Analyzujeme pozice vhodné pro vás
Analýza chvíli potrvá
Analýza chvíli potrvá
Letos na jaře absolvoval celý team mBlue psychodiagnostické testy společnosti TCC, předního poskytovatele služeb spojených s psychodiagnostikou. Za 20 let působení absolovovalo některý z jejich testů více než 100 tisíc lidí v kancelářských profesích. Výsledky přinesly zajímavé odhalení. Ukazuje se, že průměrný recruiter poradenské společnosti mBlue a průměrný manažer z interního HR jsou z pohledu psychologického profilu ze stejného těsta, ovšem v některých aspektech agenturní recruiter přináší do náborového procesu vysloveně živou vodu.
Pokud se podíváme na detaily výsledků, zjistíme, že nejpodobnější jsou si interní HR zaměstnanci a externí konzultanti ve způsobu rozhodování, prioritách a strategiích jednání.
Obě skupiny jsou orientované na lidi, na dobré vztahy a na spolupráci, obě skupiny berou v potaz potřeby okolí, atmosféru a upřednostňují empatii před tvrdým sebeprosazováním. Obě skupiny jsou velmi přizpůsobivé a zohledňují kontext a stávající situaci.
Nejméně podobní jsou si konzultanti mBlue a interní zaměstnanci HR v oblasti dynamiky, aktivity a kreativity. Celkové výsledky osobnostních testů interních zaměstnanců HR ovlivňují výsledky korporátních HR specialistů.
Dynamika práce v personální agentuře se od korporací liší: od konzultantů se očekává rychlá reakce na potřeby klientů, schopnost rychle navázat kontakt s klienty i kandidáty a proaktivita v navazování obchodních vztahů. Také tím, že se agentura potkává se širokým záběrem klientů, má lepší šance zachytit nové trendy, což agenturnímu recruiterovi zvyšuje schopnost přesvědčit uchazeče. Projevuje se u něj i jistý nadhled a orientace na celek daný šířkou zkušeností. Aby byl konzultant úspěšný, musí najít rychle vhodnou odpověď na klientovy potřeby. Naproti tomu korporátní HR funguje obvykle ve striktně definovaném prostředí, s ročními plány a budgety.
Pokud jde o ostatní subtesty, platí, co bylo řečeno na začátku: osoba v interním HR a osoba v mBlue agentuře si jsou podobné, tudíž si navzájem spolu dobře rozumí, což je dáno faktem, že obě pracovní pozice vyžadují osobnostně podobné typy zaměstnanců.
Psychodiagnostika se v českých firmách stává stále populárnějším nástrojem – aktuálně ji využívá 46 % organizací, a to nejen při náboru, ale i při rozvoji týmů. Umělá inteligence navíc tento…
Assessment centra (AC) již dlouho představují základní nástroj pro hodnocení a výběr kandidátů na náročné pozice. Přestože jejich popularita mezi kandidáty nebývá vysoká, dokonce více než 57 % kandidátů uvádí,…
Psychodiagnostika je velmi obsáhlá psychologická disciplína. Jejím úkolem je zjistit povahu a úroveň různých duševních stavů a charakteristik člověka. Převážnou většinu informací čerpá z oblasti psychologie osobnosti a doplňuje je…
Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás, ozveme se vám co nejdříve zpět.
Hledáte lepší pracovní uplatnění? Chcete, abychom vám dali vědět, až se pro vás vhodná pozice otevře? Nahrajte nám, prosím, váš životopis.