HR inspirace z praxe

09. 09. 2019

Pro vyloučení pochybností hned na úvod prohlašuji, že se jedná o CHYBY na straně recruitera nebo personalisty. Budu tedy střílet do vlastních řad, jmenovitě sám do sebe 😊.

Tuto otázku občas slýchám od klientů a odpověď na ni je překvapivě jednoduchá: když se chystáte najmout prvního zaměstnance. Firmám do 80 zaměstnanců se vlastní HR manager příliš nevyplatí.  Jaké jsou tedy v takovém případě další možnosti?

„Dobrý den, mám pro vás nabídku práce, můžeme se potkat?“

Takovou nebo podobnou větu už jste zřejmě slyšeli. Víte, jak poznáte, že byste tentokrát měli zbystřit?  Článků o tom, kde a jak najít ty správné kandidáty je plný internet. Pojďme se ale na to podívat z druhé strany: jak poznáte, že mluvíte s recruiterem, který vám opravdu ve vaší kariéře pomůže?

mBlue se nově stala partnerem Hráčské fotbalové unie a bude pomáhat členům unie s hledáním zaměstnání po kariéře.

Pro mBlue není spolupráce se sportovci ničím novým. Již druhým rokem je parterem projektu Eliit, který sportovce edukuje a aktivně jim pomáhá s hledáním nového pracovního uplatnění. Profesionální sportovci po skončení kariéry začínají žít nový život. Jsou obvykle ve věku, kdy jejich vrstevníci již mají kariéru na vrcholu, zatímco bývalí vrcholoví hráči musejí začít pěkně od začátku.

Minulý týden 18.-19. července celý team mBlue odjel na tradiční letní offsite meeting , aby v krásné krajině Podještědí mohl vyhodnotit výsledky za první polovinu roku 2019 a získal šanci se tmelit v jiném než obvyklém kancelářském prostředí...

Fakt, že 41% firem v ČR organizuje assessment centra, vyplynul jako jeden z výsledků průzkumu, které prováděla naše kolegyně v mBlue Karolína Šerá nejen pro svou diplomovou práci. Karolína oslovila přes 300 HR profesionálů, z nichž 86 se do průzkumu zapojilo. Jaké jsou v České republice zkušenosti firem s Assessment a Development centry (AC/DC)? Porovnali jsme výsledky s  podobnými výzkumy ze zahraničí.

Ve středu 12. června se v prostorách Business Centra Aspira  konala inspirativní snídaně mBlue, na kterou zavítalo kolem 50 personalistů a vrcholových manažerů z řad středních a větších firem. Čekali je tři zajímavé tématické bloky o nejnovějších trendech ve firemním benefitech, o principech služby executive search a o aktuálních výsledcích dlouholetého výzkumu, který monitoruje důvody odchodu ze zaměstnání. 

Budování značky není jen záležitostí produktů nebo firem. Svou image si dlouhodobě budují také města, prestižní školy, světové měny, obrazy, knihy, známky, různé symboly a další. Nezmínili jsme však kategorii, která má mezi značkami zřejmě tu největší moc a společenskou sílu – a tou je lidská značka (personal branding).

Milan Mahovský říká, že nejžádanější budou prostředníci mezi IT a dalšími obory. Lidé budou ze zaměstnaneckého poměru přecházet na freelancing a bez moderních IT technologií se neobejde ani recruiting. Nacházíme se v období nízké nezaměstnanosti, nedostatku kvalifikované pracovní síly, což se odráží v tlaku na růst mezd na jedné straně a s tím souvisejícím tlaku na zvyšování produktivity práce na straně druhé. O tom, jak za této situace být úspěšným v náboru, přednáší na vysokých školách a radí personalistům a managementu mnoha firem.

 

V rámci diplomové práce jedna z našich kolegyň organizuje dotazníkové šetření na téma: Assessment a Development centra (AC/DC) v podnikové praxi. Pokud řešíte ve Vaší firmě HR, přidejte se a přispějte svým názorem i Vy.

Výsledky dotazování pomohou nejen nám, ale budete z nich moci těžit i Vy. Výsledky zveřejníme na blogu mBlue počátkem června 2019.