotazníky vedou, ale mají všichni u vás ve firmě přístup k počítači? I dotazník tužka-papír má svoje výhody – vhozený do zalepené krabice dává respondentům větší pocit bezpečí a jistotu anonymity.

4. Pro zvýšení návratnosti dotazníků požádejte o podporu liniové manažery.

5. Při vyhodnocování výsledků dotazování nešetřete barevnými grafy – obrázek má větší vypovídací hodnotu než text na stejné ploše.

6. Výsledky průzkumu sdělte zaměstnancům co nejrychleji.

7. To, co dotazováním zjistíte, co nejrychleji řešte, využijte, aplikujte – alespoň zčásti. Zaměstnanci musí vidět, že neodpovídali zbytečně.

8. Komunikujte změny, které na základě zaměstnaneckého průzkumu provádíte. Zaměstnanci ocení, že berete v potaz jejich názory a přání.

 

Podívejte se inspirativní přednášku

Pro všechny, kteří by o zaměstnaneckých průzkumech chtěli vědět více, máme k dispozici záznam z nedávné inspirativní HR snídaně na toto téma.

Mohlo by vás zajímat

jak si správně poskládat tým 4ku3

Jak si správně poskládat tým?

Každý zaměstnanec má nějakého nadřízeného, kolem sebe kolegy nebo podřízené, se kterými vytváří tým, nejmenší organizační jednotku ve firmě. Členové týmu mají odlišné úkoly,  spojuje je ale stejný cíl. Nejefektivněji se…

16.02.2020
Celý článek

Pro firmy

Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás prostřednictvím formuláře nebo emailem

Odesláním formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů

Pro uchazeče

Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás prostřednictvím formuláře nebo emailem

Vložením CV souhlasíte se zpracováním osobních údajů