Jak posílit značku zaměstnavatele

16.09.2020
employee branding long 3
Michaela Břehovská
Michaela Břehovská Marketing mBlue

Co všechno patří do značky zaměstnavatele

Každá firma, pokud má zaměstnance, má i značku zaměstnavatele (Employer Brand). I když o něj možná neusilovala, i když o něm možná ani neví,  je důležité vědět, jak s ním správně pracovat, aby vás lidé vnímali jako atraktivního zaměstnavatele. Zjednodušeně je značka zaměstnavatele pověst firmy na trhu práce. Tedy to, co si o ní myslí, říkají nebo cítí bývalí, současní i potenciální zaměstnanci a široká veřejnost.  

Značku zaměstnavatele tvoří: 

  • firemní hodnoty  
  • firemní kultura 
  • pracovní prostředí
  • firemní komunikace (navenek i interně)

Kvalitně vybudovaná značka je významnou konkurenční výhodou. Dokáže přilákat a udržet zaměstnance s vysokou kvalitou a přidanou hodnotou. 

Proč potřebujete silnou značku? 

  • 66 % uchazečů si prověřuje reputaci firmy, než odpoví na inzerát(zdroj: LinkedIn) 
  • 69 % uchazečů odmítne práci pro firmu se špatnou pověstí, i když jsou nezaměstnaní(zdroj: CommitForum) 
  • Firmy s horší pověstí musí nabízet platy nejméně o 10% vyšší, aby mohly konkurovat firmám se silnou značkou zaměstnavatele (zdroj: Harvard Business Review 

Employer Branding není totéž, co HR marketing 

Employer Branding neboli komunikace značky zaměstnavatele je dlouhodobý a nepřetržitý proces. Zaměřte se na komunikaci příběhu – proč firma existuje, kam směřuje, v čem je jedinečná, proč by se měl kandidát rozhodnout právě pro vás.  

HR marketing (marketing používaný v  personalistice) prodává firmu jako zaměstnavatele. Patří sem veškeré způsoby komunikace se stávajícími i potenciálními zaměstnanci. Poznejte důkladně svou cílovou skupinu, mluvte jejím jazykemzjistěte si, co je pro ni důležité, buďte vidět tam, kde je ona. 

Dejte o sobě vědět 

Pokud už má firma atributy atraktivního zaměstnavatele, musí je umět i dobře komunikovat. V  posledních letech výrazně roste důležitost sociálních sítí a už těžko byste hledali společnost, která je „asociální“. Dříve firmy na sociálních sítích firmy nejčastěji sdílely nabídky práce, aktuálně jsou to novinky ze života firmy a úspěchy. Tím se stává obsah atraktivní pro více cílových skupin – zaměstnance, obchodní partnery a samozřejmě také kandidáty.  

Pokud ještě nemáte na svém webu kariérní část, je nejvyšší čas ji doplnit. Použijte příběhy vlastních zaměstnanců, kteří začali ve firmě od píky a vyrostli v  úspěšné manažery. Zaměstnanci jsou rádi aktivní – podporujte je. Vytvořte blog a požádejte je, ať do něj přispívají. Lidé, kteří jsou takto aktivní a hlásí se ke svému zaměstnavateli, jsou ti nejlepší propagátoři značky. 

Budování značky a péče o ni je dlouhodobá investice, ale veškeré vložené úsilí se vám mnohonásobně vrátí ve formě jednoduššího náboru, zvýšené motivaci vašich zaměstnanců, nižší fluktuaci a nižších mzdových nákladů.

Podívejte se inspirativní přednášku 

Pro všechny, pro které je téma aktuální, máme k dispozici záznam z nedávné inspirativní HR snídaně na toto téma 

Pro zájemce o naše poradenské služby nabízíme první nezávislou konzultaci zcela zdarma.

Mohlo by vás zajímat

Blog Podcast

PODCAST: trendy v náboru lidí

Milan Mahovský, spoluzakladatel personálně-poradenské společnosti mBlue, byl hostem podcastu Time Toasters. Dozvíte se, jakým způsobem přistupuje k vedení lidí on sám. A jak můžete kreativně vymyslet a zlákat do firmy…

07.10.2019
Celý článek

Pro firmy

Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás, ozveme se vám co nejdříve zpět.

Odesláním formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů

Pro uchazeče

Hledáte lepší pracovní uplatnění? Chcete, abychom vám dali vědět, až se pro vás vhodná pozice otevře? Nahrajte nám, prosím, váš životopis.

Vložením CV souhlasíte se zpracováním osobních údajů