Analyzujeme pozice vhodné pro vás
Analýza chvíli potrvá
Analýza chvíli potrvá
Hodnocení zaměstnanců je velmi neoblíbená činnost: manažeři se mu vyhýbají, zaměstnanci se ho bojí a personalisty frustruje přístup obou… Přesto se domnívám, že hodnocení má smysl, protože zpětná vazba nám pomáhá stát se lepší verzí sebe sama.
Jak tedy letos provést roční hodnocení zaměstnanců? Efektivně!
To, co potřebujete, je identifikovat:
Místo složitých kompetenčních modelů se soustřeďte na to, co vaši zaměstnanci skvěle zvládli. Pravděpodobně se museli přizpůsobit změněné situaci: možná jste bojovali s nedostatkem zakázek nebo naopak s jejich prudkým nárůstem. Soustřeďte se na flexibilitu, právě teď je klíčová. Pokud vaši zaměstnanci letošní rok dobře zvládli, nejspíš prokázali značnou flexibilitu v obtížné době, a proto chvalte, chvalte, chvalte!
Využijte hodnocení pro komunikaci o potřebách:
S ohledem na rychle se měnící situaci doporučujeme zkrátit hodnotící období. Nastavujte dynamické cíle a upravujte je podle toho, jak se situace a okolnosti budou měnit. Poskytujte zpětnou méně formálně a častěji. Naučte manažery poskytovat zpětnou vazbu průběžně.
Zkuste pro další období nastavit cíle pro týmy, nikoli jednotlivce, a směřovat je jako celek – tým už se o své členy postará sám. Budete díky tomu schopní rychleji reagovat na měnící se situaci.Nelpěte na zavedených postupech; řadu z nich jsme letos museli opustit, proč je tedy nenahradit něčím jednodušším, praktičtějším, flexibilnějším?
Pokud byste se chtěli o tématu dozvědět víc a poradit se o vaší situaci, kontaktujte nás . Nabízíme hodinovou konzultaci zdarma.
S našimi klienty jsme se tímto tématem zabývali na inspirativní HR snídani, ze které vám zdarma nabízíme záznam.
Roční hodnocení je jedna z nejméně oblíbených oblastí činnosti HR (možná dokonce nejméně oblíbená). Nikdo ho nemá rád; svorně ho nesnáší zaměstnanci i manažeři. HR specialisty pochopitelně frustruje marně vynaložená…
Tuto otázku občas slýchám od klientů a odpověď na ni je překvapivě jednoduchá: když se chystáte najmout prvního zaměstnance. I jediný zaměstnanec musí dostat platnou pracovní smlouvu, i jediný zaměstnanec…
Aby vám inzerát oslovit co nejvíce kvalitních kandidátů, personalista musí myslet u náborového inzerátu tyto 3 důležité věci: forma, obsah a jazyk. Začněte přehlednou formou a držte se doporučené struktury…
Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás, ozveme se vám co nejdříve zpět.
Hledáte lepší pracovní uplatnění? Chcete, abychom vám dali vědět, až se pro vás vhodná pozice otevře? Nahrajte nám, prosím, váš životopis.