HR inspirace z praxe

Fakt, že 41% firem v ČR organizuje assessment centra, vyplynul jako jeden z výsledků průzkumu, které prováděla naše kolegyně v mBlue Karolína Šerá nejen pro svou diplomovou práci. Karolína oslovila přes 300 HR profesionálů, z nichž 86 se do průzkumu zapojilo. Jaké jsou v České republice zkušenosti firem s Assessment a Development centry (AC/DC)? Porovnali jsme výsledky s  podobnými výzkumy ze zahraničí.

Ve středu 12. června se v prostorách Business Centra Aspira  konala inspirativní snídaně mBlue, na kterou zavítalo kolem 50 personalistů a vrcholových manažerů z řad středních a větších firem. Čekali je tři zajímavé tématické bloky o nejnovějších trendech ve firemním benefitech, o principech služby executive search a o aktuálních výsledcích dlouholetého výzkumu, který monitoruje důvody odchodu ze zaměstnání. 

Budování značky není jen záležitostí produktů nebo firem. Svou image si dlouhodobě budují také města, prestižní školy, světové měny, obrazy, knihy, známky, různé symboly a další. Nezmínili jsme však kategorii, která má mezi značkami zřejmě tu největší moc a společenskou sílu – a tou je lidská značka (personal branding).

Milan Mahovský říká, že nejžádanější budou prostředníci mezi IT a dalšími obory. Lidé budou ze zaměstnaneckého poměru přecházet na freelancing a bez moderních IT technologií se neobejde ani recruiting. Nacházíme se v období nízké nezaměstnanosti, nedostatku kvalifikované pracovní síly, což se odráží v tlaku na růst mezd na jedné straně a s tím souvisejícím tlaku na zvyšování produktivity práce na straně druhé. O tom, jak za této situace být úspěšným v náboru, přednáší na vysokých školách a radí personalistům a managementu mnoha firem.

 

V rámci diplomové práce jedna z našich kolegyň organizuje dotazníkové šetření na téma: Assessment a Development centra (AC/DC) v podnikové praxi. Pokud řešíte ve Vaší firmě HR, přidejte se a přispějte svým názorem i Vy.

Výsledky dotazování pomohou nejen nám, ale budete z nich moci těžit i Vy. Výsledky zveřejníme na blogu mBlue počátkem června 2019.

mBlue je aktivní v oblasti charity a pravidelným donátorem už několik let. Jen letos na jaře pomohla pacientům s roztroušenou sklerózou a předala šek v hodnotě 26 100 Kč Nadaci Jakuba Voráčka. Dalším charitatvním počinem mBlue byl mBazárek, kde se vybralo se krásných 7 000 Kč. Dar putuje na na provoz domu pro mentálně postižené matky s dětmi v Jiřetíně.

Víte, že lidé v dobré náladě jsou 6x inovativnější v hledání řešení na vzniklé problematické situace, o 26% se zvyšuje produktivita práce a o 50% klesá fluktuace?

Pod záštitou Happiness týmu se v mBlue v únoru 2019 uskutečnilo několik fajn akcí.

 

Pojďme se společně podívat, jaké z nich jsou nejčastější chyby recruitera během náborového procesu a čemu bychom se měli vyhýbat (nebo se o to alespoň pokusit) podle Moniky Čápové, jedné z nejúspěšnějších konzultantů v mBlue.

Jako již tradičně každý rok v lednu celá firma mBlue vyrazila mimo kancelář na dvoudenní offsite meeting, aby - nerušena každodenními záležitostmi - mohla vyhodnotit výsledky loňského roku a následně v teamech pracovat na strategickém nastavení projektů na rok 2019.

LinkedIn letos v České republice dosáhl 1,3 mio uživatelů. 

Víte, jak ho co nejefektivněji používat?

Přijďte ve středu 28.11. 2018 na Školení pro HR specialisty k nám do školících prostor na Praze 5 hned u metra Nové Butovice.