Analyzujeme pozice vhodné pro vás
Analýza chvíli potrvá
Analýza chvíli potrvá
Velkou část svého profesního života se zabývám školením manažerů a výukou budoucích manažerů. Kdybych měla vybrat jedinou věc, kterou jim řeknu, byla by to věta:
Víte, s čím se potýkají vaši zaměstnanci? Z čeho mají právě teď obavy? Jakou pomoc potřebují, aby se vyrovnali s aktuální situací? Mají na home office všechno, co potřebují? Komunikuje s nimi pravidelně nadřízený? Dostávají motivující zpětnou vazbu? Pokud to nevíte, zeptejte se.
Několik tipů, jak úspěšně zjistit, co si zaměstnanci myslí, co potřebují, co chtějí:
1. Definujte co nejpřesněji, co chcete zjistit. Neplýtvejte časem zaměstnanců a ptejte se k věci a stručně. Dotazník delší než A4 většinu lidí odradí.
2. Otázky si vyzkoušejte na pilotním vzorku zaměstnanců. Ověřte si, že vaše otázky budou správně pochopeny.
3. Vyberte vhodnou metodu. Elektronické dotazníky vedou, ale mají všichni u vás ve firmě přístup k počítači? I dotazník tužka-papír má svoje výhody – vhozený do zalepené krabice dává respondentům větší pocit bezpečí a jistotu anonymity.
4. Pro zvýšení návratnosti dotazníků požádejte o podporu liniové manažery.
5. Při vyhodnocování výsledků dotazování nešetřete barevnými grafy – obrázek má větší vypovídací hodnotu než text na stejné ploše.
6. Výsledky průzkumu sdělte zaměstnancům co nejrychleji.
7. To, co dotazováním zjistíte, co nejrychleji řešte, využijte, aplikujte – alespoň zčásti. Zaměstnanci musí vidět, že neodpovídali zbytečně.
8. Komunikujte změny, které na základě zaměstnaneckého průzkumu provádíte. Zaměstnanci ocení, že berete v potaz jejich názory a přání.
Pro všechny, kteří by o zaměstnaneckých průzkumech chtěli vědět více, máme k dispozici záznam z nedávné inspirativní HR snídaně na toto téma.
Cesta ke sportovnímu úspěchu má mnoho společného s hledáním úspěchu a spokojenosti v zaměstnání nebo v osobním životě. Horolezec Marek Holeček už se roky věnuje motivačními přednáškám pro velké mezinárodní korporace i jednotlivce,…
Tamaro, pracuješ v oblasti personalistky už více než 20 let. Jak vnímáš, že se za tu dobu posunul nábor lidí na dočasnou dobu, na tzv. interim pozice? Především v posledním…
Když se zmíníte o interim pozici před personalistou nebo managementem, většina z nich si představí náhradu za hlavní účetní, která půjde na 6 měsíců na mateřskou, případně zástup za logistického…
Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás, ozveme se vám co nejdříve zpět.
Hledáte lepší pracovní uplatnění? Chcete, abychom vám dali vědět, až se pro vás vhodná pozice otevře? Nahrajte nám, prosím, váš životopis.