Analyzujeme pozice vhodné pro vás
Analýza chvíli potrvá
Analýza chvíli potrvá
Když se řekne Interim manager, první asociace bývá mylně spojována v České republice pouze s krizovým managementem. Skutečnost je ovšem taková, že v současnosti interim manažer bývá najímán do firmy mnohem častěji za účelem pokrytí výpadku jako „Gap manager“ nebo na posílení teamu jako „Project Manager“. Poptávka sílí zejména v průmyslových odvětvích, ve výrobě, logistice a IT. Nově, jak se mění pracovní trh, vzniká velká poptávka po interim manažerech v HR oblasti. Interim Recruitment se tak stává novým trendem.
Potřeby firem bývají různé. Milan Vondráček z mBlue to shrnuje.“ Z mých zkušeností mohu potvrdit, že Interim využije jakákoli společnost v různém stádiu vývoje. Dovedu si představit start-up společnost, která chce rychle obsadit klíčové role a nemá zatím dostatečné know-how, na druhé straně jsou velké mezinárodní společnosti, které mají v HR kompetentní a šikovné lidi, ale potřebují dočasně posílit kapacity.“
Nejčastější důvody, proč firmy interim recruitment využívají, shrnuje Milan do těchto 4 skupin:
Jsou společnosti, které narostly v headcountu a nedisponují HR podporou. Nábor řeší linioví manažeři, kteří nemají know-how ani čas.
Momentální výpadek recruitmentu (odchod člověka zodpovědného za nábor).
Dočasná nutnost náboru většího množství zaměstnanců.
Zodpovědnost za celou HR agendu nedává dostatečný prostor na nábor nebo pro určité sektory náboru (např. headhunting nebo specializované pozice).
Milan Mahovský, ředitel divize mBlue, je přesvědčený o tom, že interim recruitment sloučí výhody interního náboru s náborem přes recruitingovou agenturu. „Interim recruiter bývá fyzicky přítomen ve firmě, pro kterou lidi nabírá. Je tedy schopen dobře nasát potřeby na hledaného člověka s ohledem na firemní kulturu a vybrat takového, který bude optimálně sladěn s charakterem liniových manažerů.“ Tím, že se interim recruiter stává součástí týmu, se celý proces náboru enormně zrychlí. „Pro mě je nejdůležitejší, že interim recruiter najme lidi, s nižším rizikem nenastoupení nebo ukončení poměru ve zkušební době, dle našich zkušenosti až o polovinu a zároveň se zkrátí doba náboru, záleží na situaci, v rozmezí 20 – 50 %.„Interim recruiter se vyplatí i finančně
Odměnu interim manažeři stanovují individuálně podle délky projektu, počtu obsazovaných pozic a senioritě poskytnutého interima. Cena vychází z odměny recruiting manažera na obdobné pozici nebo konzultanta v recruitingové firmě. Ti pracují nejčastěji na základě denní sazby, ta se pohybuje kolem 5-10 tisíc korun /den. Pokud si klient přeje, lze odměnu smluvně vázat na výkon za každou obsazenou pozici. Milan Vondráček dodává: „Pro společnost Bobcat jsem interim recruitment dělal 6 měsíců, na 40 hodin týdně a za tu dobu se podařilo obsadit 15 klíčových pozic do středního a vyššího managementu. Ve srovnání s cenou recruitingové agentury se tedy pronájem interim recruitera společnosti jednoznačně vyplatil, finančně i z pohledu rychlosti a kvality obsazení pozic.“ Naopak pro společnost IFS Czech Milan pracoval jen 1 den v týdnu, zajistil veškerou inzerci, prescreening a pohovory společně s manažery společnosti. Za dobu působení se podařilo obsadit 5 pozic. Veronika Mazancová, která pracovala jako interim recruiter pro společnost Fortuna, dodává: „Klient potřeboval urgentně vyřešit nábor klíčových IT specialistů pro významný transformační program. Jednalo se o časově omezené období 6 měsíců a pro klienta tedy bylo výhodnější nabrat Interim Recruitera, který zná trh, je schopen se rychle zorientovat v novém prostředí a po ukončení své práce a naplnění stanovených cílů ze společnosti jednoduše odejde. Tedy absolutní flexibilita klienta. Toto jsou nesporné výhody Interim řešení.“
Máte ve Vaší společnosti na starosti nábor a máte pocit, že se nedaří pozice obsazovat dostatečně rychle a hladce? Vyzkoušejte nezávislou konzultaci mBlue. Přičin a vhodných řešení bývá více.
Fakt, že 41% firem* v ČR organizuje assessment centra, vyplynul jako jeden z výsledků průzkumu, které prováděla naše kolegyně v mBlue Karolína Šerá nejen pro svou diplomovou práci. Karolína oslovila přes 300…
Nudná práce bez seberealizace je dlouhodobě nejčastějším faktorem ukončení pracovního poměru kancelářských profesí. V loňském roce činil 37% podíl na výpovědích. Uplynulý atypický rok ale posunul na čelní místo jiný faktor,…
Aby vám inzerát oslovit co nejvíce kvalitních kandidátů, personalista musí myslet u náborového inzerátu tyto 3 důležité věci: forma, obsah a jazyk. Začněte přehlednou formou a držte se doporučené struktury…
Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás, ozveme se vám co nejdříve zpět.
Hledáte lepší pracovní uplatnění? Chcete, abychom vám dali vědět, až se pro vás vhodná pozice otevře? Nahrajte nám, prosím, váš životopis.