Analyzujeme pozice vhodné pro vás
Analýza chvíli potrvá
Analýza chvíli potrvá
Možná máte v současné době úplně jiné starosti než povyšování zaměstnanců, ale i teď je třeba se vyhýbat chybám, které by vám přinesly v budoucnu potíže.
Máte jasnou představu o tom, kdo bude zastupovat vaše klíčové manažery, specialisty atd. v případě náhlé nemoci? Nemusí to být jen Covid, kdysi jsme podobnou situaci řešili v mém bývalém zaměstnání jako důsledek autonehody. Víte, kdo převezme jejich roli v případě dlouhodobé rekonvalescence nebo rizikového těhotenství? Máte plán náhrad (nástupnictví) pro odchody do důchodu nebo odchody k jinému zaměstnavateli?
Základní – a mnohdy fatální – chyba při povyšování situace je rozhodování pod tlakem situace. Vyhnout se jí přitom zabere jen pár desítek minut ročně: stačí identifikovat klíčové zaměstnance a u každého si vyjasnit (a zaznamenat!), kdo konkrétní lidi nahradí krátkodobě, v případě nemoci, úrazu apod., a kdo z firmy by je mohl nahradit v případě výpovědi trvale, jaké kompetence k tomu aktuálně má a které zatím postrádá. Doporučujeme tento postup propojit s ročním hodnocením.
Ošemetné je také povyšovat toho, kdo tu práci stejně dělá / zná, nebo protože nadřízený nestíhá. Vyhýbejte se snadným řešením. To, že je někdo po ruce, z něj nutně nedělá ideálního kandidáta. I v tomto případě zvažte požadavky obsazované pozice a potřebné kompetence vs. kompetence kandidáta na povýšení.
To, co vnímám při povyšování zaměstnanců jako klíčové, je jejich potenciál a porovnání jejich kompetencí s požadavky obsazované funkce. V případě pochybností doporučujeme využít psychodiagnostiku, nebo Development centra.
Pokud byste se chtěli o tématu dozvědět víc a poradit se o vaší situaci, kontaktujte nás . Nabízíme hodinovou konzultaci zdarma.
Nedávno jsme se podobným tématem zabývali na inspirativní HR snídani pro naše klienty, ze které vám nabízíme záznam.
Konflikty na pracovišti jsou nevyhnutelnou součástí firemního prostředí. Tyto nesoulady, rozpory a nepochopení v pracovních týmech mohou závažně narušit produktivitu, kreativitu a celkovou atmosféru v organizaci. Jejich negativní dopady vedou…
Když se řekne Interim manager, první asociace bývá mylně spojována v České republice pouze s krizovým managementem. Skutečnost je ovšem taková, že v současnosti interim manažer bývá najímán do firmy mnohem častěji za…
Nedávno jsem četla, že zaměstnavatel si nekupuje čas zaměstnanců, ale jejich aktivitu. Koronavirus ukázal, že nad časem ani aktivitou zaměstnanců zaměstnavatel nemá plnou kontrolu – a to ani když jsou…
Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás, ozveme se vám co nejdříve zpět.
Hledáte lepší pracovní uplatnění? Chcete, abychom vám dali vědět, až se pro vás vhodná pozice otevře? Nahrajte nám, prosím, váš životopis.