Staňte se magnetem na zaměstnance

31.05.2022
HR marketing long
Michaela Břehovská
Michaela Břehovská Marketing mBlue

Firmám už se nedaří nábor zaměstnanců tak jednoduše jak v minulosti. Kandidáti jsou zahlceni nabídkami, ze kterých si pečlivě vybírají a nenaláká je jen tak něco. Firmy jsou nucené investovat do Employer Brandingu (značky zaměstnavatele) a musí se zamýšlet nad tím, jak jsou vnímané jako zaměstnavatel na trhu práce. Ze statistik víme, že téměř 90 % uchazečů hledá recenze firem, ve kterých se chtějí ucházet o práci. Skvělá značka zaměstnavatele je magnetem na lidi, které firmě pomůžou zvýšit její hodnotu i ziskovost, a až o polovinu může snížit náklady na nábor. Jak toho ale docílit? 

Propojte HR s marketingem

Klíčovou roli v budování atraktivní a důvěryhodné značky zaměstnavatele hraje HR marketing. Prodává a komunikuje firmu jako zaměstnavatele. Pomáhá k získání a udržení nejvhodnějších zaměstnanců. Je jasné, že nejde o jednorázovou aktivitu, ale dlouhodobý kontinuální proces, při kterém musí spolupracovat jak lidi z HR oddělení, tak i z marketingu. A nesmí chybět podpora vedení. Jako nejlepší zaměstnavatelé jsou hodnocené firmy s osvíceným vedením, které vnímá důležitost zaměření tímto směrem. 

Pěkně krok za krokem: analýza, strategie, realizace 

Čím začít? Určitě analýzou. Koukneme se, jaká je naše aktuální situace a co potřebujeme řešit. Chceme zvýšit povědomí o firmě na trhu práce, nebo se nám nedaří nábor? Stanovíme si cíl a potřeby. 

Ve fázi analýzy co nejvíce využijte svých zaměstnanců – ptejte se jich, jak jsou ve firmě spokojení, proč tu pracují, co je přilákalo, co je pro ně v pracovním životě důležité, podle čeho se rozhodují, když si vybírají zaměstnavatele… Stanovte si svou Employer Value Proposition (EVP), neboli v čem jsme jako zaměstnavatel výjimečný a jedinečný. Co nabízíme oproti konkurenci. Výsledkem má být nabídka pro jednotlivé profesní skupiny, která je autentická, konkurenceschopná a zajímavá. 

Dalším krokem je definování strategie. HR marketing musí být promyšlený. Potřebujeme znát naše zdroje, rozpočty, komunikační kanály. A následně připravit co nejlepší zadání. Vymyslet strategii, jak svou nabídku potenciálním zaměstnancům představit, co a jak jim říkat, prostřednictvím čeho je oslovit. Důležité pravidlo: aktivity směřujeme vždy tam, kde je cílová skupina.  

Teď už se můžete pustit do realizace. Firmy s rozpočtem na HR marketing zpravidla připravují obsah sdělení a komunikaci interně, provedení pak outsourcují grafickému studiu, agentuře… Pokud jste menší firma s malým rozpočtem, zapojte do aktivit zaměstnance. Spokojený zaměstnanec rád doporučí firmu svému známému. Vhodné je vybrat z lidí ambasadory značky, kteří budou např. přispívat na sociální sítě, a pokud se aktivně zapojí i management, máte z poloviny vyhráno. Nezapomínejte měřit výsledek vašeho úsilí.  

Zvýrazněte svoji přitažlivost, probuďte touhu

Je důležité umět zaujmout. Používejte emoce, vyprávějte příběhy. Postavte HR marketing na lidech. Propagujte úspěchy svých zaměstnanců, vyprávějte příběh své firmy. Sdílejte videa z  firemních akcí. Nechte lidi nakouknout do vaší firemní kultury a atmosféry.  

Inspirujte se letošními vítězi

Zajímá vás, jakými projekty se v této oblasti inspirovat? Jak vypadají atraktivní náborové stránky nebo video? Jak vypadá náborový inzerát startupu, který dokázal zvýšit počet zaslaných CV z průměrných 19 na 400?? Potom si pusťte záznam inspirativní snídaně, kde se dozvíte více.

Mohlo by vás zajímat

Pro firmy

Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás, ozveme se vám co nejdříve zpět.

Odesláním formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů

Pro uchazeče

Hledáte lepší pracovní uplatnění? Chcete, abychom vám dali vědět, až se pro vás vhodná pozice otevře? Nahrajte nám, prosím, váš životopis.

Vložením CV souhlasíte se zpracováním osobních údajů