Analyzujeme pozice vhodné pro vás
Analýza chvíli potrvá
Analýza chvíli potrvá
Každá firma chce mít ty nejkvalitnější zaměstnance, kteří jí pomůžou v rozvoji a růstu. Pojďme si ukázat, jaké kroky udělat, aby je získala. Situace, kdy se kandidáti hlásí do firmy sami od sebe a zaměstnavatel si z nich může vybírat, nepřichází jen tak z čistého nebe. Je za tím cílené a dlouhodobé budování dobré pověsti zaměstnavatele.
Pokud chce firma na trhu uspět se svými produkty nebo službami, být konkurenceschopná a mít zisk, musím věnovat čas marketingu. Jak už řekl Peter Drucker: “Cílem marketingu je poznat a pochopit zákazníka natolik dobře, aby mu produkt padl jako šitý na míru a prodával se sám.“ Když nahradíme slovo “zákazník” slovem “zaměstnanec” a slovo “produkt” slovem “pracovní pozice”, máme podstatu HR marketingu. HR marketing totiž buduje image atraktivního zaměstnavatele. Jsou to veškeré způsoby komunikace směrem k potenciálním i stávajícím zaměstnancům.
HR marketing je nikdy nekončící proces a zasahuje do řady činností ve firmě. Ovšem pokud nevíte, kam jdete, nikdy tam nedojdete. Zaměstnavatel si musí definovat svou strategii, dlouhodobé a krátkodobé cíle.
Doporučení: V marketingu si velmi často tvoříme tzv. persony, které nám detailně popisují klasického zástupce cílové skupiny. Využijte je i v HR a popište si vaše jednotlivé skupiny typických zaměstnanců.
Doporučení: Zeptejte se svých stávajících zaměstnanců, proč pro vás rádi pracují, čeho si cení, co je pro ně v práci nejdůležitější.
Doporučení: Používejte obrázky, ikony, animace, videa… kreativitě se meze nekladou. Samotný text už dnes nikoho neosloví.
Doporučení: Využijte spokojených zaměstnanců. Určitě rádi doporučí volnou pozici svým známým, nebudou váhat s napsáním pozitivní hodnocení na svého zaměstnavatele a zapojit se do komunikace na firemních sociálních sítích.
Zajímá vás, jakými projekty se v této oblasti inspirovat? Co musí splňovat kariérní stránky, nebo jak vypadá úspěšná náborová kampaň? Jak využít sociální sítě v HR marketingu a recruitmentu? Jak může ulehčit HR automatizace a umělá inteligence (AI)? Potom si pusťte záznam z inspirativní snídaně, kde se dozvíte více.
Nezapomeňte, že správně nastavený HR marketing pomáhá k získání a udržení nejvhodnějších zaměstnanců a pomáhá budovat silný brand.
Koho si potřebujete udržet V první řadě si ujasněte, co pro vás znamená pojem „nejlepší zaměstnanci“. Kdo jsou ti, které si nutně potřebujete udržet? Jsou to nositelé know-how? Nejzkušenější zaměstnanci?…
Češi chtějí v práci kamarády, více dovolené a profesní růst. To jsou nejčastější požadavky zaměstnanců. V době, kdy je přemíra pracovních míst, si mohou dovolit žádat víc. Jaká je největší…
Z průzkumu Harvard Business Review vyplývá, že kvůli pandemii Covid 19 se: 75 % zaměstnanců cítí sociálně izolovaní; 57 % zaměstnanců cítí větší úzkost než před pandemií; 53 % zaměstnanců…
Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás, ozveme se vám co nejdříve zpět.
Hledáte lepší pracovní uplatnění? Chcete, abychom vám dali vědět, až se pro vás vhodná pozice otevře? Nahrajte nám, prosím, váš životopis.