Jak předejít odmítnutí pracovní nabídky? mBlue výzkum.

„Jak předejít odmítnutí pracovní nabídky uchazečem o zaměstnání?“ je téma, které pravděpodobně trápí nejednu firmu, protože účast na snídaňovém setkání předčila naše očekávání. V úterý 29. 5. do krásných prostor BC Aspira hned vedle nových kanceláří mBlue zavítalo 40 personalistů a HR manažerů firem z řad našich klientů. Na snídani byly představeny zajímavé výstupy z dvouletého projektu, během kterého se mBlue podařilo snížit počet odmítnutých nabídek o celých 40%.

Naše Key Account ředitelka Veronika Mazancová poodkryla na základě výzkumu největší pasti, které číhají v různých fázích příjímacího řízení a které mohou zapříčinit, že uchazeč v závěru (po vyhraném výběrovém řízení) pracovní nabídku překvapivě odmítne… a nenastoupí. Během prezentace se účastníci dozvěděli Osmero doporučení, jak výrazně pravděpodobnost odmítnutí nabídky snížit. Získané zkušenosti nabízíme našim klientů k využití během svých vlastních příjímacích procesů.

A zde malé nahlédnutí do našeho výzkumu:

Pracovní trh se přehřívá a bude hůř. Podle ČSÚ se nezaměstnanost pohybuje na úrovni 2,2%, což je nejméně od roku 1997 a úplně nejméně v celé EU. MMF odhaduje, že ekonomika letos stoupne o 3,7%, potřeba nových zaměstnanců tedy dále bude sílit.

mBlue identifikovalo, že se skoro každý druhý vítězný kandidát se ve finále rozhodne do nové práce nenastoupit. To je obrovské číslo! Dedikovaný team mBlue se dva roky intenzivně věnoval příčinám odmítnutých nabídek a přišel se strukturovaným postupem, který efektivně v letech 2016-2018 snížil podíl odmítnutých nabídek o 40%.

mBlue proto svým klientům klade na srdce tyto doporučení:

  • Kandidát, který umí, může, ale nechce, není tím správným kandidátem. Zjišťování skutečné motivace nesmí ustoupit nadšení nadřízených z kompetencí a zkušeností kandidáta.
  • Nejčastějším důvodem odmítnutí nabídky nebývají finance. To, co rozhoduje, je dojem z celého výběrového řízení. Kandidáti často uváděli, že měli pocit, že se na pohovoru nabízeli jen oni. Firmy zapomínají, že dnes to je opačná strana, kdo si vybírá. Pokud to shrneme do jedné věty: kandidát musí po prvním setkání odcházet nadšen a do firmy zamilován.
  • Přijetí nabídky zvyšuje, když nabídku podává přímo budoucí nadřízený. Uchazeč získá dojem, že o něj šéf osobně opravdu stojí.
  • Pracovní nabídka po telefonu je out. Pokud nepodáte kompletní a strukturovanou nabídku písemně, opět ztrácíte body. Pomůže, pokud do nabídky přidáte i vyčíslení nefinančních benefitů, mnoho kandidátů si jejich hodnotu nedokáže spočítat.

Máte zájem o kompletní přehled doporučení?

Rádi se s Vámi o ně podělíme. V případě zájmu kontaktujte Veroniku Mazancovu, Key Account Director mBlue, na e-mail: veronika.mazancova@mblue.cz.

Fotodokumentace snídaně

Bohatá teplá i studená snídaně

Čas na příjemné posezení při snídani

Kamil a Milan Mahovský, jednatelé mBlue, přivítali všechny hosty

Veronika Mazancová jako hlavní řečník a garant výzkumu

Hosté se mohli pokochat architekturou BC Aspira hned vedle mBlue nových kanceláří

 

Chcete se dozvědět více?

Jméno a Příjmení*
E-mail*
Telefon
Zpráva