Analyzujeme pozice vhodné pro vás
Analýza chvíli potrvá
Analýza chvíli potrvá
„Dobrý den, mám pro vás nabídku práce, můžeme se potkat?“
Takovou nebo podobnou větu už jste zřejmě slyšeli. Víte, jak poznáte, že byste tentokrát měli zbystřit? Článků o tom, kde a jak najít ty správné kandidáty je plný internet. Pojďme se ale na to podívat z druhé strany: jak poznáte, že mluvíte s recruiterem, který vám opravdu ve vaší kariéře pomůže?
Tak zaprvé. Úspěšný recruiter s vámi vždy mluví tak, aby vás zaujal. Dokáže šikovně zjistit vaši současnou situaci, motivaci a navázat nato relevantními informacemi, které na vás zapůsobí. Dokáže se na vás „naladit“ a říct vám mnohem víc než suché job description, které mu leží na stole – to přece nikoho nezajímá. Na druhou stranu si ale váží vašeho času. Když zjistí, že na nabízeném místě nenajdete to, co hledáte, nebojí se vám to otevřeně přiznat.
Pokud se s takovým člověkem potkáte, vězte, že tím mnohem víc získáte, než ztratíte. Zajímá se o to, co opravdu chcete dělat. Má dostatek informací nejenom o pozici, ale i o situaci ve společnosti, pro kterou danou pozici hledá, je schopný poskytnout zákulisní informace, které v inzerátu nikdy nenajdete. Musí na vás působit, že o pozici a firmě má tolik informací, jako kdyby tam sám pracoval, a že rozumí tomu, co říká. Z takové schůzky člověk nemůže odejít jinak než plný dojmů a očekávání.
Zamyslete se, kolik recruiterů se vám po pohovoru obratem ozvalo a informovalo vás o procesu výběrového řízení? Spočítali bychom to na prstech jedné ruky a řekněme si na rovinu, není to běžné. Ne každý recruiter se ke kandidátovi chová jako ke svému opečovávanému klientovi. Pokud se dva, tři týdny nic neděje a recruiter nereaguje na vaše dotazy, můžete si ho rovnou vyškrtnout ze seznamu spolehlivých partnerů. Úspěšný recruiter udržuje vždy kandidáta „v obraze“, informuje, jak výběrové řízení probíhá a plánuje s vámi další schůzky.
Tak jo, proběhla první, druhá schůzka ve vaší vysněné firmě, ale o recruiterovi, který vás oslovil na začátku už ani vidu ani slechu. Zapomeňte na to. Váš recruiter by s vámi měl být v kontaktu stále, ptát se na vaše pocity, sdílet s vámi zážitky z prostředí a také by s vámi měl konzultovat i ostatní pracovní příležitosti. Má dostatek zkušeností na to, aby s vámi dokázal projít možné výhody a nevýhody, je pro vás takovým psychologem a partnerem.
Někdy je proces výběrového řízení rychlý a za týden dostanete nabídku, jindy se to klidně „protáhne“ do týdnů až měsíců. S recruiterem, který vás vším provází, vzniká vztah, možná dokonce přátelství, kde nejsou na programu jenom pracovní záležitosti. A když nastoupíte do práce svých snů, máte plnou hlavu nových věcí, tento člověk vám opět zavolá a zajímá se, prostě je tady pro vás teď, ale i do budoucna.
mBlue je personálně-poradenská společnost, která dodržuje tento kodex kvality. Pokud plánujete změnit místo a chcete, aby celé kolečko pohovorů a vyjednávání proběhlo s kvalitním partnerem za zády, založte si na našem webu svůj mProfil. V okamžiku, kdy se vaše vysněné místo objeví, vám dáme vědět a pomůžeme vám uspět.
Na trh práce právě vstupuje nová generace mladých dospělých, známá pod označením Gen Z nebo také post-mileniálové. Tato demografická kohorta, následující po generaci Mileniálů (Generace Y), zahrnuje lidi narozené mezi…
Roky jste si tvrdě budovali svoji kariéru, dostali jste v rámci velké mezinárodní korporace na velmi dobře placenou manažerskou pozici, ale jak čas běží, máte sice dobré finanční ohodnocení, funkční…
Budování značky není jen záležitostí produktů nebo firem. Svou image si dlouhodobě budují také města, prestižní školy, světové měny, obrazy, knihy, známky, různé symboly a další. Nezmínili jsme však kategorii,…
Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás, ozveme se vám co nejdříve zpět.
Hledáte lepší pracovní uplatnění? Chcete, abychom vám dali vědět, až se pro vás vhodná pozice otevře? Nahrajte nám, prosím, váš životopis.