Efektivní řízení lidských zdrojů

V úterý 29. 5. se krásných prostorech Business Centra Aspira hned vedle nových kanceláří mBlue v Nových Butovicích konalo snídaňové setkání na velmi aktuální téma: "Jak snížit počet odmítnutých nabídek mezi uchazeči o zaměstnání". Je vidět, že toto téma pálí mnoho firem, jelikož účast předčila naše očekávání. Na event zavítalo 40 personalistů a HR manažerů firem z řad našich klientů. Na snídani jsme představili zajímavé výstupy z dvouletého projektu, kdy se mBlue podařilo v roce 2017 snížit počet odmítnutých nabídek oproti roku 2016 o celých -40%.

mBlue představilo výsledky unikátního dlouhodobého průzkumu důvodů odchodu ze zaměstnání na výroční konferenci HR KNOW HOW, která se pořádala 23. května ve Slovanském domě. Výzkumného projektu se od roku 2013  účastnilo již téměř 4 500 uchazečů o zaměstnání, lidí s převážně VŠ vzděláním ucházející se o pozice specialistů a managementu , kteří vyplnili dotazník a následně s nimi byl veden osobní pohovor. Vzhledem k délce trvání průzkumu jsme letos mohli identifikovat výrazné změny v chování zaměstanců.

Zuzana Paulová, Key Account Director a Milan Mahovský, jednatel společnosti, seznámili více než 270 účastníků konference s posledními trendy důvodů odchodu ze zaměstnání napříč jednotlivými obory a v závěru prozradili pro současnou situaci nejefektivnější metody zvýšení retence

Příští rok to bude neskutečných vpravdě neuvěřitelných 25 let, kdy jsem se přidal na palubu těch, kteří se zabývají vyhledáváním a náborem nových zaměstnanců. Vzpomínám na tyto začátky, pro nás tehdy normální, ale pro mé současné kolegy určitě úsměvné, zábavné či dokonce archaické. „Inu minulé tisíciletí “, říkám jim s nadsázkou. Paradoxně trh v té době poněkud připomínal současnou situaci: z pohledu velkého množství volných míst oproti neadekvátní nabídce trhu.  

Jsou ženy ve vedoucích pozicích stejně schopné jako muži? Anebo dokonce schopnější? Časopis Forbes zveřejnil globální studii 22 tisíc firem, podle které společnosti, které mají ve vedení alespoň 30% žen, jsou o 6% ziskovější. Kompletní článek najdete zde.

Všem ženám v souvislosti s jejich dnešním svátkem přejeme hodně spokojenosti a úspěchu v jejich profesích!

PS: mBlue má 4 ženy v 8-členném top managementu. Jak jste na tom vy?

Nezaměstnanost klesá na 3%. Tak nízká nezaměstnanost tady od poloviny 90.let nikdy nebyla. Pro firemní úspěch je podstatné přijít s chytrou strategií na tyto témata:

  1. Jak zaměstnance najít aneb Jak zlepšit firemní schopnost získat kandidáty na interview.
  2. Jak udržet stávající zaměstnance.
  3. Jak udržet nové zaměstnance. 

Jsou toto oblasti shodné s Vaší HR strategií pro 2018? Pokud ano, věřím, že tento článek pro vás bude drobnou inspirací.

Rádi Vám pomůžeme, nabízíme pro 1 hodinu poradenství zdarma či tak dlouho, jak budeme potřebovat.

Milan Mahovský, GM a jednatel mBlue, milan@mblue.cz

„Můj táta jezdil autem po Karlově mostě a cestou do Brna prý potkal i 6 aut. Bylo to opravu tak dávno? Ani ne! Je to můj táta. Níže uvedená studie vám přiblíží, co brzy zažijete. Nejde o technologické novinky, že vám pizzu přiveze dron a dítě do školy odveze bezpilotní auto. Jde o HR, o vaši práci, která se mění stále rychleji. Určitě některé trendy již cítíte.“ Hezké zamyšlení přeje Milan Mahovský, mBlue.

Už jste někdy ve firmě pomysleli na interim recruitment manažera? Ten se totiž v konkrétních situacích docela dobře vyplatí. Pokud pod návalem náborových aktivit ani nevíte, kde vám hlava stojí, je na čase předat tu nejhorší práci profíkovi, který vám uvolní ruce. Seznamte se...

Pondělí 18. července

Bojujete s nedostatkem kvalifikovaných kandidátů? Nedaří se Vám oslovit ty správné uchazeče? A už jste se zamysleli, jakým způsobem vedete kampaň ohledně zaměstnání právě ve Vaší firmě?

Výrazným prvkem v oblasti HR je tzv. employer branding. Budování značky zaměstnavatele je vhodné věnovat péči ještě před samotným určením strategie řízení lidských zdrojů. Získat informace o tom, jak je Vaše firma vnímána na trhu práce i Vašimi vlastními zaměstnanci může být klíčové pro další rozhodování při volbě komunikace pracovních příležitostí. Lze vycházet z různých průzkumů znalosti značek zaměstnavatelů či si vytvořit interní průzkum motivovanosti a spokojenosti stávajících zaměstnanců.

Nedostatek kandidátů je problém, se kterým se v současné chvíli potýká většina firem - zejména pokud se jedná o specializované pozice. Hlavní příčinou je aktuální ekonomická situace způsobující malou nezaměstnanost, částečně také viníme nefunkční školství nebo nepružný korporátní systém. Co když je ale důvodem i naše nepružné myšlení? Požadavky manažerů na vhodné kandidáty jsou někdy velmi rozsáhlé, zahrnující dlouholetou úspěšnou praxi na stejné pozici a řadu osobních, poměrně často proti sobě jdoucích vlastností. Pak samozřejmě není překvapením, že obdrží od HR oddělení takových lidí poskrovnu.

Vtip je jednoduše v tom, zkusit přemýšlet jinak. Zvážit i kandidáty, kteří nemají CV dokonale odpovídající popisu dané pozice. Je jasné, že v rámci klasické metody individuálních pohovorů nechceme ztrácet hodinu čas s analytikem, s nadějí, že se z něj vyklube zdatný obchodník. Pravděpodobně to v tomto omezeném časovém limitu ani nebudeme schopni posoudit. A právě zde se výborně uplatní metoda výběru kandidátů Assessment Centrum.

Před dvěma týdny jste si zde mohli přečíst článek o našem průzkumu, proč lidé mění zaměstnání. Zaměřili jsme se v něm na nejčastější důvod odchodu - nemožnost seberealizace. V dnešním díle se chceme podívat na další časté důvody - nemožnost povýšení, nespokojenost s nadřízeným, mzda a benefity, atmosféra v týmu nebo reorganizace.