Analyzujeme pozice vhodné pro vás
Analýza chvíli potrvá
Analýza chvíli potrvá
Konec roku je ideální čas zvednout hlavu od operativy a podívat se dopředu. A je toho víc než dost – od legislativního zemětřesení kolem transparentního odměňování až po nové přístupy v recruitmentu a změny v oblasti benefitů.
Níže najdete přehled toho nejdůležitějšího v praktické a přehledné podobě.
Zásadní změnou, která dopadne na většinu firem, je nová legislativa o transparentním odměňování. Známe ji už dlouho, ale od léta 2026 začne mít opravdu citelné dopady.
U větší společnosti se 100 různými pracovních pozicemi jde o práci na 5–6 měsíců, a to pouze za předpokladu, že už dnes směrnice firma má. Administrativně náročné? Ano. Ale zároveň obrovská příležitost.
mBlue při práci s klienty využívá ucelenou koncepci, která reflektuje požadavky nové legislativy a zároveň praktickou realitu firem. Když je salary grading postavený správně, dá se o něj dlouhodobě opřít — a firma si ušetří zbytečné komplikace v momentě, kdy transparentnost odměňování začne být právně vymahatelná.
O AI v náboru se mluví už dlouho, nicméně letos můžeme vyhodnotit reálné výsledky. Caroline Karda, Head of Talent Acquisition ve společnosti Packeta, s námi sdílela své zkušenosti s AI prescreeningem. Před hlavní sezónou je pravidelně čeká masivní nábor 250 pracovníků na plný úvazek.
Recruiterům to dává prostor věnovat se kandidátům osobně, důkladně a ve správný okamžik.
Zkušenost jasně ukazuje, že kombinace obou přístupů funguje. Klasické letáčky lépe oslovují cílovou skupinu nad 45 let.
Firmy investují do náboru, ale často ztrácejí lidi už v prvních týdnech. Proto je nejsilnějším trendem roku 2026 návrat k základům:
Barbora Smejtek Školaudy upozorňuje, že firmy stále častěji řeší šetření v HR. A úspory na špatných místech mohou ve výsledku nábor prodražit.
Česko se pomalu přibližuje západní Evropě – i u nás je vidět nástup benefitů zaměřených na rodinný život.
Tento typ benefitů zatím výrazně poskytují zejména velké korporace, ale postupně se téma dostává i do středních firem.
Flexibilita se stává širším pojmem. Nejde už jen o individuální začátek a konec pracovní doby, nebo místo výkonu práce.
Rok 2026 bude náročný – legislativně, procesně i lidsky. Ale zároveň přináší obrovskou příležitost:
Pokud HR využije změny jako impuls, může rok 2026 přinést posílení značky zaměstnavatele i pevnější vztahy se zaměstnanci.
Děkujeme, že se našich webinářů pravidelně účastní tisíce HR profesionálů z významných firem. Velmi si toho vážíme. Nová témata pro příští rok už pro vás připravujeme a brzy je zveřejníme na této stránce: www.mblue.cz/akce.
Mezitím se můžete podívat na záznamy našich minulých webinářů a načerpat inspiraci.
Těšíme se, že se v novém roce opět potkáme – ať už online, nebo osobně.💙
Co všechno patří do značky zaměstnavatele Každá firma, pokud má zaměstnance, má i značku zaměstnavatele (Employer Brand). I když o něj možná neusilovala, i když o něm možná ani neví, …
Na trh práce právě vstupuje nová generace mladých dospělých, známá pod označením Gen Z nebo také post-mileniálové. Tato demografická kohorta, následující po generaci Mileniálů (Generace Y), zahrnuje lidi narozené mezi…
Hodnocení zaměstnanců je velmi neoblíbená činnost: manažeři se mu vyhýbají, zaměstnanci se ho bojí a personalisty frustruje přístup obou… Přesto se domnívám, že hodnocení má smysl, protože zpětná vazba nám…
Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás, ozveme se vám co nejdříve zpět.
Hledáte lepší pracovní uplatnění? Chcete, abychom vám dali vědět, až se pro vás vhodná pozice otevře? Nahrajte nám, prosím, váš životopis.