Analyzujeme pozice vhodné pro vás
Analýza chvíli potrvá
Analýza chvíli potrvá
Každá firma se potýká s obtížným náborem specialistů. Kde je najít, když na ně nefungují kampaně ani inzerce? A čím namotivovat spokojeného zaměstnance ke schůzce, nebo dokonce rovnou ke změně práce?
Pojďme si nejdříve říct, kdo specialista je. Je to odborník nebo expert, který má hluboké znalosti v nějakém konkrétním oboru. Teoretické znalosti léta aplikoval v praxi, průběžně se v oboru vzdělává. Co je ale nejdůležitější si uvědomit hned na začátku, je fakt, že tito lidé disponují ve firmách velmi specifickým know-how.
Pozice specialistů kladou vysoké nároky na jejich certifikaci, vzdělání, ovládané technologie a k tomu všemu i na délku praxe. Když víme, že takových expertů je na trhu nedostatek a standardní cestou je velmi pravděpodobně nenaleznu, doporučujeme sáhnout po Direct Search. Tato forma headhuntingu je v tuto chvíli na místě, a to hlavně proto, že firma získá scan trhu – přehled, kolik takových lidí opravdu v okolí zaměstnavatele existuje, v jaké jsou kvalitě, jaké mají mzdové požadavky. Velkou roli hraje velmi úzká spolupráce s mBlue, klient dostává týdenní reporty a je detailně o průběhu hledání informován. Najít tyto lidi není opravdu lehká práce, proto každá maličkost, která by potenciálního kandidáta mohla zaujmout, hraje roli.
Z výše zmíněného jednoznačně vyplývá, že nábor zkušených specialistů nebývá jednoduchý. Pro každou firmu je proto strategicky důležité o své experty pečovat, mít vypracovanou strategii nástupnictví a postupně si vychovávat nové experty. Pokud ale nastane situace, kdy se do hledání budete muset ponořit, platí zlaté pravidlo: dobře si vybrat a oslovit pouze jednu agenturu. Více agentur neznamená, že získáte více kandidátů, naopak je to kontraproduktivní. Může to pokazit vaši image na trhu práce a pokud jednoho kandidáta osloví více headhunterů se stejnou pracovní příležitostí, vyvolává to dojem zoufalého zaměstnavatele. Až se vám tyto “poklady” podaří pozvat na schůzky do vaší firmy, buďte atraktivní, flexibilní, ukažte jim, jakou atmosféru u vás můžou zažít a na jakých projektech pracovat.
Chcete o službě Direct Search více informací? Zajímá vás, jak se s náborem specialistů potýkají v jiných firmách? Podívejte se na naší inspirativní snídani Jak najít jehlu v kupce sena aneb nábor specialistů.
Umělá inteligence je dnes nástrojem, který změnil pravidla hry a překreslil dynamiku pracovního trhu. Podle našeho průzkumu 30 % firem přiznává, že AI již alespoň částečně integrovaly do svých HR…
Spokojenost klientů je naše základní priorita. Abychom mohli poskytovat kvalitnější služby, růst a zlepšovat se, potřebujeme znát názor klientů. Proto jsme je v průběhu února požádali o zodpovězení pár otázek. Zajímalo nás,…
Vzhledem k současnému stavebnímu boomu je na trhu nedostatek zkušených stavebních odborníků. Poptávka po zaměstnancích převyšuje nabídku, počet kandidátů klesá, nedaří se je přesvědčit ke změně. Za tím stojí nízká…
Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás, ozveme se vám co nejdříve zpět.
Hledáte lepší pracovní uplatnění? Chcete, abychom vám dali vědět, až se pro vás vhodná pozice otevře? Nahrajte nám, prosím, váš životopis.