Jak najít jehlu v kupce sena

18.10.2021
Direct Search long3
Alica Valachová
Alica Valachová HR Partner mBlue

Každá firma se potýká s obtížným náborem specialistů. Kde je najít, když na ně nefungují kampaně ani inzerce? A čím namotivovat spokojeného zaměstnance ke schůzce, nebo dokonce rovnou ke změně práce?

Pojďme si nejdříve říct, kdo specialista je. Je to odborník nebo expert, který má hluboké znalosti v nějakém konkrétním oboru. Teoretické znalosti léta aplikoval v praxi, průběžně se v oboru vzdělává. Co je ale nejdůležitější si uvědomit hned na začátku, je fakt, že tito lidé disponují ve firmách velmi specifickým know-how.

Proč se specialisté nehlásí na inzerci?

  • Poptávka silně převažuje nad nabídkou
  • Jsou stále „atakovaní“ nabídkami, stávají se vůči nim imunní
  • Postupně stárnou, přitom trh neprodukuje dostatek nových absolventů
  • Kvůli rychlému vývoji technologií rostou požadavky na jejich množství

Kdy zvolit právě Direct Search?

Pozice specialistů kladou vysoké nároky na jejich certifikaci, vzdělání, ovládané technologie a k tomu všemu i na délku praxe. Když víme, že takových expertů je na trhu nedostatek a standardní cestou je velmi pravděpodobně nenaleznu, doporučujeme sáhnout po Direct Search. Tato forma headhuntingu je v tuto chvíli na místě, a to hlavně proto, že firma získá scan trhu – přehled, kolik takových lidí opravdu v okolí zaměstnavatele existuje, v jaké jsou kvalitě, jaké mají mzdové požadavky. Velkou roli hraje velmi úzká spolupráce s mBlue, klient dostává týdenní reporty a je detailně o průběhu hledání informován. Najít tyto lidi není opravdu lehká práce, proto každá maličkost, která by potenciálního kandidáta mohla zaujmout, hraje roli.

Na co tedy nezapomenout?

Z výše zmíněného jednoznačně vyplývá, že nábor zkušených specialistů nebývá jednoduchý. Pro každou firmu je proto strategicky důležité o své experty pečovat, mít vypracovanou strategii nástupnictví a postupně si vychovávat nové experty. Pokud ale nastane situace, kdy se do hledání budete muset ponořit, platí zlaté pravidlo: dobře si vybrat a oslovit pouze jednu agenturu. Více agentur neznamená, že získáte více kandidátů, naopak je to kontraproduktivní. Může to pokazit vaši image na trhu práce a pokud jednoho kandidáta osloví více headhunterů se stejnou pracovní příležitostí, vyvolává to dojem zoufalého zaměstnavatele. Až se vám tyto “poklady” podaří pozvat na schůzky do vaší firmy, buďte atraktivní, flexibilní, ukažte jim, jakou atmosféru u vás můžou zažít a na jakých projektech pracovat.

Chcete o službě Direct Search více informací?  Zajímá vás, jak se s náborem specialistů potýkají v jiných firmách? Podívejte se na naší inspirativní snídani Jak najít jehlu v kupce sena aneb nábor specialistů.

Mohlo by vás zajímat

GENZ square2

Jak oslovit generaci Z?

Na trh práce právě vstupuje nová generace mladých dospělých, známá pod označením Gen Z nebo také post-mileniálové. Tato demografická kohorta, následující po generaci Mileniálů (Generace Y), zahrnuje lidi narozené mezi…

20.06.2024
Celý článek

Pro firmy

Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás, ozveme se vám co nejdříve zpět.

Odesláním formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů

Pro uchazeče

Hledáte lepší pracovní uplatnění? Chcete, abychom vám dali vědět, až se pro vás vhodná pozice otevře? Nahrajte nám, prosím, váš životopis.

Vložením CV souhlasíte se zpracováním osobních údajů