Analyzujeme pozice vhodné pro vás
Analýza chvíli potrvá
Analýza chvíli potrvá
Každá firma, pokud má zaměstnance, má i značku zaměstnavatele (Employer Brand). I když o něj možná neusilovala, i když o něm možná ani neví, je důležité vědět, jak s ním správně pracovat, aby vás lidé vnímali jako atraktivního zaměstnavatele. Zjednodušeně je značka zaměstnavatele pověst firmy na trhu práce. Tedy to, co si o ní myslí, říkají nebo cítí bývalí, současní i potenciální zaměstnanci a široká veřejnost.
Značku zaměstnavatele tvoří:
Kvalitně vybudovaná značka je významnou konkurenční výhodou. Dokáže přilákat a udržet zaměstnance s vysokou kvalitou a přidanou hodnotou.
Employer Branding neboli komunikace značky zaměstnavatele je dlouhodobý a nepřetržitý proces. Zaměřte se na komunikaci příběhu – proč firma existuje, kam směřuje, v čem je jedinečná, proč by se měl kandidát rozhodnout právě pro vás.
HR marketing (marketing používaný v personalistice) prodává firmu jako zaměstnavatele. Patří sem veškeré způsoby komunikace se stávajícími i potenciálními zaměstnanci. Poznejte důkladně svou cílovou skupinu, mluvte jejím jazykem, zjistěte si, co je pro ni důležité, buďte vidět tam, kde je ona.
Pokud už má firma atributy atraktivního zaměstnavatele, musí je umět i dobře komunikovat. V posledních letech výrazně roste důležitost sociálních sítí a už těžko byste hledali společnost, která je „asociální“. Dříve firmy na sociálních sítích firmy nejčastěji sdílely nabídky práce, aktuálně jsou to novinky ze života firmy a úspěchy. Tím se stává obsah atraktivní pro více cílových skupin – zaměstnance, obchodní partnery a samozřejmě také kandidáty.
Pokud ještě nemáte na svém webu kariérní část, je nejvyšší čas ji doplnit. Použijte příběhy vlastních zaměstnanců, kteří začali ve firmě od píky a vyrostli v úspěšné manažery. Zaměstnanci jsou rádi aktivní – podporujte je. Vytvořte blog a požádejte je, ať do něj přispívají. Lidé, kteří jsou takto aktivní a hlásí se ke svému zaměstnavateli, jsou ti nejlepší propagátoři značky.
Budování značky a péče o ni je dlouhodobá investice, ale veškeré vložené úsilí se vám mnohonásobně vrátí ve formě jednoduššího náboru, zvýšené motivaci vašich zaměstnanců, nižší fluktuaci a nižších mzdových nákladů.
Pro všechny, pro které je téma aktuální, máme k dispozici záznam z nedávné inspirativní HR snídaně na toto téma.
Pro zájemce o naše poradenské služby nabízíme první nezávislou konzultaci zcela zdarma.
Fakt, že 41% firem* v ČR organizuje assessment centra, vyplynul jako jeden z výsledků průzkumu, které prováděla naše kolegyně v mBlue Karolína Šerá nejen pro svou diplomovou práci. Karolína oslovila přes 300…
Umělá inteligence je dnes nástrojem, který změnil pravidla hry a překreslil dynamiku pracovního trhu. Podle našeho průzkumu 30 % firem přiznává, že AI již alespoň částečně integrovaly do svých HR…
V průběhu posledního roku musela většina firem vytvořit nový systém náboru a onboardingu a začít organizovat nástupní proces online. Jakým potížím a rizikům čelí? Čemu je třeba se vyhnout? Co je…
Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás, ozveme se vám co nejdříve zpět.
Hledáte lepší pracovní uplatnění? Chcete, abychom vám dali vědět, až se pro vás vhodná pozice otevře? Nahrajte nám, prosím, váš životopis.