Efektivní řízení lidských zdrojů

aneb nejčastější HR otázky a odpovědi na téma pracovního práva.

V  době vyhlášení nouzového stavu v České republice a plošného omezení volného pohybu osob z důvodu ohrožení zdraví v souvislosti s prokázáním výskytu koronaviru (označovaný jako SARS CoV-2) na nejčastější otázky zaměstnavatelů mBlue připravilo ve spolupráci s právníky odpovědi.

Nejefektivněji se dosahuje cíle, když je tým poskládaný z lidí, kteří mají náplň práce stanovenou nejen podle svých dovedností, ale i s respektem k jejich osobnostním profilům. Každý z nás se cítí v určité roli dobře a tu opakovaně preferuje. Většinou v různých situacích volíme ještě sekundární nebo terciální roli. Více ale ne.

Umění je tým tedy vyváženě poskládat. Podívejte se, jak na to.

28. 01. 2020

Každý rok koncem ledna mBlue vyráží na dvoudenní pracovní offsite meeting za hranice Prahy, abychom vyhodnotili aktuální situaci 7 pilířů mBlue a vytvořili celofiremní akční plán na následující rok.  24. a 25. ledna 2020 jsme měli úžasnou trefu na počasí a mohli si to ve Špindlu užít na maximum.

Aplikace umělé inteligence (AI, Artificial Intelligence) do mnoha firemních procesů je dnes velký trend. Cílem je zvýšení efektivity, ať už v podobě zkrácení doby procesu, snížení nákladů nebo zvýšení kvality výstupu. mBlue jako partner klientů v oblasti náboru se díky poznatkům získaným napříč trhem stalo také vyhledávaným partnerem pro řešení nejrůznějších poradenských projektů a nově vnímáme, že téma AI začíná být žhavé i v personalistice.

Každý recruiter/headhunter zažil období, kdy se mu nedařilo. Chyby, které vedou k neúspěchu, jsou v interním HR stejné nebo podobné jako u recruitera v agentuře. Obojí spojuje klient/zákazník, interní nebo externí.

Pojďme se podívat na nejčastější důvody.

Když se zmíníte o interim pozici před personalistou nebo managementem, většina z nich si představí náhradu za hlavní účetní, která půjde na 6 měsíců na mateřskou, případně zástup za logistického manažera, když ten předchozí odešel na hodinu a vy chcete mít dostatek času si v klidu vybrat nového. Ve skutečnosti však využití interim specialistů a interim manažerů je o mnoho širší.

Přihlásili jste se do výběrového řízení a součástí je i Assessment centrum. Na roli Vám záleží a chcete uspět? Lenka Tothová, která Assessment centra připravuje a vyhodnocuje už více jak 15 let, vám prozradí, jak se na ně připravit tak, abyste v nich uspěli právě vy.

Milan Mahovský, spoluzakladatel personálně-poradenské společnosti mBlue, byl hostem podcastu Time Toasters. Dozvíte se, jakým způsobem přistupuje k vedení lidí on sám. A jak můžete kreativně vymyslet a zlákat do firmy člověka, kterého byste si jinak nemohli dovolit.

Když firma přijímá nového zaměstnance, není to jenom o podpisu smlouvy a usazení nováčka ke stolu.  Aby u nových zaměstnanců převládaly pozitivní emoce nad negativními a po prvních týdnech nehrozily tzv. zaječí úmysly, je dnes žádoucí mít ve firmě dobře nastavený adaptační proces neboli onboarding.

Podívejte se na 3 zlatá pravidla.

09. 09. 2019

Pro vyloučení pochybností hned na úvod prohlašuji, že se jedná o CHYBY na straně recruitera nebo personalisty. Budu tedy střílet do vlastních řad, jmenovitě sám do sebe 😊.