Jak posílit značku zaměstnavatele

16.09.2020
employee branding long 3
Michaela Břehovská
Michaela Břehovská Marketing mBlue

Co všechno patří do značky zaměstnavatele

Každá firma, pokud má zaměstnance, má i značku zaměstnavatele (Employer Brand). I když o něj možná neusilovala, i když o něm možná ani neví,  je důležité vědět, jak s ním správně pracovat, aby vás lidé vnímali jako atraktivního zaměstnavatele. Zjednodušeně je značka zaměstnavatele pověst firmy na trhu práce. Tedy to, co si o ní myslí, říkají nebo cítí bývalí, současní i potenciální zaměstnanci a široká veřejnost.  

Značku zaměstnavatele tvoří: 

  • firemní hodnoty  
  • firemní kultura 
  • pracovní prostředí
  • firemní komunikace (navenek i interně)

Kvalitně vybudovaná značka je významnou konkurenční výhodou. Dokáže přilákat a udržet zaměstnance s vysokou kvalitou a přidanou hodnotou. 

Proč potřebujete silnou značku? 

  • 66 % uchazečů si prověřuje reputaci firmy, než odpoví na inzerát(zdroj: LinkedIn) 
  • 69 % uchazečů odmítne práci pro firmu se špatnou pověstí, i když jsou nezaměstnaní(zdroj: CommitForum) 
  • Firmy s horší pověstí musí nabízet platy nejméně o 10% vyšší, aby mohly konkurovat firmám se silnou značkou zaměstnavatele (zdroj: Harvard Business Review 

Employer Branding není totéž, co HR marketing 

Employer Branding neboli komunikace značky zaměstnavatele je dlouhodobý a nepřetržitý proces. Zaměřte se na komunikaci příběhu – proč firma existuje, kam směřuje, v čem je jedinečná, proč by se měl kandidát rozhodnout právě pro vás.  

HR marketing (marketing používaný v  personalistice) prodává firmu jako zaměstnavatele. Patří sem veškeré způsoby komunikace se stávajícími i potenciálními zaměstnanci. Poznejte důkladně svou cílovou skupinu, mluvte jejím jazykemzjistěte si, co je pro ni důležité, buďte vidět tam, kde je ona. 

Dejte o sobě vědět 

Pokud už má firma atributy atraktivního zaměstnavatele, musí je umět i dobře komunikovat. V  posledních letech výrazně roste důležitost sociálních sítí a už těžko byste hledali společnost, která je „asociální“. Dříve firmy na sociálních sítích firmy nejčastěji sdílely nabídky práce, aktuálně jsou to novinky ze života firmy a úspěchy. Tím se stává obsah atraktivní pro více cílových skupin – zaměstnance, obchodní partnery a samozřejmě také kandidáty.  

Pokud ještě nemáte na svém webu kariérní část, je nejvyšší čas ji doplnit. Použijte příběhy vlastních zaměstnanců, kteří začali ve firmě od píky a vyrostli v  úspěšné manažery. Zaměstnanci jsou rádi aktivní – podporujte je. Vytvořte blog a požádejte je, ať do něj přispívají. Lidé, kteří jsou takto aktivní a hlásí se ke svému zaměstnavateli, jsou ti nejlepší propagátoři značky. 

Budování značky a péče o ni je dlouhodobá investice, ale veškeré vložené úsilí se vám mnohonásobně vrátí ve formě jednoduššího náboru, zvýšené motivaci vašich zaměstnanců, nižší fluktuaci a nižších mzdových nákladů.

Podívejte se inspirativní přednášku 

Pro všechny, pro které je téma aktuální, máme k dispozici záznam z nedávné inspirativní HR snídaně na toto téma 

Pro zájemce o naše poradenské služby nabízíme první nezávislou konzultaci zcela zdarma.

Mohlo by vás zajímat

Pro firmy

Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás prostřednictvím formuláře nebo emailem

Odesláním formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů

Pro uchazeče

Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás prostřednictvím formuláře nebo emailem

Vložením CV souhlasíte se zpracováním osobních údajů