Analyzujeme pozice vhodné pro vás
Analýza chvíli potrvá
Analýza chvíli potrvá
Možná máte v současné době úplně jiné starosti než povyšování zaměstnanců, ale i teď je třeba se vyhýbat chybám, které by vám přinesly v budoucnu potíže.
Máte jasnou představu o tom, kdo bude zastupovat vaše klíčové manažery, specialisty atd. v případě náhlé nemoci? Nemusí to být jen Covid, kdysi jsme podobnou situaci řešili v mém bývalém zaměstnání jako důsledek autonehody. Víte, kdo převezme jejich roli v případě dlouhodobé rekonvalescence nebo rizikového těhotenství? Máte plán náhrad (nástupnictví) pro odchody do důchodu nebo odchody k jinému zaměstnavateli?
Základní – a mnohdy fatální – chyba při povyšování situace je rozhodování pod tlakem situace. Vyhnout se jí přitom zabere jen pár desítek minut ročně: stačí identifikovat klíčové zaměstnance a u každého si vyjasnit (a zaznamenat!), kdo konkrétní lidi nahradí krátkodobě, v případě nemoci, úrazu apod., a kdo z firmy by je mohl nahradit v případě výpovědi trvale, jaké kompetence k tomu aktuálně má a které zatím postrádá. Doporučujeme tento postup propojit s ročním hodnocením.
Ošemetné je také povyšovat toho, kdo tu práci stejně dělá / zná, nebo protože nadřízený nestíhá. Vyhýbejte se snadným řešením. To, že je někdo po ruce, z něj nutně nedělá ideálního kandidáta. I v tomto případě zvažte požadavky obsazované pozice a potřebné kompetence vs. kompetence kandidáta na povýšení.
To, co vnímám při povyšování zaměstnanců jako klíčové, je jejich potenciál a porovnání jejich kompetencí s požadavky obsazované funkce. V případě pochybností doporučujeme využít psychodiagnostiku, nebo Development centra.
Pokud byste se chtěli o tématu dozvědět víc a poradit se o vaší situaci, kontaktujte nás . Nabízíme hodinovou konzultaci zdarma.
Nedávno jsme se podobným tématem zabývali na inspirativní HR snídani pro naše klienty, ze které vám nabízíme záznam.
Co všechno patří do značky zaměstnavatele Každá firma, pokud má zaměstnance, má i značku zaměstnavatele (Employer Brand). I když o něj možná neusilovala, i když o něm možná ani neví, …
Rozhovor se zakladatelem personálně-poradenské agentury mBlue Czech Milan Mahovský říká, že nejžádanější budou prostředníci mezi IT a dalšími obory. Lidé budou ze zaměstnaneckého poměru přecházet na freelancing a bez moderních IT technologií…
Aby vám inzerát oslovit co nejvíce kvalitních kandidátů, personalista musí myslet u náborového inzerátu tyto 3 důležité věci: forma, obsah a jazyk. Začněte přehlednou formou a držte se doporučené struktury…
Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás, ozveme se vám co nejdříve zpět.
Hledáte lepší pracovní uplatnění? Chcete, abychom vám dali vědět, až se pro vás vhodná pozice otevře? Nahrajte nám, prosím, váš životopis.