Inspirace z praxe: Nestíháte nábor?

Už jste někdy ve firmě pomysleli na interim recruitment manažera? Ten se totiž v konkrétních situacích docela dobře vyplatí. Pokud pod návalem náborových aktivit ani nevíte, kde vám hlava stojí, je na čase předat tu nejhorší práci profíkovi, který vám uvolní ruce. Seznamte se…

V každé firmě se to někdy stává

Potřebujete urgentně nabrat 10 zaměstnanců a neplánovaně vám odejde kolega zodpovědný za nábor klíčových lidí. Možná se vám nedaří obsadit určité specializované pozice. Nebo „jen“ hledáte řešení, jak zlepšit kvalitu a rychlost náboru.

Přinášíme vám proto inspirativní rozhovor s Milanem Vondráčkem, interim recruitment manažerem a profesionálem v oblasti HR s více než dvacetiletou praxí, který na praktických příkladech představí, jak tyto situace vyřešit s elegancí a maximálním přínosem pro vaši firmu.

interim-recruitment

Milane, ve své praxi jsi se už párkrát setkal s nepříznivou situací, kdy firmě odejde klíčový pracovník z HR, zodpovědný za recruitment například středního/vyššího managementu, a uvolněné místo se z různých důvodů nedaří rychle obsadit. Tato „trhlina“ pak může stát firmu hodně úsilí a času, než ji opět zacelí. Co je v takové situaci nejefektivnějším řešením?

V tomto případě je řešením tzv. „interim recruitment“, kdy si firma na nějaký čas, potřebný k vyřešení akutní situace, najme manažera/recruitera. V reálu to vypadá následovně: do společnosti nastoupí zkušený profesionál, který komplexně převezme celou agendu na svá bedra a dokáže se velmi rychle zorientovat. Z praxe dobře zná, co obnáší obsazované pozice nebo je schopen pochopit jednotlivé popisy práce a požadavky od liniových manažerů, s kterými umí na vysoké úrovni komunikovat. Díky tomu se zahájí potřebné kroky, které firmu posunou dál, aniž by pocítila nějaký deficit.

V jakých dalších případech bys firmám doporučil, aby si na nějaký čas najmuli recruitera a proč?

Těch důvodů může být velmi mnoho, uvedu zde alespoň nejčastější situace, do kterých se firmy dostávají. Společnosti velmi často řeší nedostatek HR kapacit při náboru zaměstnanců. Může se také stát, že se nedaří obsadit konkrétní pozice nebo HR oddělení není vybaveno potřebným know-how v dané oblasti náboru. Často jsou lidé také pod časovým tlakem… A nezřídka se stává, že společnost expanduje buď lokálně, nebo třeba i ze zahraničí – přesouvají sem výrobu například z Německa a rychle řeší potřebu náboru většího počtu zaměstnanců.

Mohl bys nás seznámit s nějakým zajímavým případem z praxe – jak spolupráce probíhala a jaký byl výsledek?

Osobně jsem byl zhruba půl roku ve společnosti Doosan Bobcat v Dobříši na plný pracovní úvazek. Situace byla pro firmu velmi složitá, protože zde odcházel klíčový zaměstnanec v oblasti náboru a jeho nástupce na poslední chvíli nabídku odmítl. Přišel jsem do firmy ve chvíli, kdy jsem se již s nikým nemohl poradit, a tudíž jsem vše řešil přímo s HR ředitelem, který mi v průběhu jednoho dne předal agendu. Poté následoval plán schůzek s liniovými manažery, kde jsme probrali jejich představy a popisy práce na jednotlivé pozice. Za zhruba šest měsíců se mi podařilo obsadit 18 pozic, a to jak z interních, tak z externích zdrojů. Z mého pohledu to byla velmi úspěšná „mise“.

Co HR ředitelé nejvíce na interim recruitmentu oceňují?

Dle mého názoru je to fakt, že opravdu předají agendu a o nic víc se nemusí starat. Je zaručena rychlost převzetí, kvalita výběru, ale také kvalita komunikace, a to jak směrem do firmy, tak i k managementu. Právě toho si například velmi cenil Radek Váňa, HR ředitel Doosan Bobcat.

Přímou zkušenost Milana Vondráčka si můžete přečíst v případové studii Doosan Bobcat zde.

Malé shrnutí na závěr: Jaké výhody přináší interim recruitment v praxi?

  • Velmi rychlé vyhodnocení náborové situace zkušeným interim manažerem,
  • okamžité řešení náboru, úzká spolupráce interim recruitment manažera a mBlue recruitment týmu,
  • efektivní vyhledávání kandidátů z pěti zdrojů včetně mBlue databáze,
  • zajištění vstřícné a cílené spolupráce s detailním reportingem dodaných výsledků,
  • záruka řešení náborové situace během 2 – 12 měsíců,
  • snížení nákladů na personální agentury a „time to hire“,
  • více motivovaných kandidátů a zlepšení image firmy jako atraktivního zaměstnavatele…

 

interim recruitment

Milan Vondráček je Key Account Manager ve společnosti mBlue a zde také působí jako Interim recruitment manažer pro klíčové zákazníky. Od roku 1993 pracoval na různých manažerských pozicích v oblasti HR i obchodu:

8 let vedl obchodní tým OTC v německé společnosti Merck,
5 let působil ve firmě Pepsi Cola jako HR Manažer, kde získal zkušenost s HR business partnerstvím,
7 let pracoval pro Phillip Morris v různých prodejních a HR pozicích.

Email: milan.v@mblue.cz
telefon: +420 737 273 984
www.mblue.cz/firmy/interim-recruitment/

Chcete se dozvědět více?

Jméno a Příjmení*
E-mail*
Telefon
Zpráva