„Ze startupu top personálně-poradenská společnost“, očima jednoho z nás

15.11.2017
startup blog long
Lukáš Faifr
Lukáš Faifr HR Partner mBlue

mBlue 2012

Když jsem v červnu roku 2012 nastoupil do mBlue – nově založené firmy vlastněné 2 bratry –  napadlo mě, že tahle „rodinná“ personální agentura je jen jedna z dalších start-upů, které buď záhy zaniknou (v lepším případě budou přežívat) nebo expandují ke špici na trhu. Navíc – co si budeme povídat, rodinné firmy nebyly zrovna můj preferovaný směr.

Už v prvním měsíci jsem pochopil, že vize a cíle majitelů nejsou nijak nízké: stát se předním poskytovatelem komplexních HR služeb a poradenství. Do 5 let nabrat dalších 30 lidí a dále růst. Vytvořit prostředí, kam se zaměstnanci budou těšit. V duchu interních hesel „vstřícnost, spolehlivost, vytrvalost“ mě napadlo cosi o bláhovosti marketingových vizí, které slýchám každou chvíli. Navíc – čelili jsme konkurenci dalších cca 1500 agentur včetně velkých renomovaných hráčů.

Personální vize šly ale dobrým směrem:

V prvním roce nastoupily další 4 kolegyně. Překvapilo mě, jak rychle přibývali noví zákazníci a i systematičnost, s jakou se pracovalo na rozvoji interního „know-how“.  Nejvíc mě ale překvapila kvalita lidí, kteří byli do mBlue nabírání. Vždyť přeci „nový kolega nebo nová kolegyně“ je vždycky tak trochu nejistota…

V roce 2014 nás bylo cca 15 a nastaly kapacitní problémy. Vedení se tehdy rozhodlo koupit vilu v klidné části Nových Butovic. Toto jsme vnímali jako obrovský benefit – přece jenom terasy, vinný sklípek či zahrada nejsou v zaměstnání až tak často k vidění.

Během dalších 3 let se plánovalo rozšíření teamu na dvojnásobek a vytvoření pracovních teamů se systémem strukturovaného řízení. Bylo potřeba jednat rychle, protože se začala naplno projevovat absence interních směrnic a konceptu řízení vůbec. Vznikly role „team leaderů“ a top management se mohl naplno věnovat tvorbě organizační struktury, definicím pracovních míst, přepracování systému odměňování a vzdělávání, budovat struktury procesů, pravidel a směrnic tak, abychom se nedostali do fáze „neřízené střely“.  Co jsem ocenil bylo, že do procesu byli zapojeni všichni zaměstnanci – vznikly projektové týmy, naši firmu jsme si tedy budovali MY.

Myslím, že hlavním důvodem podařeného přerodu ze startupu do úspěšné firmy byla cesta, která se vyhýbala „jednorázovým byznysům“ a držela se vize stát se trvalým partnerem našich klientů.

Více než 80.000 kandidátů v databázi. Více než 180 spokojených  klientů, kteří každý rok většinu zakázek zadávají výhradně nám. Desítky absolvovaných assessment center a konzultačních projektů.  Nebude to dlouho trvat a budeme bouchat šampaňské na oslavu jednoho tisíce obsazených pozic.  32 zkušených kolegyň a kolegů, kteří chodí do práce rády/i.

mBlue nenabízí „rádoby“ benefity… mBlue přispívá tam, kde to má opravdu přidanou hodnotu – a to firemní kulturou.  Příjemným a vstřícným, ale zároveň s jasnou orientací na výkon. Pečlivě dbá na oblast rozvoje a vzdělávání zaměstnanců. Třeba školení nebo workshop každé úterní dopoledne na vybrané téma, to se každému novému v mBlue vždy nejdříve objeví v tváři úžas a pak přichází slova ocenění. Koneckonců, 6 týdnů dovolené za nadstandardní výsledky je také bezva věc. :-))

Co se mně osobně na mBlue líbí?

  1. Příjemné zjištění, že definované vize se opravdu plní. Díky systematickému řízení, zkušené a šťastné ruce při náboru teamu a následnému průběžnému rozvoji lidí se je daří naplňovat. Nejhorší rčení by totiž bylo „kovářovic kobyla chodí bosa“.
  2. Vstřícnost k zaměstnancům a podpora i v době, kdy se zrovna tolik nedaří. Ocenění výsledků, a to nejen finanční formou.
  3. A v neposlední řadě parta skvělých lidí – protože co si budeme říkat – pokud nefunguje team, ani sebelepší náplň práce nás nebude moc dlouho těšit…

 

Mohlo by vás zajímat

zimní offisite 2018

Zimní offsite 2019 u Kladna

Jako již tradičně každý rok celá firma mBlue v lednu vyrazila mimo kancelář na dvoudenní offsite meeting Břve, aby – nerušena každodenními záležitostmi – mohla vyhodnotit výsledky loňského roku a následně…

25.01.2019
Celý článek
vdv square

Naše sociální odpovědnost

Adventní čas je doba rozjímání a bilancování. Většinou si u toho uvědomíme hodnotu zdraví, rodiny, zázemí. Poslední dva roky jsou navíc poznamenané celosvětovou pandemií, která zasáhla každého z nás. O to více je třeba…

15.12.2021
Celý článek

Pro firmy

Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás, ozveme se vám co nejdříve zpět.

Odesláním formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů

Pro uchazeče

Hledáte lepší pracovní uplatnění? Chcete, abychom vám dali vědět, až se pro vás vhodná pozice otevře? Nahrajte nám, prosím, váš životopis.

Vložením CV souhlasíte se zpracováním osobních údajů