Publikujeme

Češi chtějí v práci kamarády, více dovolené a profesní růst. To jsou nejčastější požadavky zaměstnanců. V době, kdy je přemíra pracovních míst, si mohou dovolit žádat víc.

Jaká je největší motivace pro pracující? Už to nejsou jen peníze.

Více v interview se Zuzanou Paulovou, mBlue, pro Týden a  TV Barrandov.

V úterý 29. 5. se krásných prostorech Business Centra Aspira hned vedle nových kanceláří mBlue v Nových Butovicích konalo snídaňové setkání na velmi aktuální téma: "Jak snížit počet odmítnutých nabídek mezi uchazeči o zaměstnání". Je vidět, že toto téma pálí mnoho firem, jelikož účast předčila naše očekávání. Na event zavítalo 40 personalistů a HR manažerů firem z řad našich klientů. Na snídani jsme představili zajímavé výstupy z dvouletého projektu, kdy se mBlue podařilo v roce 2017 snížit počet odmítnutých nabídek oproti roku 2016 o celých -40%.

mBlue představilo výsledky unikátního dlouhodobého průzkumu důvodů odchodu ze zaměstnání na výroční konferenci HR KNOW HOW, která se pořádala 23. května ve Slovanském domě. Výzkumného projektu se od roku 2013  účastnilo již téměř 4 500 uchazečů o zaměstnání, lidí s převážně VŠ vzděláním ucházející se o pozice specialistů a managementu , kteří vyplnili dotazník a následně s nimi byl veden osobní pohovor. Vzhledem k délce trvání průzkumu jsme letos mohli identifikovat výrazné změny v chování zaměstanců.

Zuzana Paulová, Key Account Director a Milan Mahovský, jednatel společnosti, seznámili více než 270 účastníků konference s posledními trendy důvodů odchodu ze zaměstnání napříč jednotlivými obory a v závěru prozradili pro současnou situaci nejefektivnější metody zvýšení retence

"Při své práci v personální agentuře se částečně věnuji i konzultacím s kandidáty, kteří se rozhlížejí na trhu práce. Velmi často se jedná o zkušené praktiky z různých manažerských i výkonných pozic v různých oborech, kteří jsou z rozmanitých důvodů, po dlouhé době v jednom oboru, nuceni se nabízet novým zaměstnavatelům. Pošlou několik životopisů jako reakci na inzerát, který podle nich vystihuje jejich dovednosti a zkušenosti a pak jsou celí skleslí, že se jim nikdo neozval nebo přišla lakonická zamítavá odpověď," říká Martin Strnad, Key Account Director v mBlue.

"V tomto okamžiku se s některými potkávám a povídáme si o jejich situaci a o možných cestách, jak dosáhnout svého.

Tady je mých 5 ověřených doporučení pro lidi nad 50 let."

Blíží se konec roku, což je pro nás čas na zastavení se, ohlédnutí se zpět, úsměv a pocit vděčnosti. Proto jsme 28. listopadu 2017 uspořádali vánoční večírek mBlue jako poděkování pro naše VIP klientky a klienty v prostorách designově zajímavého klubu Nebe na Václavském náměstí.

Tímto moc děkujeme všem za jejich účast, věříme, že se příjemně pobavili a těšíme se na další milou spolupráci v příštím roce.

Vládu si zasloužíme, jakou volíme. Management takový, jaké vzdělání dostane. Loni jsem se rozhodl, že trochu přiložím ruku k dílu a přijal nabídku na 2 HR přednášky na VŠE.  Tím pádem na letošní pozvání od Anglo-American University – na přednášku o  Assessment Centrech -  jsem se už vyloženě těšil. Moje dcera říká, že nechápe, proč učitelé jen přednáší informace. Že na internetu si dohledá informace rychleji a v souvislostech. Vzal jsem tuto inspiraci vážně...

Už jste někdy ve firmě pomysleli na interim recruitment manažera? Ten se totiž v konkrétních situacích docela dobře vyplatí. Pokud pod návalem náborových aktivit ani nevíte, kde vám hlava stojí, je na čase předat tu nejhorší práci profíkovi, který vám uvolní ruce. Seznamte se...

Mnozí z nás si svoji letní dovolenou dopřejí hned na začátku července, protože díky státním svátkům „ušetří” dva dny. Jaký čas pro svůj odpočinek ale Češi považují za ideální? A jak jsou firmy připraveny vyslyšet jejich přání?

„Pět týdnů dovolené je dnes na trhu práce standardní nabídka,” říká Zuzana Paulová z personálně-poradenské společnosti mBlue, „a když zaměstnavatelé nabízí šest týdnů, je to pro lidi silným impulsem, jestli budou loajální, nebo přijmou místo u konkurence.”

Během posledních tří let jsme se v mBlue zeptali více než 1800 uchazečů o práci, proč dali výpověď a co si slibují od nové budoucnosti. Vznikl tak unikátní výzkum a obraz o zaměstnaneckém trhu České republiky. S poskytnutými informacemi jsme dále pracovali a náš letní seriál článků na téma Proč lidé mění zaměstnání se tak postupně začal objevovat i v médiích.

Ve středu 22. 6. se v mBlue konalo snídaňové setkání na velmi aktuální téma: důvody odchodu ze zaměstnání. Účast se vyšplhala nad naše očekávání: do sídla společnosti zavítalo více než 30 personalistů a HR manažerů firem z řad našich klientů. Na snídani jsme představili zajímavé výstupy z tříletého výzkumu, při kterém jsme shromáždili data od téměř 2000 kandidátů (ve srovnání s výzkumnými agenturami je to až desetinásobek), kteří k nám za tuto dobu zavítali.