Analyzujeme pozice vhodné pro vás
Analýza chvíli potrvá
Analýza chvíli potrvá
Mít kvalitně napsaný náborový inzerát se rozhodně vyplatí. Zejména v dnešní době. Spousta lidí novou práci aktivně nehledá, ale ze zvědavosti se sem tam podívají na pracovní příležitosti, které jsou zrovna na trhu. Buďte vy ta firma, která je zaujme! Za život jsem pracovních inzerátů napsala stovky a vyzkoušela si, co opravdu funguje. Na kterých 5 věcí tedy v pracovním inzerátu nesmíte rozhodně nezapomenout?
Z názvu inzerátu musí být jasné, jakou pozici hledáte. Zároveň ale nezapomeňte připojit něco, co kandidáty naláká a na inzerci díky tomu kliknou. Jako „třešinka na dortu“ v názvu může posloužit např. jedinečný benefit, super tým, firemní kultura, nebo i specifické zaměření pozice, které je pro kandidáty v daném oboru lákavé.
Příklad: IT projektový manažer – neomezený home-office, mezinárodní projekty
Ještě než se pustíte do výčtu požadavků, zkuste kandidáta nalákat v prvních 1-3 větách, aby měl chuť číst dále. Prodejte vaši firemní značku – proč k vám kandidáti chtějí nastoupit, čeho si vaši zaměstnanci váží? V 1-2 dalších větách přibližte, jakou pozici hledáte a co je na ní zajímavé.
Příklad: U nás v ABC pracujeme s těmi nejmodernějšími technologiemi. Do týmu Automation & Digitalisation hledáme konzultanta průmyslové automatizace. Jsi nadšenec do Industry 4.0 a baví tě kontakt s klienty? Tak neváhej a čti dále!
Další 3 odstavce by vždy měly být uvedeny v tomto pořadí, na které jsou kandidáti zvyklí: Náplň práce, Požadavky a Benefity. U všech 3 se pokuste být struční a konkrétní. Co znamená struční? Stačí 4-6 bodů u každého. Dlouhé texty se většině lidem číst nechce a přeskočí je.
Můj tip: Představte si, že člověku úplně mimo obor popisujete, co bude zaměstnanec na této roli dělat. Takto to i napište do inzerátu. Nezapomeňte, že náborový inzerát je marketingový nástroj, nikoli přesný popis pozice se všemi detaily, vypíchněte tedy zejména ty body, které zaujmou.
Soustřeďte se na požadavky, které kandidát skutečně musí splňovat, jinak tuto práci nemůže vykonávat. Na další věci, které jsou pro vás výhodou, ale nikoli nutností, se následně můžete doptat po telefonu nebo na pohovoru. Někteří kandidáti podceňují své schopnosti, a proto je přílišné množství náročných požadavků může odradit.
Můj tip: U jazyků místo úrovně raději uveďte, proč ho kandidát potřebuje, na co ho bude využívat.
Jestli se chcete někde rozepsat, udělejte to právě na konci, kde prodejte kandidátům vaše benefity. Na úplném konci inzerce nezapomeňte kandidáty vyzvat k akci – to, co chcete, je jejich životopis, proto si řekněte o to, aby vám ho zaslali. Ideálně nechte ještě inzerát zkouknout kolegou nebo kolegyní, aby vás upozornili na možné překlepy a gramatické chyby.
Můj tip: Kromě tradičních benefitů typu 5 týdnů dovolené a služební telefon nezapomeňte zmínit, jaký je tým, šéf, firemní kultura a další věci, které jsou ve vaší firmě jedinečné.
Chcete váš náborový inzerát ještě více vyšperkovat a nastudovat si toto téma více do hloubky? Podívejte se na naší inspirativní snídani Jak napsat atraktivní náborový inzerát. Zhlédnout záznam.
Fakt, že 41% firem* v ČR organizuje assessment centra, vyplynul jako jeden z výsledků průzkumu, které prováděla naše kolegyně v mBlue Karolína Šerá nejen pro svou diplomovou práci. Karolína oslovila přes 300…
“Jak předejít odmítnutí pracovní nabídky uchazečem o zaměstnání?” je atraktivní téma, které řeší mnoho firem. To dokazuje i téměř dvojnásobná účast našich klientů na letošní podzimní “Snídani s klienty” oproti…
Když firma přijímá nového zaměstnance, není to jenom o podpisu smlouvy a usazení nováčka ke stolu. S nástupem do nového zaměstnání se u kandidátů kromě pocitů nadšení a těšení objevuje…
Potřebujete lidi k Vám do firmy? Chcete optimalizovat Vaše HR procesy? Kontaktujte nás, ozveme se vám co nejdříve zpět.
Hledáte lepší pracovní uplatnění? Chcete, abychom vám dali vědět, až se pro vás vhodná pozice otevře? Nahrajte nám, prosím, váš životopis.